Seminer I (AUDY405) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Seminer I AUDY405 7. Dönem 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri .
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders ile, bir araştırma sorusundan yola çıkarak literatür tarama, hipotez geliştirme, değişkenleri tanımlama/kontrol etme ve hipotezleri test edecek araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma ve sunum yapma yeteneğini öğrenip geliştirmek amaçlanmaktadır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bilimsel araştırma basamaklarını bilir.
  • Literatür taraması yapmayı bilir.
  • Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklayabilir.
  • Kaynak gösterme ve bilimsel yazım kurallarının temellerini bilir.
  • Bilimsel sunum yapmayı öğrenir.
Dersin İçeriği Odyoloji ve ilişkili alanlarda güncel literatürü takip etme, makale sunumları ve seminer çalışmaları.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Konuların Belirlenmesi, Grupların Oluşturulması
2 Literatür Nasıl Taranır? (Kütüphane Eğitimi) Research Methodology: A Step-By-Step Guide for Beginners; Research Primer for Communication
3 Literatür Taraması, Makale Seçimi, Özet (Abstract) Nasıl Yazılır? Research Methodology: A Step-By-Step Guide for Beginners; Research Primer for Communication
4 Sunum Hazırlama Research Methodology: A Step-By-Step Guide for Beginners; Research Primer for Communication
5 Grup 1 Sunumu – Konu Anlatımı Handbook of Clinical Audiology
6 Grup 2 Sunumu – Konu Anlatımı Handbook of Clinical Audiology
7 Grup 3 Sunumu – Konu Anlatımı Handbook of Clinical Audiology
8 Grup 4 Sunumu – Konu Anlatımı Handbook of Clinical Audiology
9 Ara Sınav
10 Grup 1 Sunumu – Makale Anlatımı Handbook of Clinical Audiology
11 Grup 2 Sunumu – Makale Anlatımı Handbook of Clinical Audiology
12 Grup 3 Sunumu – Makale Anlatımı Handbook of Clinical Audiology
13 Grup 4 Sunumu – Makale Anlatımı Handbook of Clinical Audiology
14 Sunumların Değerlendirilmesi Research Primer for Communication
15 Sunumların Kritiği Research Primer for Communication
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Meline T (2009) Research Primer for Communication Sciences and Disorders, Pearson.
2. Research methodology: a step-by-step guide for beginners Fourth edition. Kumar, Ranjit, SAGE Publications 2014.
3. Handbook of Clinical Audiology, J.Katz, Lippincott Williams & Wilkins, 2002.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 2 10
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 4 90
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. X
2 Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. X
3 Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. X
4 Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. X
5 Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. X
6 Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. X
7 Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. X
8 Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Ayrıca, bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama 2 10 20
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 25 25
Toplam İş Yükü 135