AKTS - Klinik Uygulama IV: İşitsel Amplifikasyon
Klinik Uygulama IV: İşitsel Amplifikasyon (AUDY402) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Klinik Uygulama IV: İşitsel Amplifikasyon | AUDY402 | 8. Dönem | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı odyolojide işitsel amplifikasyon uygulamalarına ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Değişik yaş gruplarında işitme kayıplı hastaların işitmelerine yardımcı olabilecek elektronik cihazların seçimi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşitme kaybı ve işitme cihazları | Hearing Aids The Hearing Sciences |
2 | Günümüze dek gelişen işitme cihazları | Hearing Aids The Hearing Sciences |
3 | İşitme cihazları ve temel komponentleri | Hearing Aids The Hearing Sciences |
4 | Digital işitme cihazları ve çalışma ilkeleri | Hearing Aids The Hearing Sciences Textbook of Hearing Aid Amplification |
5 | Kulak kalıbı akustiği ve teknolojisi | Textbook of Hearing Aid Amplification |
6 | İşitme cihazlarının seçim ve ayarlanması | Textbook of Hearing Aid Amplification |
7 | İşitme cihazlarının formül yöntemiyle seçim ve ayarlanması | Textbook of Hearing Aid Amplification |
8 | ARA SINAV | |
9 | Pediatrik grupta amplifikasyon | Hearing Aids The Hearing Sciences Textbook of Hearing Aid Amplification |
10 | Gerçek kulak kazanç yöntemi I | Hearing Aids The Hearing Sciences Textbook of Hearing Aid Amplification |
11 | Gerçek kulak kazanç yöntemi II | Hearing Aids The Hearing Sciences Textbook of Hearing Aid Amplification |
12 | Yardımcı dinleme cihazları | Hearing Aids The Hearing Sciences Textbook of Hearing Aid Amplification |
13 | Postfitting cihazlı rehabilitasyonun ilkeleri | Hearing Aids The Hearing Sciences Textbook of Hearing Aid Amplification |
14 | Bone anchored İşitme cihazları (BAHA) | Hearing Aids The Hearing Sciences Textbook of Hearing Aid Amplification |
15 | Genel değerlendirme | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, Bölüm 72, 2013. |
---|---|
2. Textbook of Hearing Aid Amplification, Robert E. Sandlin, 2000. | |
3. Hearing Aids,Harvey Dillon,2012 Thieme. | |
4. Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. | |
5. Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman,Informa Health Care,2003 | |
6. The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Ayrıca, bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 2 | 32 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 125 |