- Üniversite Hakkında
- Genel Bilgi
- Üniversite Yönetimi
- Atılım Devam Edecek
- Pandemi Dönemi Çalışmalarımız
- Kurumsal Kimlik
- Fotoğraflarla Atılım
- Mevzuat
- Akreditasyonlarımız
- Kurumsal Gelişim ve Planlama
- AKTS ve TYYÇ Kataloğu
- Akademik
- Fen-Edebiyat Fakültesi
- Güzel Sanatlar Tasarım ve Mimarlık Fakültesi
- Hukuk Fakültesi
- İşletme Fakültesi
- Mühendislik Fakültesi
- Bilgisayar Mühendisliği
- Bilişim Sistemleri Mühendisliği
- Elektrik-Elektronik Mühendisliği
- Endüstri Mühendisliği
- Enerji Sistemleri Mühendisliği
- Fizik Grubu
- Havacılık ve Uzay Mühendisliği
- İmalat Mühendisliği
- İnşaat Mühendisliği
- Kimya Mühendisliği
- Makine Mühendisliği
- Mekatronik Mühendisliği
- Metalurji ve Malzeme Mühendisliği
- Otomotiv Mühendisliği
- Yazılım Mühendisliği
- Sağlık Bilimleri Fakültesi
- Tıp Fakültesi
- Meslek Yüksekokulu
- Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
- Sivil Havacılık Yüksekokulu (4 yıllık)
- Yabancı Diller Yüksekokulu
- Fen Bilimleri Enstitüsü
- Bilgisayar Mühendisliği
- Bilişim Sistemleri Mühendisliği
- Elektrik-Elektronik Mühendisliği
- Endüstri Mühendisliği
- Fizik
- İmalat Mühendisliği
- İnşaat Mühendisliği
- Kimya
- Kimya Mühendisliği
- Makine Mühendisliği
- Matematik
- Mekatronik Mühendisliği
- Metalurji ve Malzeme Mühendisliği
- Mimarlık
- Mühendislik Sistemlerinin Modellenmesi ve Tasarımı
- Yazılım Mühendisliği
- Sağlık Bilimleri Enstitüsü
- Sosyal Bilimler Enstitüsü
- İdari Birimler
- Araştırma
- Araştırma Çıktıları
- Araştırma Destekleri ve Teşvikleri
- Araştırma Laboratuvarları
- Araştırma Merkezleri
- Göç Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi
- Kadın Sorunları Araştırma ve Uygulama Merkezi
- Metal Şekillendirme Mükemmeliyet Merkezi
- Performans Ölçüm Uygulama ve Araştırma Merkezi
- Sağlıklı Yaşam Uygulama ve Araştırma Merkezi
- Savunma Teknolojileri Uygulama ve Araştırma Merkezi
- Türkiye Tarih Araştırmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi
- Araştırma Politikaları
- Araştırma Projeleri
- ARGEDA Teknoloji Transfer Ofisi
- Bilimsel Yayın Üstün Başarı Ödülleri
- İç Destek Programları
- Ödüller
- Öğrenci İşleri
- Öğrenciler
- Kampüste Yaşam
- Üniversite Adayları
ECTS - - Çocuk Gelişimi
- Ana Sayfa
- Hakkımızda
- Öğrenciler İçin Genel Bilgiler
- Ankara Hakkında
- Konaklama
- Yemek
- Sağlık Hizmetleri
- Engelli Öğrenci Hizmetleri
- Kariyer Planlama
- Sigorta
- Öğrenciler İçin Finansal Destek
- Öğrenci İşleri Direktörlüğü
- Öğrenim Hizmetleri
- Uluslararası Programlar
- Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
- Dil Dersleri
- Stajlar ve Ortak Eğitim
- Spor ve Sosyal Yaşam
- Öğrenci Kulüpleri
- Faydalı Telefon Numaraları
- Diploma Eki (DE)
- Erasmus Beyanı
- Bologna Komisyonu
- Program ve Ders Bilgi Paketi Hazırlama Klavuzu
- Ulusal Yeterlilikler
- Akademik Programlar
-
ECTS - - Çocuk Gelişimi
- Program Hakkında
- Kazanılan Derece
- Kazanılan Derecenin Seviyesi
- Kayıt Kabul Koşulları
- Kazanılan Derece Gereklilikleri ve Kurallar
- Önceki Öğrenmenin Tanınması
- Programın Amacı
- Program Yeterlilikleri
- UYÇ - Program Yeterlilikleri - Temel Alan Yeterlilikleri İlişkisi
- Temel Alan Yeterlilikleri ve Program Yeterlilikleri İlişkisi
- UYÇ - Program Yeterlilikleri İlişkisi
- Ders & Program Yeterlilikleri Matrisi
- Mezunların Mesleki Profili
- Bir Üst Dereceye Geçiş
- Program Yapısı
- Öğretim Programı
- Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma
- Eğitim Türü
- Mezuniyet Koşulları
- Bölüm Başkanı (ya da Eşdeğeri)
- Dersler
Atılım Üniversitesi Çocuk Gelişimi Bölümü 2021 yılında kurulmuş olup, öğrenci alımı 2021-2022 eğitim öğretim döneminde gerçekleştirilmiştir. Bölümümüz Türkçe eğitim vermekte olup, isteyen öğrencilerimiz bir yıl hazırlık eğitimi alma hakkına sahiptir.
Çocuk Gelişimi, bebeklik (0-2 yaş), erken çocukluk (2-6 yaş), okul çağı (6-11 yaş) ve ergenlik (11-18 yaş) dönemlerinde yaşı ile uyumlu gelişim gösteren, özel gereksinimi olan, korunma ihtiyacı olan, risk altında ve sağlık sorunu olan çocukların fiziksel, bilişsel, dil, sosyal ve duygusal gelişimleri ve öz bakım becerilerinde gözlenen süreklilik ve değişiklikleri etkileyen etkenleri belirleyen, tanımlayan ve bunlara yönelik destek programları planlayan, disiplinler üstü anlayışla hizmet sunan bir alandır.
Çocuk Gelişimi, çocuğu bulunduğu çevre içinde, fiziksel, işlevsel ve yaşama katılım düzeyini değerlendirerek, ailesi ve ona hizmet sunan diğer profesyonellerle birlikte disiplinler üstü yaklaşımla hizmet sunmayı amaçlar.
Doğrudan insana hizmet sunan diğer pek çok disiplin alanı gibi, Çocuk Gelişimi alanının eğitimi de teorinin yanında uygulama ağırlıklı bir alandır. Öğrenci ve akademisyen iletişiminin esas alındığı, eğitim öğretim sürecinde her bir öğrencinin mesleki gelişiminin akademik çalışmalara etkin katılımı önceliğimizi oluşturur.