AKTS - İşitsel Rehabilitasyon I

İşitsel Rehabilitasyon I (AUDY301) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
İşitsel Rehabilitasyon I AUDY301 5. Dönem 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri .
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. Dr. Berkay ARSLAN
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders, işitme kaybının gelişim alanlarına etkilerini öğrenmeyi, çocuk ve yetişkinlerde kullanılan farklı amplifikasyon sistemlerini karşılaştırmayı ve bireye özgü rehabilitasyon stratejilerini ve programlarını öğrenmeyi amaçlamaktadır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İşitme kaybının özelliklerini açıklar.
  • Belirli derece ve konfigürasyondaki kaybın dil kazanımına olan etkisini açıklar.
  • Belirli derece ve konfigürasyondaki kaybın akademik beceriler üzerindeki etkisini açıklar.
  • Çocuk ve yetişkinlerde kullanılan amplifikasyon araçlarını karşılaştırır.
  • Çocuklarda kullanılan yardımcı dinleme araçlarını karşılaştırır.
  • Yardımcı dinleme araçlarının etkin olarak kullanıldığı ortamları tarif eder.
  • Farklı gruplarda işitme kaybı durumunda rehabilitasyon stratejilerini bilir.
Dersin İçeriği Konuşmayı yüzden okuma, işitsel eğitim, işitme cihazının etkin kullanımı/oryantasyon, koklear implantın etkin kullanımı/oryantasyon, yardımcı dinleme cihazları ve etkin kullanımı, çocuklarda işitme kaybının etkileri ve ihtiyaçların karşılanması.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Rehabilitatif Odyolojiye Giriş A Retrospective Look at The Future of Aural Rehabilitation
2 İşitme Kaybının Psikososyal Etkileri The Hearing Impaired Child: Infancy Through High-School Years
3 İşitme Cihazları The Hearing Impaired Child: Infancy Through High-School Years
4 Yardımcı Dinleme Cihazları The Hearing Impaired Child: Infancy Through High-School Years
5 Koklear İmplantlar The Hearing Impaired Child: Infancy Through High-School Years
6 Amplifikasyon Sistemlerinin Etkin Kullanımı The Hearing Impaired Child: Infancy Through High-School Years
7 Ara Sınav
8 İşitsel Fonetik ve Akustik Fonetik A Retrospective Look at the Future of Aural Rehabilitation
9 İşitme Kaybının Konuşma Bozukluklarına Etkisi The Hearing Impaired Child: Infancy Through High-School Years
10 İşitme Kaybında Kanıta Dayalı Uygulamalar - Pediatrik Grup I Tüm Yönleriyle Konuşma ve Dil Bozuklukları
11 İşitme Kaybında Kanıta Dayalı Uygulamalar - Pediatrik Grup II Tüm Yönleriyle Konuşma ve Dil Bozuklukları
12 İşitme Kaybında Kanıta Dayalı Uygulamalar - Okul Çağı Grup II Tüm Yönleriyle Konuşma ve Dil Bozuklukları
13 İşitme Kaybında Kanıta Dayalı Uygulamalar - Yetişkin Ve Geriatrik Grup Tüm Yönleriyle Konuşma ve Dil Bozuklukları
14 Kanıta Dayalı Uygulamaların Etkinliğinin Karşılaştırılması Tüm Yönleriyle Konuşma ve Dil Bozuklukları
15 Genel Tekrar Tüm Yönleriyle Konuşma ve Dil Bozuklukları
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Ross, M. (1997). A retrospective look at the future of aural rehabilitation. Journal of the Academy of Rehabilitative Audiology, 30, 11-28. 2. Maxon, A.B., & Brackett, D.B. (1992).
2. Maxon, A.B., Brackett, D.B. (1992). Psychosocial, familial, and cultural issues. In The Hearing Impaired Child: Infancy Through High-School Years, pp. 132-143.
3. Çiğiltepe, M., Yılmaz, A. (2022). Tüm Yönleriyle Konuşma ve Dil Bozuklukları

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. X
2 Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. X
3 Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. X
4 Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. X
5 Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. X
6 Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. X
7 Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. X
8 Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Ayrıca, bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 1 16
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 25 25
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 35 35
Toplam İş Yükü 124