AKTS - İşitmenin Değerlendirilmesi I: Davranım Testleri
İşitmenin Değerlendirilmesi I: Davranım Testleri (AUDY201) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İşitmenin Değerlendirilmesi I: Davranım Testleri | AUDY201 | 3. Dönem | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
- |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, saf ses odyometresindeki saf ses ve konuşma testlerini anlamayı ve yapmayı, maskeleme kurallarını saymayı ve uygulamayı, davranım testlerinin sonuçlarını yorumlamayı amaçlamaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Çocuk ve yetişkinlerde çevresel ve merkezi patolojilerin tanılamasında kullanılan davranım testleri, değerlendirme prensip ve yöntemleri, sonuç verme ve rapor yazma teknikleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Tanışma, Ders Planı ve Laboratuvar Kuralları | |
2 | Test Ortamı, Odyometre, Kalibrasyon ve Günlük Dinleme Kontrolü | ASHA Guidelines for Manual Pure-tone Threshold Audiometry; ASHA Guidelines for Audiometric Symbols; ASHA Guidelines for Identification Audiometry |
3 | Hasta Karşılama, Öykü Alma, Fizik ve Otoskopik Bakı, Diyapozon Testleri | BSA British Society of Audiology, Recommended Procedure: Ear Examination |
4 | Lab I: Örnek Uygulama: Test Ortamı, Odyometre, Kalibrasyon ve Günlük Dinleme Kontrolü. Yetişkin Öykü Formları Taslak Üzerinde Çalışma | ASHA Guidelines for Manual Pure-tone Threshold Audiometry |
5 | Lab II: Örnek Uygulama: Hasta Karşılama, Öykü Alma, Fizik ve Otoskopik Bakı, Diyapozon Testleri | BSA British Society of Audiology, Recommended Procedure: Ear Examination |
6 | Odyolojik İncelemelerde Davranım Testleri Kullanımı: Saf Ses Eşik Testleri | BSA British Society of Audiology, Recommended Procedure: Guideline on the Acoustics of the Sound Field Audiometry in Clinical Audiological Applications |
7 | Ara Sınav | |
8 | Konuşma Odyometrisi ve Odyolojik İncelemede Maske Gürültüsü Kullanımı | Handbook of Clinical Audiology; BSA British Society of Audiology, Recommended Procedure: Pure-tone Air Conduction and Bone Conduction Threshold Audiometry with and without Masking; ASHA Guidelines for Determining the Threshold Level for Speech |
9 | Maskeleme (Devam) | Handbook of Clinical Audiology; BSA British Society of Audiology, Recommended Procedure: Pure-tone Air Conduction and Bone Conduction Threshold Audiometry with and without Masking |
10 | Maskeleme (Devam) | Handbook of Clinical Audiology; BSA British Society of Audiology, Recommended Procedure: Pure-tone Air Conduction and Bone Conduction Threshold Audiometry with and without Masking |
11 | Maskeleme (Devam) | Handbook of Clinical Audiology; BSA British Society of Audiology, Recommended Procedure: Pure-tone Air Conduction and Bone Conduction Threshold Audiometry with and without Masking |
12 | Tanılama: Sonuçların Raporlanması, Yorumlanması | Handbook of Clinical Audiology |
13 | Lab III: Örnek Uygulama: Odyolojik İnceleme, Sonuç Verme ve Sonuç Yazma | Handbook of Clinical Audiology |
14 | Ayırıcı Tanıda Kullanılan Davranış Testleri: Koklear-Retrokoklear | Handbook of Clinical Audiology |
15 | Dönemin Tekrarı, Soruların Yanıtlanması, Örnek Uygulamaların Tartışılması | Handbook of Clinical Audiology |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Katz, J. (2015). Handbook of Clinical Audiology. Philadelphia, PA: Wolters KluwerHealth |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. ASHA Guidelines for Manual Pure-tone threshold audiometry |
3. ASHA Guidelines for audiometric symbols | |
4. ASHA Guidelines for identification audiometry | |
5. ASHA Guidelines for determining the threshold level for speech | |
6. BSA British Society of Audiology, Recommended procedure: Ear examination, 2010 | |
7. BSA British Society of Audiology, Recommended procedure: Pure-tone air-conduction and bone-conduction threshold audiometry with and without masking, 2012 | |
8. BSA British Society of Audiology, Recommended procedure: Guideline on the acoustics of the sound field audiometry in clinical audiological applications, 2008 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 2 | 32 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 125 |