AKTS - İş Hayatına Hazırlık
İş Hayatına Hazırlık (HUM112) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İş Hayatına Hazırlık | HUM112 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Üniversite sonrası iş hayatına atılacak olan mezunların, iş hayatında izleyecekleri yolu öğretmek. İş hayatında gerekli olan davranış tarzı, tutum, saygı, nezaket temeli ile zaman yönetimi, çalışma yönetimini açıklamak. Çalışma hayatına yeni atılacak mezunlara, kariyer planlaması ile ilgili vizyon vermek ve kişinin kendine uygun planlama yapmasına yardımcı olmak. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Görgü, nezaket ve zarafet ile selamlaşma; kişilik yapıları ve beden dili, gülümseme; iş hayatına giriş şekli; kapak yazısı, özgeçmiş (CV) hazırlama ve mülakat teknikleri; iyi insan olma kavramı: etik davranış ve etik düşünce; yeni neslin iş hayatında davranış biçimi; zaman yönetimi ve önemi; iş yaşamında bağımlılık, iş hayatında sınırlar, iş hayatında zorluklar; iş hayatında çalışma teknikleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Görgü, nezaket, zarafet, selamlaşma, kendini tanıtma (Görsel malzeme ile destekli). | İlgili Kaynaklar |
2 | İş hayatı: Gerçek hayata hoş geldiniz. Meslek seçmek, hayat biçimini seçmektir. İlgi ve yetenek arasındaki fark. Sıfat çalışması. | İlgili Kaynaklar |
3 | İş hayatına başlamadan çalışılması gereken dosya. Hepimiz farklıyız: Kişilik yapıları ve beden dili. Gülümseme ile iletişim. | İlgili Kaynaklar |
4 | İş hayatına giriş yolu: Kapak yazısı ve özgeçmiş (CV) hazırlamak. | İlgili Kaynaklar |
5 | İş hayatına giriş yolu: Kapak yazısı ve özgeçmiş (CV) hazırlamak. | İlgili Kaynaklar |
6 | 7 farklı türde mülakat teknikleri. | İlgili Kaynaklar |
7 | İş hayatında etik davranışlar: İş hayatında “temiz” ve “iyi” insan olmak. | İlgili Kaynaklar |
8 | Ara sınav | Ders sorumlusu tarafından hazırlanan sorular |
9 | İş hayatında yeni nesil davranış biçimleri, tecrübeye saygı. Analog insan/ dijital insan. | İlgili Kaynaklar |
10 | İş hayatında zaman yönetimi ve bağımlılık. Sosyal medya/internet/telefon kullanımı (Görsel malzeme ile destekli). | İlgili Kaynaklar |
11 | İş hayatında konuşulması uygun olmayan konular. Kişilerin sınırları, yetki ve sorumluluk dengesi. | İlgili Kaynaklar |
12 | İş hayatında dilekçe yazabilmek. İleti (e-mail) gerçeği (Yalnızca elektronik posta değil, aynı zamanda "belge postası"). | İlgili Kaynaklar |
13 | İş hayatında hep iyi şeyler olmayacak: Olgunlaşma sürecine giriş. İş hayatında olumsuzluklar, zorluklar, cezalandırma ve mobbing. | İlgili Kaynaklar |
14 | İş hayatında çalışma teknikleri/ akıllı teknik. Erasmus ve benzeri programların getirisi ile yeni mesleklerin uyumu. | İlgili Kaynaklar |
15 | İş hayatında beklenti yönetimi ve eğitimin sürekliliği. İş hayatının, 100 metre koşusu değil bir maraton olduğu gerçeği. | İlgili Kaynaklar |
16 | Genel Sınav | Ders sorumlusu tarafından hazırlanan sorular |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. 1. Uygur Alper, Yemeğe Kurt Gibi Saldırılır mı?, Birinci Baskı 2010, Yapı Kredi Yayınları. |
---|---|
2. Giblin Less, İnsan İlişkilerinde Ustalık, Birinci Baskı 1998, Sistem Yayıncılık. | |
3. Litteuer Florence, Kişiliğinizi Tanıyın, Birinci Baskı 1995, Sistem Yayıncılık. | |
4. Carnegie Dale, Etkili ve Güzel Konuşma Tekniği, Birinci Baskı 1994, Deniz Yayınevi. | |
5. Carnegie Dale, Dost Kazanma ve İnsanları Etkileme Sanatı, Birinci Baskı 1995, Sistem Yayıncılık. | |
6. Robbins Anthony, Bir Dosttan Pusulalar, Birinci Baskı 1996, İnkılap Kitapevi. | |
7. Cüceloğlu Doğan, Yeniden İnsan İnsana, Sekizinci Baskı 1994, Remzi Kitabevi. | |
Diğer Kaynaklar | 8. Konu ille ilgili diğer güncel bilimsel yayınlar. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olabilme | |||||
2 | Çocuk gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayabilme, güncel yaşantılarla, ulusal ve uluslararası gelişmelerle ilişkilendirebilme. | |||||
3 | Çocuk gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanabilme. | |||||
4 | Çocuk gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlama ve çözüm önerileri geliştirebilme. | |||||
5 | Çocuk gelişimi eğitimi ile ilgili okulöncesi eğitim kurumu, özel eğitim kurumu ve sağlık kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak gerekli çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve sorumluluk alabilme | |||||
6 | Çocuk gelişimi eğitimi ile ilgili okulöncesi eğitim kurumu, özel eğitim kurumu ve sağlık kuruluşlarındaki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olabilme. | |||||
7 | Çocuk gelişimi ve eğitimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve gerekli yönlendirmeleri yapabilme | |||||
8 | Mesleğe ait tüm alan uygulamalarında ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranabilme | |||||
9 | Çocuk gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapabilme | |||||
10 | Evrensel bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | |||||
11 | Bilgiye erişme maksatlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları, sayısal değerleri ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme. | |||||
12 | Çocuk gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurabilme ve işbirliği içinde çalışabilme. | |||||
13 | Çocuk gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranabilme. | |||||
14 | Çocuk gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterebilme. | |||||
15 | Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (eğitici oyuncak, eğitici kitap ve broşürler, oyun materyali) değerlendirebilme hazırlayabilme ve eğitim amaçları doğrultusunda kullanabilme. | |||||
16 | 0-18 yaş çocuklarının gelişimsel farklılıklarını erken dönemde belirleyebilme, uygun eğitim programlarını hazırlayabilme ve uygulayabilme. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 4 | 4 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 100 |