AKTS - Endüstriyel Odyoloji
Endüstriyel Odyoloji (AUDY304) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Endüstriyel Odyoloji | AUDY304 | 6. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı odyoloji biliminin endüstriyel alandaki uygulamalarına yönelik teknik ve teorik bilgilerin kazandırılmasıdır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Gürültü kavramı, ölçüm prensipleri ve değerlendirilmesi, gürültüden teknik olarak korunma yöntemleri, işitme sağlığının izlenmesi, gürültünün insan sağlığı üzerine etkileri, kişisel korunma yöntemleri, gürültü ve gürültüden korunma ile ilgili yasal mevzuat. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel terminoloji, gürültü tanım ve özellikleri | Audiology: diagnosis, Noise and hearing, Noise control: a primer |
2 | Sesin akustik özellikleri, SPL,SLM ve gürültü spektrumu | Audiology: diagnosis, Noise and hearing, Noise control: a primer |
3 | Gürültünün işitsel etkileri ve özellikleri | Audiology: diagnosis, Noise and hearing, Noise control: a primer |
4 | Gürültünün işitsel olmayan etkileri ve özellikleri | Audiology: diagnosis, Noise and hearing, Noise control: a primer |
5 | İşitme hasar risk kriterleri: İşitme kaybı, yaşlanma ve cinsiyet farklılıkları | Audiology: diagnosis, Noise and hearing, Noise control: a primer |
6 | İşitme ölçüm teknikleri | Audiology: diagnosis, Noise and hearing, Noise control: a primer |
7 | İşitme ölçüm teknikleri: TTS, PTS, ATS ve NIHL tanımlamaları, odyogram tanımlaması ve yorumlaması, gürültüye bağlı işitme kaybı örnekleri ve odyometrik konfigürasyon | Audiology: diagnosis, Noise and hearing, Noise control: a primer |
8 | Genel Tekrar | |
9 | Ara Sınav | |
10 | İşitmenin korunma programları | Audiology: diagnosis, Noise and hearing, Noise control: a primer |
11 | İşitmenin ölçülmesi; Temel işlemler ,ANSI standartları; İzin verilen gürültü düzeyleri, Odyometrik kalibrasyon, Oydometrik eşik tespiti, Endüstriyel işitme kaybı ve diğer işitme kayıplarından farkları, Manuel ve otomatik odyometreler | Audiology: diagnosis, Noise and hearing, Noise control: a primer |
12 | İşitme koruyucuları: tipleri,özellikleri, konuşma anlaşılılırlığı üzerine etkileri | Audiology: diagnosis, Noise and hearing, Noise control: a primer |
13 | İşitme koruyucuları: tipleri,özellikleri, konuşma anlaşılılırlığı üzerine etkileri | Audiology: diagnosis, Noise and hearing, Noise control: a primer |
14 | Laboratuvar | |
15 | Laboratuvar | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Hosford-Dunn, H., Roeser, R. J., & Valente, M. (Eds.). (2007). Audiology: diagnosis. Thieme. |
---|---|
2. Noise and hearing, Hinchcliffe, R., Luxon, L.M., Williams, R.G., Whurr Publishers, 2001 | |
3. Noise control: a primer, Behar, A., Chasin, M., Cheesman, M., Singular Pub. Group, 2000 | |
Diğer Kaynaklar | 4. Konu ile ilgili güncel makaleler |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 1 | 40 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Ayrıca, bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 125 |