AKTS - İşitmenin Değerlendirilmesi I: Davranım Testleri
İşitmenin Değerlendirilmesi I: Davranım Testleri (AUDY201) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İşitmenin Değerlendirilmesi I: Davranım Testleri | AUDY201 | 3. Dönem | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, saf ses odyometresindeki saf ses ve konuşma testlerini anlamayı ve yapmayı, maskeleme kurallarını saymayı ve uygulamayı, davranım testlerinin sonuçlarını yorumlamayı amaçlamaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Çocuk ve yetişkinlerde çevresel ve merkezi patolojilerin tanılamasında kullanılan davranım testleri, değerlendirme prensip ve yöntemleri, sonuç verme ve rapor yazma teknikleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Tanışma, Ders Planı ve Laboratuvar Kuralları | |
2 | Test Ortamı, Odyometre, Kalibrasyon ve Günlük Dinleme Kontrolü | ASHA Guidelines for Manual Pure-tone Threshold Audiometry; ASHA Guidelines for Audiometric Symbols; ASHA Guidelines for Identification Audiometry |
3 | Hasta Karşılama, Öykü Alma, Fizik ve Otoskopik Bakı, Diyapozon Testleri | BSA British Society of Audiology, Recommended Procedure: Ear Examination |
4 | Lab I: Örnek Uygulama: Test Ortamı, Odyometre, Kalibrasyon ve Günlük Dinleme Kontrolü. Yetişkin Öykü Formları Taslak Üzerinde Çalışma | ASHA Guidelines for Manual Pure-tone Threshold Audiometry |
5 | Lab II: Örnek Uygulama: Hasta Karşılama, Öykü Alma, Fizik ve Otoskopik Bakı, Diyapozon Testleri | BSA British Society of Audiology, Recommended Procedure: Ear Examination |
6 | Odyolojik İncelemelerde Davranım Testleri Kullanımı: Saf Ses Eşik Testleri | BSA British Society of Audiology, Recommended Procedure: Guideline on the Acoustics of the Sound Field Audiometry in Clinical Audiological Applications |
7 | Ara Sınav | |
8 | Konuşma Odyometrisi ve Odyolojik İncelemede Maske Gürültüsü Kullanımı | Handbook of Clinical Audiology; BSA British Society of Audiology, Recommended Procedure: Pure-tone Air Conduction and Bone Conduction Threshold Audiometry with and without Masking; ASHA Guidelines for Determining the Threshold Level for Speech |
9 | Maskeleme (Devam) | Handbook of Clinical Audiology; BSA British Society of Audiology, Recommended Procedure: Pure-tone Air Conduction and Bone Conduction Threshold Audiometry with and without Masking |
10 | Maskeleme (Devam) | Handbook of Clinical Audiology; BSA British Society of Audiology, Recommended Procedure: Pure-tone Air Conduction and Bone Conduction Threshold Audiometry with and without Masking |
11 | Maskeleme (Devam) | Handbook of Clinical Audiology; BSA British Society of Audiology, Recommended Procedure: Pure-tone Air Conduction and Bone Conduction Threshold Audiometry with and without Masking |
12 | Tanılama: Sonuçların Raporlanması, Yorumlanması | Handbook of Clinical Audiology |
13 | Lab III: Örnek Uygulama: Odyolojik İnceleme, Sonuç Verme ve Sonuç Yazma | Handbook of Clinical Audiology |
14 | Ayırıcı Tanıda Kullanılan Davranış Testleri: Koklear-Retrokoklear | Handbook of Clinical Audiology |
15 | Dönemin Tekrarı, Soruların Yanıtlanması, Örnek Uygulamaların Tartışılması | Handbook of Clinical Audiology |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Katz, J. (2015). Handbook of Clinical Audiology. Philadelphia, PA: Wolters KluwerHealth |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. ASHA Guidelines for Manual Pure-tone threshold audiometry |
3. ASHA Guidelines for audiometric symbols | |
4. ASHA Guidelines for identification audiometry | |
5. ASHA Guidelines for determining the threshold level for speech | |
6. BSA British Society of Audiology, Recommended procedure: Ear examination, 2010 | |
7. BSA British Society of Audiology, Recommended procedure: Pure-tone air-conduction and bone-conduction threshold audiometry with and without masking, 2012 | |
8. BSA British Society of Audiology, Recommended procedure: Guideline on the acoustics of the sound field audiometry in clinical audiological applications, 2008 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Ayrıca, bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 2 | 32 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 125 |