AKTS - Seminer I
Seminer I (AUDY405) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Seminer I | AUDY405 | 7. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
- |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders ile, bir araştırma sorusundan yola çıkarak literatür tarama, hipotez geliştirme, değişkenleri tanımlama/kontrol etme ve hipotezleri test edecek araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma ve sunum yapma yeteneğini öğrenip geliştirmek amaçlanmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Odyoloji ve ilişkili alanlarda güncel literatürü takip etme, makale sunumları ve seminer çalışmaları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Konuların Belirlenmesi, Grupların Oluşturulması | |
2 | Literatür Nasıl Taranır? (Kütüphane Eğitimi) | Research Methodology: A Step-By-Step Guide for Beginners; Research Primer for Communication |
3 | Literatür Taraması, Makale Seçimi, Özet (Abstract) Nasıl Yazılır? | Research Methodology: A Step-By-Step Guide for Beginners; Research Primer for Communication |
4 | Sunum Hazırlama | Research Methodology: A Step-By-Step Guide for Beginners; Research Primer for Communication |
5 | Grup 1 Sunumu – Konu Anlatımı | Handbook of Clinical Audiology |
6 | Grup 2 Sunumu – Konu Anlatımı | Handbook of Clinical Audiology |
7 | Grup 3 Sunumu – Konu Anlatımı | Handbook of Clinical Audiology |
8 | Grup 4 Sunumu – Konu Anlatımı | Handbook of Clinical Audiology |
9 | Ara Sınav | |
10 | Grup 1 Sunumu – Makale Anlatımı | Handbook of Clinical Audiology |
11 | Grup 2 Sunumu – Makale Anlatımı | Handbook of Clinical Audiology |
12 | Grup 3 Sunumu – Makale Anlatımı | Handbook of Clinical Audiology |
13 | Grup 4 Sunumu – Makale Anlatımı | Handbook of Clinical Audiology |
14 | Sunumların Değerlendirilmesi | Research Primer for Communication |
15 | Sunumların Kritiği | Research Primer for Communication |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Meline T (2009) Research Primer for Communication Sciences and Disorders, Pearson. |
---|---|
2. Research methodology: a step-by-step guide for beginners Fourth edition. Kumar, Ranjit, SAGE Publications 2014. | |
3. Handbook of Clinical Audiology, J.Katz, Lippincott Williams & Wilkins, 2002. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 2 | 10 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 90 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 135 |