AKTS - Yaşam Boyu Gelişim

Yaşam Boyu Gelişim (AUDY207) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Yaşam Boyu Gelişim AUDY207 3. Dönem 3 0 0 3 6
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri .
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Nedim TOKER
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Yaşam Boyu Gelişim dersi, insanın doğum öncesi gelişiminden başlayarak ölümüne kadar geçen gelişim sürecini anlamayı, tanımlamayı ve etkileyen faktörleri incelemeyi amaçlamaktadır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Temel gelişim teorilerini açıklar ve karşılaştırır.
  • Gelişimin biyolojik ve çevresel temellerini kavrar; aralarındaki etkileşimi değerlendirir.
  • Doğum öncesi gelişimi ve bunun önemini açıklar.
  • İnsanın bebeklik, çocukluk, ergenlik ve yetişkinlik dönemlerindeki fiziksel, bilişsel, sosyal ve duygusal gelişimini açıklar.
  • Yaşamın sonu olan ölümle ilgili kavramları tanır, yas duygusu ile başa çıkma mekanizmalarını tanır.
Dersin İçeriği Yaşamın genetik temelleri; Doğum öncesi ve erken bebeklikte gelişim; Bebeklik, erken, orta ve geç çocukluk döneminde fiziksel, bilişsel, duygusal ve sosyal gelişim; Ergenlik, genç, orta ve ileri yetişkinlik dönemi; Yaşamın sonu ve ölüm kavramı.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş ve Oryantasyon
2 Genetik ve Çevresel Temeller Life-Span Development; Human Development
3 Doğum Öncesi Gelişim, Doğum ve Yeni Doğan Bebek Life-Span Development
4 Bebeklik Döneminde Fiziksel, Bilişsel, Duygusal ve Sosyal Gelişim Life-Span Development
5 Erken Çocukluk Döneminde Fiziksel, Bilişsel, Duygusal ve Sosyal Gelişim Life-Span Development
6 Orta Çocukluk Döneminde Fiziksel, Bilişsel, Duygusal ve Sosyal Gelişim Life-Span Development
7 Geç Çocukluk Döneminde Fiziksel, Bilişsel, Duygusal ve Sosyal Gelişim Life-Span Development
8 Ara Sınav
9 Ergenlik Döneminde Fiziksel, Bilişsel, Duygusal ve Sosyal Gelişim I Life-Span Development
10 Ergenlik Döneminde Fiziksel, Bilişsel, Duygusal ve Sosyal Gelişim II Life-Span Development
11 Genç Yetişkinlik Dönemi Human Development
12 Orta Yetişkinlik Dönemi Human Development
13 İleri Yetişkinlik Dönemi Human Development
14 Yaşamın Sonu ve Ölüm Kavramı Human Development
15 Genel Tekrar Life-Span Development; Human Development
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Santrock, J.W. (2013). Life-Span Development (18th Ed.). New York: McGraw Hill.
2. Vander Zanden, J.W. (1997). Human Development (6th Ed.). New York: McGraw Hill.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 4 20
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 7 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. X
2 Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. X
3 Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. X
4 Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. X
5 Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. X
6 Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. X
7 Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. X
8 Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Ayrıca, bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 4 56
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 4 2 8
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 25 25
Toplam İş Yükü 152