AKTS - İşitsel Rehabilitasyon I
İşitsel Rehabilitasyon I (AUDY301) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İşitsel Rehabilitasyon I | AUDY301 | 5. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, işitme kaybının gelişim alanlarına etkilerini öğrenmeyi, çocuk ve yetişkinlerde kullanılan farklı amplifikasyon sistemlerini karşılaştırmayı ve bireye özgü rehabilitasyon stratejilerini ve programlarını öğrenmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Konuşmayı yüzden okuma, işitsel eğitim, işitme cihazının etkin kullanımı/oryantasyon, koklear implantın etkin kullanımı/oryantasyon, yardımcı dinleme cihazları ve etkin kullanımı, çocuklarda işitme kaybının etkileri ve ihtiyaçların karşılanması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Rehabilitatif Odyolojiye Giriş | A Retrospective Look at The Future of Aural Rehabilitation |
2 | İşitme Kaybının Psikososyal Etkileri | The Hearing Impaired Child: Infancy Through High-School Years |
3 | İşitme Cihazları | The Hearing Impaired Child: Infancy Through High-School Years |
4 | Yardımcı Dinleme Cihazları | The Hearing Impaired Child: Infancy Through High-School Years |
5 | Koklear İmplantlar | The Hearing Impaired Child: Infancy Through High-School Years |
6 | Amplifikasyon Sistemlerinin Etkin Kullanımı | The Hearing Impaired Child: Infancy Through High-School Years |
7 | Ara Sınav | |
8 | İşitsel Fonetik ve Akustik Fonetik | A Retrospective Look at the Future of Aural Rehabilitation |
9 | İşitme Kaybının Konuşma Bozukluklarına Etkisi | The Hearing Impaired Child: Infancy Through High-School Years |
10 | İşitme Kaybında Kanıta Dayalı Uygulamalar - Pediatrik Grup I | Tüm Yönleriyle Konuşma ve Dil Bozuklukları |
11 | İşitme Kaybında Kanıta Dayalı Uygulamalar - Pediatrik Grup II | Tüm Yönleriyle Konuşma ve Dil Bozuklukları |
12 | İşitme Kaybında Kanıta Dayalı Uygulamalar - Okul Çağı Grup II | Tüm Yönleriyle Konuşma ve Dil Bozuklukları |
13 | İşitme Kaybında Kanıta Dayalı Uygulamalar - Yetişkin Ve Geriatrik Grup | Tüm Yönleriyle Konuşma ve Dil Bozuklukları |
14 | Kanıta Dayalı Uygulamaların Etkinliğinin Karşılaştırılması | Tüm Yönleriyle Konuşma ve Dil Bozuklukları |
15 | Genel Tekrar | Tüm Yönleriyle Konuşma ve Dil Bozuklukları |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Ross, M. (1997). A retrospective look at the future of aural rehabilitation. Journal of the Academy of Rehabilitative Audiology, 30, 11-28. 2. Maxon, A.B., & Brackett, D.B. (1992). |
---|---|
2. Maxon, A.B., Brackett, D.B. (1992). Psychosocial, familial, and cultural issues. In The Hearing Impaired Child: Infancy Through High-School Years, pp. 132-143. | |
3. Çiğiltepe, M., Yılmaz, A. (2022). Tüm Yönleriyle Konuşma ve Dil Bozuklukları |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Ayrıca, bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 124 |