AKTS - İletişimin Nöroanatomisi ve Nörofizyolojisi

İletişimin Nöroanatomisi ve Nörofizyolojisi (AUDY205) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
İletişimin Nöroanatomisi ve Nörofizyolojisi AUDY205 3. Dönem 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri .
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dr. Öğr. Üyesi Barkın GÜRCAN
  • Öğr. Gör. Dr. Berkay ARSLAN
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı: sinir sistemi anatomi ve fizyolojisini bilmek, işitme, dil ve konuşmanın nörofizyolojisini anlamak, beyin dil işlemlerini ve modellerini açıklamak ve temel düzeyde beyin görüntüleme tekniklerini öğrenmektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Sinir sistemi, beyin anatomisi ve fizyolojisini öğrenir.
  • Konuşmanın, dilin ve işitmenin nörofizyolojisini bilir.
  • Yapısal ve fonksiyonel beyin dil ağlarını bilir.
  • Yapısal ve fonksiyonel beyin görüntüleme tekniklerine aşinalık kazanır.
Dersin İçeriği Sinir sistemi ile beyin anatomisi ve fizyolojisi; konuşmanın nörofizyolojisi, yapısal ve fonksiyonel beyin ağları, beyin dil işlemleri ve modelleri; yapısal ve fonksiyonel beyin görüntüleme teknikleri.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Genel Tanımı ve İletişim Zinciri Atlas of Neuroanatomy for Communication Science and Disorders
2 Sinir Sistemine Genel Bakış I Atlas Of Neuroanatomy for Communication Science and Disorders
3 Sinir Sistemine Genel Bakış II Atlas Of Neuroanatomy for Communication Science and Disorders
4 İşitmenin Nöroanatomi ve Nörofizyolojisi I Anatomy & Physiology for Speech, Language, and Hearing
5 İşitmenin Nöroanatomisi ve Nörofizyolojisi II Anatomy & Physiology for Speech, Language, and Hearing
6 Dil ve Konuşmanın Nörofizyolojisi I Neurology for the Speech-Language Pathologist
7 Ara Sınav
8 Dil ve Konuşmanın Nörofizyolojisi II Anatomy & Physiology for Speech, Language, and Hearing
9 Nörolinguistik ve Dil Teorileri Neurology for the Speech-Language Pathologist
10 İletişimin İkili Akış Modeli Neurology for the Speech-Language Pathologist
11 Dilin Üretimsel Nöroanatomisi ve Nörofizyolojisi Neurology for the Speech-Language Pathologist
12 Dilin Algısal Nöroanatomisi ve Nörofizyolojisi Neurology for the Speech-Language Pathologist
13 Yapısal Beyin Görüntüleme Teknikleri Neurology for the Speech-Language Pathologist
14 Fonksiyonel Beyin Görüntüleme Teknikleri Neurology for the Speech-Language Pathologist
15 Genel Tekrar Anatomy & Physiology for Speech, Language, and Hearing; Neurology for the Speech-Language Pathologist
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. LaPointe, L. L. (Ed.). (2011). Atlas of neuroanatomy for communication science and disorders. Thieme.
2. Webb, W., & Adler, R. K. (2016). Neurology for the speech-language pathologist. Elsevier Health Sciences.
3. Seikel, J. A., Drumright, D. G., & King, D. W. (2015). Anatomy & physiology for speech, language, and hearing. Nelson Education.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. X
2 Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. X
3 Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. X
4 Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. X
5 Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. X
6 Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. X
7 Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. X
8 Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Ayrıca, bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 1 16
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 25 25
Toplam İş Yükü 104