AKTS - Klinik Uygulama IV: İşitsel Amplifikasyon

Klinik Uygulama IV: İşitsel Amplifikasyon (AUDY402) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Klinik Uygulama IV: İşitsel Amplifikasyon AUDY402 8. Dönem 2 2 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı odyolojide işitsel amplifikasyon uygulamalarına ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İşitme cihazı kullanım gerekliliklerini değerlendirebilecektir
  • İşitme cihazlarının temel bileşenlerini, işleyişi ve çalışma hedeflerini tanımlayabilir
  • Değişik işitme kayıplarında işitme cihazı ihtiyaçlarını tanımlayabilir
  • İşitme cihazlarında işlemcinin fonksiyonlarını anlatabilir
  • Dijital işitme cihazlarında işitme cihazı ayar özelliklerini anlatabilir.
  • Kemik yolu işitme cihazları ve CROS sistem özelliklerini tanımlayabilir.
  • İşitmeye yardımcı cihazları tanımlayabilir
  • İşitme cihazı ayarlanmasını uygulayabilir
Dersin İçeriği Değişik yaş gruplarında işitme kayıplı hastaların işitmelerine yardımcı olabilecek elektronik cihazların seçimi.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 İşitme kaybı ve işitme cihazları Hearing Aids The Hearing Sciences
2 Günümüze dek gelişen işitme cihazları Hearing Aids The Hearing Sciences
3 İşitme cihazları ve temel komponentleri Hearing Aids The Hearing Sciences
4 Digital işitme cihazları ve çalışma ilkeleri Hearing Aids The Hearing Sciences Textbook of Hearing Aid Amplification
5 Kulak kalıbı akustiği ve teknolojisi Textbook of Hearing Aid Amplification
6 İşitme cihazlarının seçim ve ayarlanması Textbook of Hearing Aid Amplification
7 İşitme cihazlarının formül yöntemiyle seçim ve ayarlanması Textbook of Hearing Aid Amplification
8 ARA SINAV
9 Pediatrik grupta amplifikasyon Hearing Aids The Hearing Sciences Textbook of Hearing Aid Amplification
10 Gerçek kulak kazanç yöntemi I Hearing Aids The Hearing Sciences Textbook of Hearing Aid Amplification
11 Gerçek kulak kazanç yöntemi II Hearing Aids The Hearing Sciences Textbook of Hearing Aid Amplification
12 Yardımcı dinleme cihazları Hearing Aids The Hearing Sciences Textbook of Hearing Aid Amplification
13 Postfitting cihazlı rehabilitasyonun ilkeleri Hearing Aids The Hearing Sciences Textbook of Hearing Aid Amplification
14 Bone anchored İşitme cihazları (BAHA) Hearing Aids The Hearing Sciences Textbook of Hearing Aid Amplification
15 Genel değerlendirme
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, Bölüm 72, 2013.
2. Textbook of Hearing Aid Amplification, Robert E. Sandlin, 2000.
3. Hearing Aids,Harvey Dillon,2012 Thieme.
4. Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002.
5. Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman,Informa Health Care,2003
6. The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. X
2 Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. X
3 Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. X
4 Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. X
5 Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. X
6 Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. X
7 Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. X
8 Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Ayrıca, bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama 16 2 32
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 1 16
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 30 30
Toplam İş Yükü 125