AKTS - Pediatrik Odyoloji
Pediatrik Odyoloji (AUDY302) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Pediatrik Odyoloji | AUDY302 | 6. Dönem | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
- |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; bebeklik döneminden başlayarak çocukluk dönemi boyunca işitme sisteminin tipik gelişimi, işitme sisteminin gelişiminde farklılıklara neden olan hastalıklar/bozukluklar, pediatrik grupta işitme sisteminin değerlendirilmesi, tanılanması ve işitme kaybına yönelik erken müdahelenin temel prensiplerini öğrenmektir. Bu sayede öğrencinin yenidoğan döneminden geç çocukluk dönemine kadar işitme kayıplı çocuğa odyolojik yaklaşım esaslarını ve farklılıklarını bilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Bebeklik döneminden başlayarak çocukluk dönemi boyunca işitme sisteminin tipik gelişimi, işitme sisteminin gelişiminde farklılıklara neden olan hastalıklar/bozukluklar, pediatrik grupta işitme sisteminin değerlendirilmesi, tanılanması ve işitme kaybına yönelik erken müdahelenin temel prensipleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, Giriş | Comprehensive handbook of pediatric audiology Hearing in children |
2 | Normal (Tipik) İşitsel Gelişim | Comprehensive handbook of pediatric audiology Hearing in children |
3 | Yenidoğan İşitme Kaybı Risk Faktörleri | Comprehensive handbook of pediatric audiology Hearing in children |
4 | Pediatrik Dönemde İşitme Kaybı Nedenleri, Özel Koşullar | Comprehensive handbook of pediatric audiology Hearing in children |
5 | Pediatrik Grup İşitme Taramaları & Pediatrik Grupta Öykü Alma | Comprehensive handbook of pediatric audiology Hearing in children |
6 | Davranım Testlerine Giriş & Gözlem Odyometrisi | Comprehensive handbook of pediatric audiology Hearing in children |
7 | Görsel Pekiştireç Odyometrisi (VRA) | Comprehensive handbook of pediatric audiology Hearing in children |
8 | Ara Sınav | |
9 | Oyun Odyometrisi | Comprehensive handbook of pediatric audiology Hearing in children |
10 | Oyun Odyometrisi (devam) & Ek Engel Gruplarında Davranım Testleri | Comprehensive handbook of pediatric audiology Hearing in children |
11 | Pediatrik Grupta İşitsel Algı Değerlendirmesi | Comprehensive handbook of pediatric audiology Hearing in children |
12 | Pediatrik Grupta Elektroakustik Değerlendirme | Comprehensive handbook of pediatric audiology Hearing in children |
13 | Pediatrik Grupta Elektrofizyolojik Değerlendirme | Comprehensive handbook of pediatric audiology Hearing in children |
14 | Pediatrik Vaka Örnekleri | Comprehensive handbook of pediatric audiology Hearing in children |
15 | Genel Tekrar | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Tharpe, A. M., & Seewald, R. (Eds.). (2016). Comprehensive handbook of pediatric audiology. Plural publishing. |
---|---|
2. Northern, J. L., & Downs, M. P. (2002). Hearing in children. Lippincott Williams & Wilkins | |
Diğer Kaynaklar | 3. Konu ile ilgili güncel makaleler/current articles on the subject |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 2 | 32 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 125 |