AKTS - Akademik İngilizce II

Akademik İngilizce II (ENG102) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Akademik İngilizce II ENG102 2. Dönem 4 0 0 3 3.5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. MDB Öğretim Görevlileri / DML Instructors
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amaçları: • Öğrencilerin bölüm çalışmalarını yapabilmeleri için gerekli akademik becerileri geliştirmelerine yardımcı olmaktır. Öğrenciler böylelikle Avrupa Dil Dosyası Uluslararası Dil Düzeyi’ne göre B2 seviyesi kullanıcıları olarak bölüm derslerini kolayca takip edebileceklerdir. • Öğrencilerin yazılı ve sözlü çalışmaları ve teknolojiyi kullanarak eleştirel düşünme becerilerini geliştirmelerine ve temel çalışma becerileri kazanmalarına yardımcı olmaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Okuma • Bir metni eleştirel olarak okuyup analiz yapabilirler, • Verilen bilgiye dayanarak çıkarımda bulunabilirler, • Metinler arasında ilişki kurabilirler, • Yazarın tezini kritik biçimde değerlendirip, eş veya karşıt görüş oluşturabilirler.
  • Dinleme • Ana fikir ve detaylı bilgi edinmek için kritik dinleme becerilerini kullanabilirler.
  • Konuşma • Tematik kısa sunumlar yapabilirler.
  • Yazma • İyi organize edilmiş bir ikna edici kompozisyon yazabilirler.
Dersin İçeriği İleri akademik dil becerileri, okuduğunu anlama, sınıf içi tartışmalar, akademik kelime bilgisi geliştirme ve okuma metinlerinin eleştirel incelenmesi; araştırma ödevleri, İngilizce dil yapılarının gözden geçirilmesi, dinleme ve not alma, yazılı ürünlerin incelenmesi, yazma çalışması, sunumlar yapma ve teknoloji kullanımı.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Oryantasyon Ders Tanıtım Materyali
2 Ünite 5 Çalışma Kağıdı I Ders Kitabı sayfa: 84-88 Çalışma Kağıdı I Ders Kitabı sayfa: 84-88
3 Ünite 5 Çalışma Kağıdı II Ders Kitabı sayfa: 90-93
4 Ünite 5 Sunum Yönergesi Ders Kitabı sayfa: 94, 95, 101
5 Ünite 5 Çalışma Kağıdı III Ders Kitabı sayfa: 102-103
6 Ünite 6 Ders Kitabı sayfa: 104-108 Ders Kitabı sayfa: 110-115, 121
7 SUNUMLAR
8 Ünite 6 Ders Kitabı sayfa: 122-123 Tekrar
9 Writing Input & Practice
10 Unite 7 Ders Kitabı sayfa: 124-129 Ders Kitabı sayfa: 130-133
11 Ünite 7 Ders Kitabı sayfa: 134, 135, 139, 141
12 Writing Quiz
13 Ünite 8 Ders Kitabı sayfa: 142-147 Ders Kitabı sayfa: 148-151
14 Ünite 8 Ders Kitabı sayfa: 152, 153, 154, 159 Tekrar
15 GENEL TEKRAR
16 FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Skillful 3, Macmillan Education, Third edition, Louis Rogers & Dorothy Zemach
Diğer Kaynaklar 2. MDB öğretim görevlileri tarafından hazırlanan ek materyaller / Supplementary materials prepared by DML Instructors

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 1 15
Ödevler 1 20
Sunum 1 10
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 25
Genel Sınav/Final Juri 1 30
Toplam 5 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır.
2 Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar.
3 Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler.
4 Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir.
5 Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar.
6 Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir.
7 Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır.
8 Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Ayrıca, bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 4 64
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 1 16
Sunum/Seminer Hazırlama 1 1 1
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 1 1
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 1 2 2
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 2 2
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 3 3
Toplam İş Yükü 89