AKTS - Odyolojide Enstrümantasyon ve Kalibrasyon
Odyolojide Enstrümantasyon ve Kalibrasyon (AUDY104) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Odyolojide Enstrümantasyon ve Kalibrasyon | AUDY104 | 2. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 4.5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Odyoloji biliminin test bataryalarında yer alan çeşitli testlerin enstrümantasyonunun ve kalibrasyon prensiplerinin öğrenilmesidir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Odyolojik ve vestibüler değerlendirmede kullanılan metod, ölçüm, teknik cihazların temel özelliklerinin kavranması ve uygulama prensipleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kursun Tanıtımı ve Diyapozon Testleri | İşitmenin Doğası ve İşitmeye Yardımcı Teknolojiler Ses fiziği ve orta kulak mekaniği |
2 | Odyometre Tanıtımı ve Tarihçesi | Introduction to Audiology |
3 | Odyometre Kullanımı | Ses fiziği ve orta kulak mekaniği. |
4 | Konuşma Odyometrisi Uyaranları ve Artikülasyon İndeksi | Introduction to Audiology, |
5 | Akustik İmmitansmetri Donanımı | Introduction to Audiology |
6 | Akustik İmmitansmetri Tanıtımı | İşitme Fizyolojisi, Introduction to Audiology |
7 | Akustik Refleksler | İşitme Fizyolojisi, Introduction to Audiology |
8 | Ara Sınav | |
9 | Genel Tekrar | Instrumentation in Clinical Audiology |
10 | Sınıf İçi Uygulama I: Odyogram Formu Hazırlama | Instrumentation in Clinical Audiology |
11 | Sınıf İçi Uygulama II: Çocuklar için Hasta Hikaye Formu Hazırlama | Instrumentation in Clinical Audiology |
12 | Sınıf İçi Uygulama III: Yetişkinler için Hasta Hikaye Formu Hazırlama | Instrumentation in Clinical Audiology |
13 | Odyolojik Donanım Kalibrasyonu I | Instrumentation in Clinical Audiology |
14 | Odyolojik Donanım Kalibrasyonu II | Instrumentation in Clinical Audiology |
15 | Odyolojik Donanım Kalibrasyonu III | Instrumentation in Clinical Audiology |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Turan, Z. (2017). İşitmenin Doğası ve İşitmeye Yardımcı Teknolojiler. Ankara: Pegem Akademi |
---|---|
2. Martin FN & Clark JG. 2014. Introduction to Audiology. Pearson:Upper Saddle River:NJ (Kütüphanemizde Rezerve bölümünde mevcut) | |
3. İkiz, AÖ (2013) Ses fiziği ve orta kulak mekaniği. Alınan kaynak, O. Çelik (ed) Otoloji ve Nörootoloji. Cilt 1. (Sayfa: 113-129),Istanbul: Elif Ofset | |
4. Kanlıkama M (2013) İşitme Fizyolojisi. Alınan kaynak, O. Çelik (ed) Otoloji ve Nörootoloji. Cilt 1. (Sayfa: 59-84), Istanbul: Elif Ofset | |
5. Silman S, Emer M (2012)I Instrumentation in Clinical Audiology : Theory and Practice Plural Publishing |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Ayrıca, bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 117 |