AKTS - Türkiye'de Siyasi Akımlar ve Partiler

Türkiye'de Siyasi Akımlar ve Partiler (HUM409) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Türkiye'de Siyasi Akımlar ve Partiler HUM409 Alan Dışı Seçmeli 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Staff
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Türkiye’nin Batılılaşma tarihinde kilometre taşları olan değişim ve dönüşümü öğrenmek. Türkiye’nin medeni dünya ile bütünleşme tarihine ışık tutmak. Türkiye’nin modernleşme dönemindeki fikri, siyasi ve sosyal dönüşümünü günümüzle ilişkilendirerek kavramak.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • -Batılılaşma serüvenimizi anlar, -Batılı fikir akımlarının Türk modernleşmesindeki etkisini kavrar, -Osmanlı’dan Cumhuriyet’e Türkiye’nin değişim sürecini tarihi olaylar bağlamında bilir. -Osmanlı’dan Cumhuriyet’e önemli fikir akımlarının ve siyasi oluşumların detayına vakıf olur.
Dersin İçeriği 18. yüzyılın başlangıcından günümüze kadar Türkiye?de batılılaşma, çağdaşlaşma, sosyal, fikri ve siyasi gelişim.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Batılılaşmaya genel bir bakış, ordunun modernleştirilmesi Kaynaklardaki ilgili okumalar
2 Mülki yapıda batılılaşma Sened-i İttifak, Tanzimat Fermanı Kaynaklardaki ilgili okumalar
3 Islahat Fermanı, hukuk alanında Batılılaşma Kaynaklardaki ilgili okumalar
4 Edebiyat ve eğitim alanlarında Batılaşma Kaynaklardaki ilgili okumalar
5 Mimari ve musiki alanlarında Batılılaşma Kaynaklardaki ilgili okumalar
6 Batılılaşma döneminde Osmanlı’da fikri akımlar Kaynaklardaki ilgili okumalar
7 Ara sınav Ders sorumlusu tarafından hazırlanan sorular
8 Osmanlı’da siyasal oluşumlar Yeni Osmanlılar Cemiyeti Kaynaklardaki ilgili okumalar
9 Jön Türkler Kaynaklardaki ilgili okumalar
10 Osmanlı döneminde çeşitli dernekler Kaynaklardaki ilgili okumalar
11 Osmanlı döneminde çeşitli partiler Kaynaklardaki ilgili okumalar
12 Cumhuriyet Döneminde siyasi yapılanmalar Kuva-yı Milliye Cumhuriyet Halk Fırkası Kaynaklardaki ilgili okumalar
13 Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası Serbest Cumhuriyet Fırkası Kaynaklardaki ilgili okumalar
14 Demokrat Parti 1960’tan günümüze siyasi partiler Kaynaklardaki ilgili okumalar
15 Cumhuriyet Döneminde demokrasi mücadelesi Kaynaklardaki ilgili okumalar
16 Genel Sınav Ders sorumlusu tarafından hazırlanan sorular

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Türkiye’nin Demokrasi Tarihi, Tevfik Çavdar, İmge Yayınları, Ankara, 2008.
2. Türkiye’de Çağdaşlaşma, Niyazi Berkes, YKY, İstanbul, 2008.
3. Türk Demokrasi Tarihi, Kemal Karpat, Afa Yayınları, İstanbul, 1996.
4. Şerif Mardin, Türk Modernleşmesi, İletişim Yayınları, İstanbul, 2007.
5. Türkiye’nin Yakın Tarihi, İlber Ortaylı, Timaş Yayınları, İstanbul, 2012.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 35
Genel Sınav/Final Juri 1 65
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olabilme
2 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayabilme, güncel yaşantılarla, ulusal ve uluslararası gelişmelerle ilişkilendirebilme.
3 Çocuk gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanabilme.
4 Çocuk gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlama ve çözüm önerileri geliştirebilme.
5 Çocuk gelişimi eğitimi ile ilgili okulöncesi eğitim kurumu, özel eğitim kurumu ve sağlık kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak gerekli çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve sorumluluk alabilme
6 Çocuk gelişimi eğitimi ile ilgili okulöncesi eğitim kurumu, özel eğitim kurumu ve sağlık kuruluşlarındaki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olabilme.
7 Çocuk gelişimi ve eğitimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve gerekli yönlendirmeleri yapabilme
8 Mesleğe ait tüm alan uygulamalarında ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranabilme
9 Çocuk gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapabilme
10 Evrensel bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
11 Bilgiye erişme maksatlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları, sayısal değerleri ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme.
12 Çocuk gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurabilme ve işbirliği içinde çalışabilme.
13 Çocuk gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranabilme.
14 Çocuk gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterebilme.
15 Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (eğitici oyuncak, eğitici kitap ve broşürler, oyun materyali) değerlendirebilme hazırlayabilme ve eğitim amaçları doğrultusunda kullanabilme.
16 0-18 yaş çocuklarının gelişimsel farklılıklarını erken dönemde belirleyebilme, uygun eğitim programlarını hazırlayabilme ve uygulayabilme.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 4 4
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 0 10 0
Toplam İş Yükü 94