AKTS - Dil ve Konuşma Gelişimi

Dil ve Konuşma Gelişimi (AUDY103) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Dil ve Konuşma Gelişimi AUDY103 1. Dönem 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri .
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. Dr. Berkay ARSLAN
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders, dil, konuşma, iletişim gibi kavramları tanımlamayı, dil ve konuşmanın fizyoloji ve nöroanatomisini öğrenmeyi, 0-6 yaş aralığındaki çocuklarda dil-konuşma gelişimini anlayıp bileşenlerini saymayı amaçlamaktadır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İletişim, dil ve konuşma arasındaki farklılıkları bilir.
  • Dil ve konuşmanın temel nöroanatomisi ve fizyolojisini bilir.
  • 0-6 yaş arası dil ve konuşma gelişimini öğrenir.
  • Dil bileşenlerinin gelişim basamaklarını bilir.
Dersin İçeriği Etkileşim, iletişim, dil ve konuşma arasındaki farklılıklar; dil ve konuşmanın temel nöroanatomisi, fizyolojisi, embriyolojisi; dil edinim kuramları; linguistik gelişim basamakları; 0-6 yaş arası dil ve konuşma gelişimi.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tanışma ve Giriş
2 İletişim, Dil ve Konuşma Language Development: An Introduction
3 Dil ve Konuşmanın Fizyolojisi ve Nöroanatomisi I Language Development: An Introduction
4 Dil ve Konuşmanın Fizyolojisi ve Nöroanatomisi II Language Development: An Introduction
5 Beyin Gelişimi Introduction to Language Development
6 Dil Gelişimi Kuramları Introduction to Language Development
7 Dil Gelişim Aşamaları Introduction to Language Development
8 Ara Sınav
9 Ses Bilgisel Gelişim Introduction to Language Development
10 Morfosentaktik Gelişim Introduction to Language Development
11 Anlam Gelişimi Childhood Speech and Language Disorders: Supporting Children and Families on the Path to Communication
12 Pragmatik Gelişim Childhood Speech and Language Disorders: Supporting Children and Families on the Path to Communication
13 Dil ve Konuşma Bozuklukları I Childhood Speech and Language Disorders: Supporting Children and Families on the Path to Communication
14 Dil ve Konuşma Bozuklukları II Childhood Speech and Language Disorders: Supporting Children and Families on the Path to Communication
15 Genel Tekrar The Development of Language
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Owens Jr, R. E. (2015). Language development: An introduction. Pearson.
2. McLaughlin, S. (2006). Introduction to language development. Cengage Learning.
3. Gleason, J. B., & Ratner, N. B. (2016). The development of language. Pearson.
4. Ducharme, S, M (2016): Childhood Speech and Language Disorders: Supporting Children and Families on the Path to Communication.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. X
2 Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. X
3 Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. X
4 Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. X
5 Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. X
6 Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. X
7 Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. X
8 Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Ayrıca, bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 30 30
Toplam İş Yükü 125