AKTS - Geriatrik Odyoloji

Geriatrik Odyoloji (AUDY303) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Geriatrik Odyoloji AUDY303 5. Dönem 2 0 0 2 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri .
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders, yaşlılıkta işitme sisteminde görülen değişiklikleri açıklamayı, yaşa bağlı işitme kaybı varlığında odyolojik test sonuçlarının nasıl çıkacağını yorumlamayı, test sonucu önerilmesi gereken amplifikasyon ve rehabilitasyon yaklaşımlarını öğrenmeyi amaçlamaktadır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Yaşlılık dönemi, bu döneme ait değerlendirme ve girişimlerin önemini açıklar.
  • Yaşlanmaya bağlı işitme sisteminde ortaya çıkan anatomik ve fizyolojik değişiklikleri bilir.
  • Yaşlılık döneminde işitme kaybı risk faktörlerini ve güncel literatürü bilir.
  • Yaşlanmaya bağlı işitme sisteminde ortaya çıkan değişiklikleri değerlendirmek amacıyla uygun odyolojik test bataryasını belirleyebilir.
  • Yaşlı hastada işitme kaybının psikososyal ve bilişsel etkilerini bilir.
  • Yaşlı hastada tanı sonrası amplifikasyon ve rehabilitasyon yaklaşımlarını bilir.
Dersin İçeriği Yaşlılığın demografik ve biyolojik özellikleri, yaşlanmaya bağlı işitme ve denge sisteminde oluşan değişiklikler ile geriatrik hastayı odyolojik açıdan değerlendirme, cihazlandırma ve rehabilitasyon temellerini öğrenme.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtılması, Yaşlılık Kavramına Genel Giriş Hearing and Aging
2 Yaşa Bağlı İşitme Kaybı Tanımı, Prevalansı ve Risk Faktörleri Hearing and Aging
3 Yaşlılıkta İşitme Sisteminde Görülen Değişiklikler: (Dış Kulak, Orta Kulak, İç Kulak) Hearing and Aging
4 Yaşlılıkta İşitme Sisteminde Görülen Değişiklikler: (İç Kulak, Schuknecht Presbiakuzi Türleri) Hearing and Aging
5 Yaşlılıkta İşitme Sisteminde Görülen Değişiklikler: (Santral Bağlantılar) Hearing and Aging
6 Yaşlılıkta İşitme Kaybı, Psikososyal ve Bilişsel Değişiklikler/Bilişsel Tarama Hearing and Aging
7 Yaşlılıkta Konuşmayı Anlama Problemleri Hearing and Aging; Geriatric Audiology
8 Ara Sınav
9 Geriatrik İşitme Taramaları Geriatric Audiology
10 Yaşa Bağlı Değişiklikler: Odyometri, OAE, İmmitansmetrik İnceleme Geriatric Audiology
11 Yaşlılar için Kullanılabilecek Test Bataryası Yaklaşımı Geriatric Audiology
12 Geriatrik Hasta ve Amplifikasyon Geriatric Audiology
13 Yaşlılıkta Rehabilitatif Odyoloji Yaklaşımları Geriatric Audiology
14 Yaşlılarda İşitme Cihazı Seçimi Geriatric Audiology
15 Genel Tekrar Geriatric Audiology; Hearing and Aging
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Weinstein, B E.(2012).Geriatric Audiology. New York: Thieme.
2. Hull, R. H. (2011). Hearing and Aging. San Diego: Plural Publishing.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. X
2 Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. X
3 Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. X
4 Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. X
5 Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. X
6 Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. X
7 Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. X
8 Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Ayrıca, bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 1 16
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 40 40
Toplam İş Yükü 108