AKTS - Geriatrik Odyoloji
Geriatrik Odyoloji (AUDY303) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Geriatrik Odyoloji | AUDY303 | 5. Dönem | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
- |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, yaşlılıkta işitme sisteminde görülen değişiklikleri açıklamayı, yaşa bağlı işitme kaybı varlığında odyolojik test sonuçlarının nasıl çıkacağını yorumlamayı, test sonucu önerilmesi gereken amplifikasyon ve rehabilitasyon yaklaşımlarını öğrenmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Yaşlılığın demografik ve biyolojik özellikleri, yaşlanmaya bağlı işitme ve denge sisteminde oluşan değişiklikler ile geriatrik hastayı odyolojik açıdan değerlendirme, cihazlandırma ve rehabilitasyon temellerini öğrenme. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtılması, Yaşlılık Kavramına Genel Giriş | Hearing and Aging |
2 | Yaşa Bağlı İşitme Kaybı Tanımı, Prevalansı ve Risk Faktörleri | Hearing and Aging |
3 | Yaşlılıkta İşitme Sisteminde Görülen Değişiklikler: (Dış Kulak, Orta Kulak, İç Kulak) | Hearing and Aging |
4 | Yaşlılıkta İşitme Sisteminde Görülen Değişiklikler: (İç Kulak, Schuknecht Presbiakuzi Türleri) | Hearing and Aging |
5 | Yaşlılıkta İşitme Sisteminde Görülen Değişiklikler: (Santral Bağlantılar) | Hearing and Aging |
6 | Yaşlılıkta İşitme Kaybı, Psikososyal ve Bilişsel Değişiklikler/Bilişsel Tarama | Hearing and Aging |
7 | Yaşlılıkta Konuşmayı Anlama Problemleri | Hearing and Aging; Geriatric Audiology |
8 | Ara Sınav | |
9 | Geriatrik İşitme Taramaları | Geriatric Audiology |
10 | Yaşa Bağlı Değişiklikler: Odyometri, OAE, İmmitansmetrik İnceleme | Geriatric Audiology |
11 | Yaşlılar için Kullanılabilecek Test Bataryası Yaklaşımı | Geriatric Audiology |
12 | Geriatrik Hasta ve Amplifikasyon | Geriatric Audiology |
13 | Yaşlılıkta Rehabilitatif Odyoloji Yaklaşımları | Geriatric Audiology |
14 | Yaşlılarda İşitme Cihazı Seçimi | Geriatric Audiology |
15 | Genel Tekrar | Geriatric Audiology; Hearing and Aging |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Weinstein, B E.(2012).Geriatric Audiology. New York: Thieme. |
---|---|
2. Hull, R. H. (2011). Hearing and Aging. San Diego: Plural Publishing. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 108 |