AKTS - Odyolojide Tanı ve Yorum I
Odyolojide Tanı ve Yorum I (AUDY403) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Odyolojide Tanı ve Yorum I | AUDY403 | 7. Dönem | 2 | 2 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, işitme test yöntemlerini ve ayırıcı tanıda kullanılan test yöntemlerini bilmeyi, hastaya uygun doğru test yöntemlerini seçmeyi, yapılan test sonuçlarını doğru bir şekilde yorumlayarak doğru sonucu yazmayı amaçlamaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Odyolojik tanılamanın yapılabilmesi için gerekli olan subjektif ve objektif test yöntemlerinin özellikleri ve hastaya uygulanması; tüm test yöntemlerinin birlikte değerlendirilmesinin önemi; iletim, mikst ve sensorinöral işitme kayıplarının tanı yöntemleri; fizyolojik ve santral işitme kayıpları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders İçeriği ve İşleyiş Hakkında Genel Bilgilendirme | |
2 | Patolojiye Göre İşitme Kayıplarının Nedenleri, Sınıflandırması, Vaka Değerlendirme ve Hikâye Alma | Handbook of Clinical Audiology |
3 | Saf Ses Odyometrisi: Odyogram Yorumlama I | Handbook of Clinical Audiology; Handbook of Outcomes Measurement in Audiology |
4 | Saf Ses Odyometrisi: Odyogram Yorumlama II | Handbook of Clinical Audiology; Handbook of Outcomes Measurement in Audiology |
5 | Timpanometri: Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar | Handbook of Outcomes Measurement in Audiology |
6 | Akustik Refleks Ölçümleri: Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar | Handbook of Outcomes Measurement in Audiology |
7 | Konuşma Testleri ve Odyolojik Tanıdaki Yeri | Handbook of Outcomes Measurement in Audiology |
8 | Ara Sınav | |
9 | Maskeleme: Klinik Uygulamalar | Handbook of Clinical Audiology |
10 | Maskeleme: Vaka Örnekleri | Handbook of Clinical Audiology |
11 | İnteraktif Vaka Çalışmaları | Handbook of Outcomes Measurement in Audiology |
12 | Subjektif İleri Test Yöntemleri: Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar | Handbook of Clinical Audiology |
13 | Non-Organik İşitme Kayıpları: Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar | Handbook of Clinical Audiology |
14 | Odyogram Yorumlama III | Handbook of Outcomes Measurement in Audiology |
15 | Odyogram Yorumla IV | Handbook of Outcomes Measurement in Audiology |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Handbook of Clinical Audiology, J.Katz, Lippincott Williams & Wilkins, 2002. |
---|---|
2. Handbook of outcomes measurement in audiology, Johnson, C.E., Danhauer, J. L., Thomson/Delmar Learning/Singular, 2002. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Ayrıca, bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 2 | 32 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 156 |