AKTS - İşitmenin Değerlendirilmesi I: Davranım Testleri

İşitmenin Değerlendirilmesi I: Davranım Testleri (AUDY201) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
İşitmenin Değerlendirilmesi I: Davranım Testleri AUDY201 3. Dönem 2 2 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri .
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. Dr. Berkay ARSLAN
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders, saf ses odyometresindeki saf ses ve konuşma testlerini anlamayı ve yapmayı, maskeleme kurallarını saymayı ve uygulamayı, davranım testlerinin sonuçlarını yorumlamayı amaçlamaktadır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Odyolojik incelemeye başlamadan önce test ortamı ve kullanacağı teçhizat ile ilgili bakım ve günlük dinleme ve kalibrasyon kontrolünü yapabilir.
  • Odyolojik değerlendirmede öykü alma, fizik ve otoskopik bakı yapmayı, diyapazon testlerini uygulamayı öğrenir.
  • Şikâyete ve ön tanıya göre yapacağı testleri planlayabilir.
  • Saf ses eşik ve konuşma testlerini yapabilir, sonuçları yorumlayabilir ve raporu yazabilir.
  • Odyolojik değerlendirmede maske kullanım prensiplerini bilir ve test sırasında maske gerekip gerekmediğine karar verebilir.
  • Odyolojik incelemede kullanılan davranım testlerinin kullanım alanları ve amaçlarını söyleyebilir, sonuçları yorumlayabilir.
Dersin İçeriği Çocuk ve yetişkinlerde çevresel ve merkezi patolojilerin tanılamasında kullanılan davranım testleri, değerlendirme prensip ve yöntemleri, sonuç verme ve rapor yazma teknikleri.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş, Tanışma, Ders Planı ve Laboratuvar Kuralları
2 Test Ortamı, Odyometre, Kalibrasyon ve Günlük Dinleme Kontrolü ASHA Guidelines for Manual Pure-tone Threshold Audiometry; ASHA Guidelines for Audiometric Symbols; ASHA Guidelines for Identification Audiometry
3 Hasta Karşılama, Öykü Alma, Fizik ve Otoskopik Bakı, Diyapozon Testleri BSA British Society of Audiology, Recommended Procedure: Ear Examination
4 Lab I: Örnek Uygulama: Test Ortamı, Odyometre, Kalibrasyon ve Günlük Dinleme Kontrolü. Yetişkin Öykü Formları Taslak Üzerinde Çalışma ASHA Guidelines for Manual Pure-tone Threshold Audiometry
5 Lab II: Örnek Uygulama: Hasta Karşılama, Öykü Alma, Fizik ve Otoskopik Bakı, Diyapozon Testleri BSA British Society of Audiology, Recommended Procedure: Ear Examination
6 Odyolojik İncelemelerde Davranım Testleri Kullanımı: Saf Ses Eşik Testleri BSA British Society of Audiology, Recommended Procedure: Guideline on the Acoustics of the Sound Field Audiometry in Clinical Audiological Applications
7 Ara Sınav
8 Konuşma Odyometrisi ve Odyolojik İncelemede Maske Gürültüsü Kullanımı Handbook of Clinical Audiology; BSA British Society of Audiology, Recommended Procedure: Pure-tone Air Conduction and Bone Conduction Threshold Audiometry with and without Masking; ASHA Guidelines for Determining the Threshold Level for Speech
9 Maskeleme (Devam) Handbook of Clinical Audiology; BSA British Society of Audiology, Recommended Procedure: Pure-tone Air Conduction and Bone Conduction Threshold Audiometry with and without Masking
10 Maskeleme (Devam) Handbook of Clinical Audiology; BSA British Society of Audiology, Recommended Procedure: Pure-tone Air Conduction and Bone Conduction Threshold Audiometry with and without Masking
11 Maskeleme (Devam) Handbook of Clinical Audiology; BSA British Society of Audiology, Recommended Procedure: Pure-tone Air Conduction and Bone Conduction Threshold Audiometry with and without Masking
12 Tanılama: Sonuçların Raporlanması, Yorumlanması Handbook of Clinical Audiology
13 Lab III: Örnek Uygulama: Odyolojik İnceleme, Sonuç Verme ve Sonuç Yazma Handbook of Clinical Audiology
14 Ayırıcı Tanıda Kullanılan Davranış Testleri: Koklear-Retrokoklear Handbook of Clinical Audiology
15 Dönemin Tekrarı, Soruların Yanıtlanması, Örnek Uygulamaların Tartışılması Handbook of Clinical Audiology
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Katz, J. (2015). Handbook of Clinical Audiology. Philadelphia, PA: Wolters KluwerHealth
Diğer Kaynaklar 2. ASHA Guidelines for Manual Pure-tone threshold audiometry
3. ASHA Guidelines for audiometric symbols
4. ASHA Guidelines for identification audiometry
5. ASHA Guidelines for determining the threshold level for speech
6. BSA British Society of Audiology, Recommended procedure: Ear examination, 2010
7. BSA British Society of Audiology, Recommended procedure: Pure-tone air-conduction and bone-conduction threshold audiometry with and without masking, 2012
8. BSA British Society of Audiology, Recommended procedure: Guideline on the acoustics of the sound field audiometry in clinical audiological applications, 2008

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. X
2 Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. X
3 Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. X
4 Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. X
5 Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. X
6 Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. X
7 Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. X
8 Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Ayrıca, bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama 16 2 32
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 1 16
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 30 30
Toplam İş Yükü 125