Seminer II (AUDY406) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Seminer II AUDY406 8. Dönem 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı temel seminer hazırlama ve sunum tekniklerinin kazandırılmasıdır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Odyoloji ve/veya ilişkili alanlarla ilgili güncel literatürü takip edebilir.
  • Kütüphane basılı ve elektronik kaynaklarını kullanarak literatür araştırması yapabilir.
  • Eleştirel okuma becerisi kazanır.
  • Literatür taraması sonucunda ilişkili makaleleri derleyerek akademik bir kongreye yollanabilecek nitelikte özet (abstract) yazma konusunda deneyim ve beceri kazanır.
  • Bir konuyu toplum önünde sunabilme, savunabilme, eleştirileri yanıtlayabilme, konuları eleştirel ve bütüncül bir yaklaşımla ele alabilme ve mantıksal bir sıra ile sunabilme becerilerini geliştirir.
  • Rapor hazırlarken bilimsel yazım kurallarını uygular.
  • İntihalden kaçınmayı öğrenir ve başkalarının emeğine saygı gösterme bilinci geliştirir.
Dersin İçeriği Odyoloji ve ilişkili alanlarda güncel literatürü takip etme, makale sunumları ve seminer çalışmaları.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Genel Değerlendirme
2 Grup 1 Sunumu (Konu Anlatımı) Öğrenci Sunumu
3 Grup 2 Sunumu (Konu Anlatımı) Öğrenci Sunumu
4 Grup 3 Sunumu (Konu Anlatımı) Öğrenci Sunumu
5 Grup 4 Sunumu (Konu Anlatımı) Öğrenci Sunumu
6 Grup 5 Sunumu (Konu Anlatımı) Öğrenci Sunumu
7 Ara Sınav
8 Grup 1 Sunumu (Bireysel Makale Sunumları) Öğrenci Sunumu
9 Grup 2 Sunumu (Bireysel Makale Sunumları) Öğrenci Sunumu
10 Grup 3 Sunumu (Bireysel Makale Sunumları) Öğrenci Sunumu
11 Grup 4 Sunumu (Bireysel Makale Sunumları) Öğrenci Sunumu
12 Grup 5 Sunumu (Bireysel Makale Sunumları) Öğrenci Sunumu
13 Sunumların Değerlendirilmesi
14 Sunumların Kritiği
15 Sınava Hazırlık
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. İlgili güncel makaleler, yayınlar, vaka örnekleri, misafir konuşmacılar, kaynaklar/ Current articles, publications, case examples, guest speakers, resources

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. X
2 Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. X
3 Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. X
4 Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. X
5 Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. X
6 Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. X
7 Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. X
8 Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Ayrıca, bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 1 16
Sunum/Seminer Hazırlama 2 8 16
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 30 30
Toplam İş Yükü 125