AKTS - Yaşam Boyu Gelişim
Yaşam Boyu Gelişim (AUDY207) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Yaşam Boyu Gelişim | AUDY207 | 3. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
- |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Yaşam Boyu Gelişim dersi, insanın doğum öncesi gelişiminden başlayarak ölümüne kadar geçen gelişim sürecini anlamayı, tanımlamayı ve etkileyen faktörleri incelemeyi amaçlamaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Yaşamın genetik temelleri; Doğum öncesi ve erken bebeklikte gelişim; Bebeklik, erken, orta ve geç çocukluk döneminde fiziksel, bilişsel, duygusal ve sosyal gelişim; Ergenlik, genç, orta ve ileri yetişkinlik dönemi; Yaşamın sonu ve ölüm kavramı. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve Oryantasyon | |
2 | Genetik ve Çevresel Temeller | Life-Span Development; Human Development |
3 | Doğum Öncesi Gelişim, Doğum ve Yeni Doğan Bebek | Life-Span Development |
4 | Bebeklik Döneminde Fiziksel, Bilişsel, Duygusal ve Sosyal Gelişim | Life-Span Development |
5 | Erken Çocukluk Döneminde Fiziksel, Bilişsel, Duygusal ve Sosyal Gelişim | Life-Span Development |
6 | Orta Çocukluk Döneminde Fiziksel, Bilişsel, Duygusal ve Sosyal Gelişim | Life-Span Development |
7 | Geç Çocukluk Döneminde Fiziksel, Bilişsel, Duygusal ve Sosyal Gelişim | Life-Span Development |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ergenlik Döneminde Fiziksel, Bilişsel, Duygusal ve Sosyal Gelişim I | Life-Span Development |
10 | Ergenlik Döneminde Fiziksel, Bilişsel, Duygusal ve Sosyal Gelişim II | Life-Span Development |
11 | Genç Yetişkinlik Dönemi | Human Development |
12 | Orta Yetişkinlik Dönemi | Human Development |
13 | İleri Yetişkinlik Dönemi | Human Development |
14 | Yaşamın Sonu ve Ölüm Kavramı | Human Development |
15 | Genel Tekrar | Life-Span Development; Human Development |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Santrock, J.W. (2013). Life-Span Development (18th Ed.). New York: McGraw Hill. |
---|---|
2. Vander Zanden, J.W. (1997). Human Development (6th Ed.). New York: McGraw Hill. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 4 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 7 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 4 | 2 | 8 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 152 |