AKTS - Dil ve Konuşma Gelişimi
Dil ve Konuşma Gelişimi (AUDY103) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Dil ve Konuşma Gelişimi | AUDY103 | 1. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
- |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, dil, konuşma, iletişim gibi kavramları tanımlamayı, dil ve konuşmanın fizyoloji ve nöroanatomisini öğrenmeyi, 0-6 yaş aralığındaki çocuklarda dil-konuşma gelişimini anlayıp bileşenlerini saymayı amaçlamaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Etkileşim, iletişim, dil ve konuşma arasındaki farklılıklar; dil ve konuşmanın temel nöroanatomisi, fizyolojisi, embriyolojisi; dil edinim kuramları; linguistik gelişim basamakları; 0-6 yaş arası dil ve konuşma gelişimi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve Giriş | |
2 | İletişim, Dil ve Konuşma | Language Development: An Introduction |
3 | Dil ve Konuşmanın Fizyolojisi ve Nöroanatomisi I | Language Development: An Introduction |
4 | Dil ve Konuşmanın Fizyolojisi ve Nöroanatomisi II | Language Development: An Introduction |
5 | Beyin Gelişimi | Introduction to Language Development |
6 | Dil Gelişimi Kuramları | Introduction to Language Development |
7 | Dil Gelişim Aşamaları | Introduction to Language Development |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ses Bilgisel Gelişim | Introduction to Language Development |
10 | Morfosentaktik Gelişim | Introduction to Language Development |
11 | Anlam Gelişimi | Childhood Speech and Language Disorders: Supporting Children and Families on the Path to Communication |
12 | Pragmatik Gelişim | Childhood Speech and Language Disorders: Supporting Children and Families on the Path to Communication |
13 | Dil ve Konuşma Bozuklukları I | Childhood Speech and Language Disorders: Supporting Children and Families on the Path to Communication |
14 | Dil ve Konuşma Bozuklukları II | Childhood Speech and Language Disorders: Supporting Children and Families on the Path to Communication |
15 | Genel Tekrar | The Development of Language |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Owens Jr, R. E. (2015). Language development: An introduction. Pearson. |
---|---|
2. McLaughlin, S. (2006). Introduction to language development. Cengage Learning. | |
3. Gleason, J. B., & Ratner, N. B. (2016). The development of language. Pearson. | |
4. Ducharme, S, M (2016): Childhood Speech and Language Disorders: Supporting Children and Families on the Path to Communication. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 125 |