AKTS - Temel Akustik ve Prensipleri
Temel Akustik ve Prensipleri (AUDY106) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Temel Akustik ve Prensipleri | AUDY106 | 2. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı temel psikoakustik ve akustik kavramların, psikoakustik ve akustik ölçüm prensiplerinin öğrenilmesidir. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Ses duyma ve yankı kontrolünün olumlu ve olumsuz etkilerinin değerlendirilmesi; uygulama ve kullanma sırasında alınacak teknik önlemler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders içeriğinin tanıtılması ve konunun kapsamlı açıklaması için animasyonlarla sunuma hızlı bir genel bakış. Öğrencilerden beklenilenlerin açıklanması. (Akustikte bireysel görevlerin ve grup projelerinin dağılımı, proje gruplarının oluşturulması) | |
| 2 | Temel akustik ve akustiğin temel pensipleri. | |
| 3 | Temel akustik ve akustiğin temel pensipleri. | |
| 4 | İç mekan ve dış mekan seslerinin yayılma prensipleri. | |
| 5 | Sesin algılaması. Frekansa bağlı duyma karakteristikleri. Tinnitus, duyma kayıpları | |
| 6 | Sesin tanımlanması SPL, SIL dB | |
| 7 | İç mekan ses kontrolü, dış mekan ses kontrol. Dooler, rezonans fourier analizi | |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | Malzemelerin akustik özellikleri. Ses yutulması ve ses geçiş kayıplarının frekansa bağlı analizleri. Farklı alanlarda ve çok amaçlı mekanlarda duyma kabiliyetleri ve duyma kabilyeti etkisi. | |
| 10 | Psikoakustik gürltü ve gürültüü kontrolü. uygulamalar (Bruel & Kjaer Ses Ölçüm Cihazı ile ölçüm çalışmaları) Seçilen konular üzerinde grup çalışmalarının sunulması | |
| 11 | Gürültünün insan üzerindeki etkileri Seçilen konular üzerinde grup çalışmalarının sunulması | |
| 12 | Seçilen konular üzerinde grup çalışmalarının sunulması | |
| 13 | Seçilen konular üzerinde grup çalışmalarının sunulması | |
| 14 | Seçilen konular üzerinde grup çalışmalarının sunulması |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Crocker, M. “Handbook of Acoustic” M&C Ltd. 2015. |
|---|---|
| 2. Bal Koçyiğit, F. “A Comparative Study on acoustic properties of renovated historic school buildings and new school buildings” Atılım Üniversitesi Yayınları 2013. | |
| 3. Trevor J. Cox,Peter D'Antonio, Acoustic Absorbers and Diffusers: Theory, Design and Application” Taylor & Francis. 2009 | |
| Diğer Kaynaklar | 4. Bal Koçyiğit, F. Ders sunumları |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
| Toplam | 1 | 60 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
| 2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
| 3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
| 4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
| 5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
| 6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
| 7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
| 8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. | X | ||||
| 9 | Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 50 | 50 |
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
