AKTS - Klinik Uygulama II: Elektrofizyolojik Testler
Klinik Uygulama II: Elektrofizyolojik Testler (AUDY307) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Klinik Uygulama II: Elektrofizyolojik Testler | AUDY307 | 5. Dönem | 2 | 4 | 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, odyolojide elektrofizyolojik testleri öğrenmeyi ve uygulamayı, davranım testleri ve elektrofizyolojik testler arasında ilişki kurmayı ve işitme cihazı uygulamalarında elektrofizyolojik testlerin rolünü anlamayı amaçlamaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Davranım ve elektofizyolojik testlerin işitme kaybı simülasyonları ile laboratuvarlarda uygulanmasını, işitme cihazı seçimi, farklı derecedeki işitme kayıplı çocuklara işitsel eğitim programı hazırlama. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Akustik İmmitansmetri Uygulamaları I: Timpanometri | Introduction to Audiology |
2 | Akustik İmmitansmetri Uygulamaları II: Akustik Refleks | Introduction to Audiology |
3 | Otoakustik Emisyon I: "Transient" | Introduction to Audiology |
4 | Otoakustik Emisyon II: "Distortion Product" | Introduction to Audiology |
5 | Otoakustik Emisyon III: "Spontan" | Introduction to Audiology |
6 | İşitsel Beyin Sapı Cevap Odyometrisi I | Introduction to Audiology |
7 | İşitsel Beyin Sapı Cevap Odyometrisi II | Introduction to Audiology |
8 | Ara Sınav | |
9 | ASSR Uygulamaları | Introduction to Audiology; Handbook of Clinical Audiology |
10 | VEMP Uygulamaları | Introduction to Audiology; Handbook of Clinical Audiology |
11 | Davranım Testleri ve Elektrofizyolojik Test Sonuçlarını Birleştirme/İşitme Cihazı ve İşitsel Implantlara Yönlendirme | Audiometric Interpretation: A Manual of Basic Audiometry |
12 | İşitme Cihazı Uygulamaları | Handbook of Clinical Audiology |
13 | İşitsel Rehabilitasyon I: Bebek ve Çocuklar | Handbook of Clinical Audiology |
14 | İşitsel Rehabilitasyon II: Yetişkin ve Yaşlılar | Handbook of Clinical Audiology |
15 | Genel Tekrar | Introduction to Audiology; Handbook of Clinical Audiology |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Kaplan H.,Gladstone, V.S. Lloyd, L.L (1993). Audiometric Interpretation: A Manual of Basic Audiometry. Boston: Allyn and Bacon. |
---|---|
2. Katz, J.,Medwetsky, L.,Burkard, R.,Hood, L. (2009). Handbook of Clinical Audiology. (6th Ed.). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins. | |
3. Martin F.N., Clark, J.G. (2014). Introduction to Audiology (12th Ed.). New York: Pearson. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Ayrıca, bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 4 | 64 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 162 |