AKTS - İşitme Bilimine Giriş
İşitme Bilimine Giriş (AUDY101) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İşitme Bilimine Giriş | AUDY101 | 1. Dönem | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, işitme anatomisine ve fizyolojisini anlamayı, temel odyolojik test yöntemleri hakkında bilgiye sahip olmayı ve odyoloji ile ilişkili bilim dalları hakkında bilgiye sahip olmayı amaçlamaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Odyolojiye genel giriş; işitme fizyolojisi ve psikofiziği kapsamında odyolojik incelemelerin temelini oluşturan psikoakustik ve işitsel algı ile ilgili kavramlar; işitme kayıpları nedenleri, çeşitleri, işitme kayıplarını tanılamada kullanılan araç, gereç ve yöntemler; değerlendirme süreci. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dünyada ve Türkiye’de Odyolojinin Tarihçesi | Introduction to Audiology |
2 | Ses Nedir, Oluşumu, Frekans ve Şiddet | İşitmenin Doğası ve İşitmeye Yardımcı Teknolojiler |
3 | Sesin Yayılımı, Ses Dalgaları, Rezonans | İşitmenin Doğası ve İşitmeye Yardımcı Teknolojiler |
4 | Psikoakustik Ölçümler | Otoloji ve Nörootoloji |
5 | Periferal İşitme Sistemi: Dış, Orta ve İç Kulak Anatomi, Fizyoloji Ve İlgili İşitme Problemleri | Otoloji ve Nörootoloji |
6 | Merkezi İşitme Sistemi: İşitme Siniri, İşitme Yolları ve Korteks Anatomi, Fizyoloji ve İlgili İşitme Problemleri | Otoloji ve Nörootoloji |
7 | Ara Sınav | |
8 | Odyolojik Değerlendirmede Teknik Donanım, Test Ortamı, Öykü Alma | Introduction to Audiology |
9 | İşitmenin Değerlendirilmesi: Davranım Testleri | Introduction to Audiology |
10 | Tanılama: Test Sonuçları Yorumu, Raporlama, Yönlendirme ve Takip I | Introduction to Audiology |
11 | Tanılama: Test Sonuçları Yorumu, Raporlama, Yönlendirme ve Takip II | Introduction to Audiology |
12 | Odyolojinin Alt Alanları | Introduction to Audioloyg |
13 | Odyoloji ve Müttefik Alanlar İş Birliği (Konuk Konuşmacı) | İşitmenin Doğası ve İşitmeye Yardımcı Teknolojiler; Otoloji ve Nörootoloji |
14 | Odyoloji ve Müttefik Alanlar İş Birliği (Konuk Konuşmacı) | İşitmenin Doğası ve İşitmeye Yardımcı Teknolojiler; Otoloji ve Nörootoloji |
15 | Odyoloji ve Müttefik Alanlar İş Birliği (Konuk Konuşmacı) | İşitmenin Doğası ve İşitmeye Yardımcı Teknolojiler; Otoloji ve Nörootoloji |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Turan, Z. (2017). İşitmenin Doğası ve İşitmeye Yardımcı Teknolojiler. Ankara: Pegem Akademi |
---|---|
2. Martin FN & Clark JG. 2014. Introduction to Audiology. Pearson:Upper Saddle River:NJ (Kütüphanemizde Rezerve bölümünde mevcut) | |
3. İkiz, AÖ (2013) Ses fiziği ve orta kulak mekaniği. Alınan kaynak, O. Çelik (ed) Otoloji ve Nörootoloji. Cilt 1. (Sayfa: 113-129),Istanbul: Elif Ofset | |
4. Kanlıkama M (2013) İşitme Fizyolojisi. Alınan kaynak, O. Çelik (ed) Otoloji ve Nörootoloji. Cilt 1. (Sayfa: 59-84), Istanbul: Elif Ofset |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Odyolojik değerlendirme ve testler için gerekli cihazları tanır, kullanır ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
2 | Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavramları kullanarak değerlendirme, tanımlama ve planlama yapar. | X | ||||
3 | Bireysel farklılıkları, kültürel inançları ve sosyal etkileşimleri göz önünde bulundurarak saygılı bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri etik prensiplere uygun şekilde uygular; gerektiğinde süreci değiştirme veya sonlandırma yetisine sahiptir. | X | ||||
5 | Toplum sağlığını koruma odaklı girişimlerde bulunur ve Odyoloji alanında sağlık politikalarının geliştirilmesine katkı sağlar. | X | ||||
6 | Odyoloji alanında hizmetleri etkin bir şekilde organize eder, kaliteyi artırmak için gerekli iş süreçlerini yönetir ve sorunlara çözüm üretir. | X | ||||
7 | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız mesleki ve akademik çalışmalarda bulunur, diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır. | X | ||||
8 | Odyoloji alanında kaliteli hizmet ve araştırma için rapor hazırlar ve araştırma ile proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Ayrıca, bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını ve bireysel ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçların karşılanma yollarını analiz edip yaşam kalitesini artıracak uygulamaları geliştirir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 124 |