AKTS - Genetik İşitme Kayıpları
Genetik İşitme Kayıpları (AUDY305) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Genetik İşitme Kayıpları | AUDY305 | 5. Dönem | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, genetikle ilgili temel kavramları bilmeyi, işitme kaybına neden olan sendromik ve sendromik olmayan işitme kayıplarını tanımlamayı ve genetik danışmanlığın önemini kavramayı amaçlamaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Kalıtım geçişleri ve işitme kayıpları ile ilişkili genetik faktörler; temel genetik bilgiler ve insan genetiğine giriş, insan genomunun temel özellikleri, işitme kaybına yol açan hastalıkların genetik özellikleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genetiğe Giriş ve Temel Kavramlar | Hereditary Hearing Loss and Its Syndromes |
2 | İşitme Sisteminin Embriyolojisi | Hereditary Hearing Loss and Its Syndromes |
3 | Kalıtım Biçimleri ve Genetik Hastalıkların Aktarımı | Hereditary Hearing Loss and Its Syndromes |
4 | Genetik İşitme Kayıplarının Epidemiyolojisi ve Risk Faktörleri | Hereditary Hearing Loss and Its Syndromes |
5 | Epigenetik | Genetic Hearing Loss |
6 | Genetik İşitme Kayıpları Çeşitleri | Genetic Hearing Loss |
7 | Sendromik İşitme Kayıpları I | Hereditary Hearing Loss and Its Syndromes; Genetic Hearing Loss |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sendromik İşitme Kayıpları II | Genetic Hearing Loss |
10 | Sendromik Olmayan İşitme Kayıpları I | Genetic Hearing Loss. |
11 | Sendromik Olmayan İşitme Kayıpları II | Genetic Hearing Loss |
12 | Kulak Anomalileri | Genetic Hearing Loss |
13 | İşitme Kaybında Kullanılan Genetik Testler | Genetic Hearing Loss |
14 | Genetik Danışmanlık | Genetic Hearing Loss |
15 | Genel Tekrar | Genetic Hearing Loss; Hereditary Hearing Loss and Its Syndromes |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Hereditary Hearing Loss and Its Syndromes 2013 Ed by Helga Toriello, Shelley D. Smith 3rd ed. Pediatric Audiology: Diagnosis, Technology, and Management 2014 Jane R. Madell, Carol Flexer 2nd ed |
---|---|
2. Willems, P. J. (Ed.). (2003). Genetic hearing loss. CRC Press |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Ayrıca, bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 103 |