AKTS - Dil ve Konuşma Gelişimi

Dil ve Konuşma Gelişimi (AUDY103) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Dil ve Konuşma Gelişimi AUDY103 1. Dönem 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
-
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri .
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. Dr. Berkay ARSLAN
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders, dil, konuşma, iletişim gibi kavramları tanımlamayı, dil ve konuşmanın fizyoloji ve nöroanatomisini öğrenmeyi, 0-6 yaş aralığındaki çocuklarda dil-konuşma gelişimini anlayıp bileşenlerini saymayı amaçlamaktadır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İletişim, dil ve konuşma arasındaki farklılıkları bilir.
  • Dil ve konuşmanın temel nöroanatomisi ve fizyolojisini bilir.
  • 0-6 yaş arası dil ve konuşma gelişimini öğrenir.
  • Dil bileşenlerinin gelişim basamaklarını bilir.
Dersin İçeriği Etkileşim, iletişim, dil ve konuşma arasındaki farklılıklar; dil ve konuşmanın temel nöroanatomisi, fizyolojisi, embriyolojisi; dil edinim kuramları; linguistik gelişim basamakları; 0-6 yaş arası dil ve konuşma gelişimi.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tanışma ve Giriş
2 İletişim, Dil ve Konuşma Language Development: An Introduction
3 Dil ve Konuşmanın Fizyolojisi ve Nöroanatomisi I Language Development: An Introduction
4 Dil ve Konuşmanın Fizyolojisi ve Nöroanatomisi II Language Development: An Introduction
5 Beyin Gelişimi Introduction to Language Development
6 Dil Gelişimi Kuramları Introduction to Language Development
7 Dil Gelişim Aşamaları Introduction to Language Development
8 Ara Sınav
9 Ses Bilgisel Gelişim Introduction to Language Development
10 Morfosentaktik Gelişim Introduction to Language Development
11 Anlam Gelişimi Childhood Speech and Language Disorders: Supporting Children and Families on the Path to Communication
12 Pragmatik Gelişim Childhood Speech and Language Disorders: Supporting Children and Families on the Path to Communication
13 Dil ve Konuşma Bozuklukları I Childhood Speech and Language Disorders: Supporting Children and Families on the Path to Communication
14 Dil ve Konuşma Bozuklukları II Childhood Speech and Language Disorders: Supporting Children and Families on the Path to Communication
15 Genel Tekrar The Development of Language
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Owens Jr, R. E. (2015). Language development: An introduction. Pearson.
2. McLaughlin, S. (2006). Introduction to language development. Cengage Learning.
3. Gleason, J. B., & Ratner, N. B. (2016). The development of language. Pearson.
4. Ducharme, S, M (2016): Childhood Speech and Language Disorders: Supporting Children and Families on the Path to Communication.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 30 30
Toplam İş Yükü 125