AKTS - İşitsel Rehabilitasyon II
İşitsel Rehabilitasyon II (AUDY306) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İşitsel Rehabilitasyon II | AUDY306 | 6. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
- |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı farklı yaş gruplarında, patolojiye ve vakaya özgü işitsel rehabilitasyon ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İşitme kayıplı erişkin bireylere yaklaşım, koklear implant uygulamalarında rehabilitasyon, çeşitli hastalıklara bağlı işitme kayıplarında rehabilitasyon. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Rehabilitatif Odyolojiye Genel Bakış | A retrospective look at the future of aural rehabilitation, Psychosocial, familial, and cultural issues. In The Hearing Impaired Child: Infancy through High-School Years, The hearing-impaired child in regular schools |
2 | İşitme Kaybının Yetişkin Bireylerdeki Sosyal/Duyusal/ Bilişsel Etkileri | A retrospective look at the future of aural rehabilitation |
3 | Yetişkin İşitme Kayıplılarda Rehabilitatif Yaklaşımlar | A retrospective look at the future of aural rehabilitation |
4 | Erken Dönemde Koklear İmplant Uygulanmış Vakalar | Psychosocial, familial, and cultural issues. In The Hearing Impaired Child: Infancy through High-School Years, The hearing-impaired child in regular schools |
5 | Geç Dönemde Koklear implant Uygulanmış Vakalar | Psychosocial, familial, and cultural issues. In The Hearing Impaired Child: Infancy through High-School Years, The hearing-impaired child in regular schools |
6 | Koklear İmplant Uygulanmış Yetişkin Vakalar | A retrospective look at the future of aural rehabilitation |
7 | İşitsel Nöropati Spektrum Bozukluğu Olan Vakalar | Psychosocial, familial, and cultural issues. In The Hearing Impaired Child: Infancy through High-School Years, The hearing-impaired child in regular schools |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kokleovestibüler Anomalisi olan Vakalar | Psychosocial, familial, and cultural issues. In The Hearing Impaired Child: Infancy through High-School Years, The hearing-impaired child in regular schools |
10 | Ek Engeli Olan İşitme Kayıplı Vakalar | Psychosocial, familial, and cultural issues. In The Hearing Impaired Child: Infancy through High-School Years, The hearing-impaired child in regular schools |
11 | Ek Engeli Olan İşitme Kayıplı Vakalar | Psychosocial, familial, and cultural issues. In The Hearing Impaired Child: Infancy through High-School Years, The hearing-impaired child in regular schools |
12 | Bilingual İşitme Kayıplı Vakalar | Psychosocial, familial, and cultural issues. In The Hearing Impaired Child: Infancy through High-School Years, The hearing-impaired child in regular schools |
13 | Tek Taraflı İşitme Kaybı Olan Vakalar | Psychosocial, familial, and cultural issues. In The Hearing Impaired Child: Infancy through High-School Years, The hearing-impaired child in regular schools |
14 | İşitsel İşlemleme Bozukluğu Olan Vakalar | Psychosocial, familial, and cultural issues. In The Hearing Impaired Child: Infancy through High-School Years, The hearing-impaired child in regular schools |
15 | Genel tekrar | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Ross, M. (1997). A retrospective look at the future of aural rehabilitation. Journal of the Academy of Rehabilitative Audiology, 30, 11-28. 2. Maxon, A.B., & Brackett, D.B. (1992). |
---|---|
2. Maxon, A.B., & Brackett, D.B. (1992). Psychosocial, familial, and cultural issues. In The Hearing Impaired Child: Infancy through High-School Years, pp. 132-143. | |
3. Maxon, A.B., & Brackett, D. (1987). The hearing-impaired child in regular schools. Seminars in Speech and Language, 8, 393-413. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 125 |