AKTS - İşitsel Rehabilitasyon II

İşitsel Rehabilitasyon II (AUDY306) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
İşitsel Rehabilitasyon II AUDY306 6. Dönem 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. Dr. Berkay ARSLAN
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı farklı yaş gruplarında, patolojiye ve vakaya özgü işitsel rehabilitasyon ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Yetişkin işitme kayıplı bireylerde amplifikasyon seçeneklerini ve yardımcı dinleme cihazlarını belirler.
  • İşitme kaybının yetişkin bireyler üzerindeki sosyal/duyusal/ bilişsel etkilerini açıklar.
  • İşitme kayıplı bir birey için (re)habilitatif plan geliştirir. Olumlu ve olumsuz iletişim stratejilerini sıralar, düzeltici stratejileri tanımlar.
  • İşitme kayıplı bireylerde eğitsel/iletişim opsiyonlarını tartışır. İşitme kayıplı farklı olgularda işitsel eğitim programı hazırlar
Dersin İçeriği İşitme kayıplı erişkin bireylere yaklaşım, koklear implant uygulamalarında rehabilitasyon, çeşitli hastalıklara bağlı işitme kayıplarında rehabilitasyon.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Rehabilitatif Odyolojiye Genel Bakış A retrospective look at the future of aural rehabilitation, Psychosocial, familial, and cultural issues. In The Hearing Impaired Child: Infancy through High-School Years, The hearing-impaired child in regular schools
2 İşitme Kaybının Yetişkin Bireylerdeki Sosyal/Duyusal/ Bilişsel Etkileri A retrospective look at the future of aural rehabilitation
3 Yetişkin İşitme Kayıplılarda Rehabilitatif Yaklaşımlar A retrospective look at the future of aural rehabilitation
4 Erken Dönemde Koklear İmplant Uygulanmış Vakalar Psychosocial, familial, and cultural issues. In The Hearing Impaired Child: Infancy through High-School Years, The hearing-impaired child in regular schools
5 Geç Dönemde Koklear implant Uygulanmış Vakalar Psychosocial, familial, and cultural issues. In The Hearing Impaired Child: Infancy through High-School Years, The hearing-impaired child in regular schools
6 Koklear İmplant Uygulanmış Yetişkin Vakalar A retrospective look at the future of aural rehabilitation
7 İşitsel Nöropati Spektrum Bozukluğu Olan Vakalar Psychosocial, familial, and cultural issues. In The Hearing Impaired Child: Infancy through High-School Years, The hearing-impaired child in regular schools
8 Ara Sınav
9 Kokleovestibüler Anomalisi olan Vakalar Psychosocial, familial, and cultural issues. In The Hearing Impaired Child: Infancy through High-School Years, The hearing-impaired child in regular schools
10 Ek Engeli Olan İşitme Kayıplı Vakalar Psychosocial, familial, and cultural issues. In The Hearing Impaired Child: Infancy through High-School Years, The hearing-impaired child in regular schools
11 Ek Engeli Olan İşitme Kayıplı Vakalar Psychosocial, familial, and cultural issues. In The Hearing Impaired Child: Infancy through High-School Years, The hearing-impaired child in regular schools
12 Bilingual İşitme Kayıplı Vakalar Psychosocial, familial, and cultural issues. In The Hearing Impaired Child: Infancy through High-School Years, The hearing-impaired child in regular schools
13 Tek Taraflı İşitme Kaybı Olan Vakalar Psychosocial, familial, and cultural issues. In The Hearing Impaired Child: Infancy through High-School Years, The hearing-impaired child in regular schools
14 İşitsel İşlemleme Bozukluğu Olan Vakalar Psychosocial, familial, and cultural issues. In The Hearing Impaired Child: Infancy through High-School Years, The hearing-impaired child in regular schools
15 Genel tekrar
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Ross, M. (1997). A retrospective look at the future of aural rehabilitation. Journal of the Academy of Rehabilitative Audiology, 30, 11-28. 2. Maxon, A.B., & Brackett, D.B. (1992).
2. Maxon, A.B., & Brackett, D.B. (1992). Psychosocial, familial, and cultural issues. In The Hearing Impaired Child: Infancy through High-School Years, pp. 132-143.
3. Maxon, A.B., & Brackett, D. (1987). The hearing-impaired child in regular schools. Seminars in Speech and Language, 8, 393-413.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. X
2 Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. X
3 Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. X
4 Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. X
5 Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. X
6 Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. X
7 Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. X
8 Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Ayrıca, bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 30 30
Toplam İş Yükü 125