AKTS - Yaşam Boyu Gelişim
Yaşam Boyu Gelişim (AUDY207) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Yaşam Boyu Gelişim | AUDY207 | 3. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Yaşam Boyu Gelişim dersi, insanın doğum öncesi gelişiminden başlayarak ölümüne kadar geçen gelişim sürecini anlamayı, tanımlamayı ve etkileyen faktörleri incelemeyi amaçlamaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Yaşamın genetik temelleri; Doğum öncesi ve erken bebeklikte gelişim; Bebeklik, erken, orta ve geç çocukluk döneminde fiziksel, bilişsel, duygusal ve sosyal gelişim; Ergenlik, genç, orta ve ileri yetişkinlik dönemi; Yaşamın sonu ve ölüm kavramı. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve Oryantasyon | |
2 | Genetik ve Çevresel Temeller | Life-Span Development; Human Development |
3 | Doğum Öncesi Gelişim, Doğum ve Yeni Doğan Bebek | Life-Span Development |
4 | Bebeklik Döneminde Fiziksel, Bilişsel, Duygusal ve Sosyal Gelişim | Life-Span Development |
5 | Erken Çocukluk Döneminde Fiziksel, Bilişsel, Duygusal ve Sosyal Gelişim | Life-Span Development |
6 | Orta Çocukluk Döneminde Fiziksel, Bilişsel, Duygusal ve Sosyal Gelişim | Life-Span Development |
7 | Geç Çocukluk Döneminde Fiziksel, Bilişsel, Duygusal ve Sosyal Gelişim | Life-Span Development |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ergenlik Döneminde Fiziksel, Bilişsel, Duygusal ve Sosyal Gelişim I | Life-Span Development |
10 | Ergenlik Döneminde Fiziksel, Bilişsel, Duygusal ve Sosyal Gelişim II | Life-Span Development |
11 | Genç Yetişkinlik Dönemi | Human Development |
12 | Orta Yetişkinlik Dönemi | Human Development |
13 | İleri Yetişkinlik Dönemi | Human Development |
14 | Yaşamın Sonu ve Ölüm Kavramı | Human Development |
15 | Genel Tekrar | Life-Span Development; Human Development |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Santrock, J.W. (2013). Life-Span Development (18th Ed.). New York: McGraw Hill. |
---|---|
2. Vander Zanden, J.W. (1997). Human Development (6th Ed.). New York: McGraw Hill. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 4 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 7 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Ayrıca, bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 4 | 2 | 8 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 152 |