AKTS - Sulu Boya Resim

Sulu Boya Resim (ART251) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Sulu Boya Resim ART251 Güz ve Bahar 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Suluboya resim sanatı ve tarihi hakkında temel bilgiler, Suluboya resim sanatının tekniği, malzeme ve gereçleri hakkında bilgi Temel seviyede suluboya resim tekniğini uygulama
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Sulu boya resim malzeme ve gereçlerini belirtir
  • Sulu boya resim sanatının tarihsel gelişimini ifade eder.
  • Temel seviyede sulu boya tekniğini uygular.
  • Resim sergilerini gezer.
Dersin İçeriği Suluboya resim sanatı ve tarihi; suluboya resim sanatının tekniği, malzeme ve gereçleri; suluboya resim tekniğini uygulamaları; suluboya resim örnekleri; suluboya resim sanatı teknikleri; uygulamalı suluboya resim sanatı teknikleri.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş, dersin ve sulu boya resim malzeme ve gereçlerin tanıtımı
2 Temel sanat kavramları, resim sanatı ve diğer sanat dalları ile ilişkisi
3 Sulu boya resim sanatı teknikleri, temel ilkelerin örneklerle gösterilmesi
4 Uygulamalı sulu boya resim sanatı teknikleri (10 ayrı tekniğin uygulamalı olarak gösterilmesi)
5 Sulu boyada renk çalışması (temel teorik renk bilgisi; uygulamalı olarak ana, ara, tamamlayıcı ve kontrast renklerin araştırılması ve renklerin resimde kullanımları)
6 Lavi tekniği ile ışık-gölge çalışması (ışık-gölgenin temel prensiplerini vermek, ıslak üzerine ıslak tekniği ile kağıdın beyazını kullanarak bir küreyi boyamak ve ışık gölge çalışması yapmak, aynı çalışmayı bir obje üzerinde uygulamak, boya katlarının üst üste sürülmesi ile ışık-gölge çalışmak)
7 Ara değerlendirme
8 Islak üstüne ıslak teknikle ve kuru teknikle natürmort çalışması (kuru teknik, fon ve kompozisyon çalışması, konu ile ilgili seçilmiş örneklerin gösterilmesi)
9 Perspektif bilgisi ve peyzaj resmi üzerinde uygulaması – I (Hava perspektifi uygulaması)
10 Perspektif bilgisi ve peyzaj resmi üzerinde uygulaması –II (Çizgi perspektifi uygulaması)
11 Sulu boyada uygulamalı özel teknikler (Kar resmi –Peyzaj- ve kâğıdın beyazının kullanılması)
12 Sulu boyada uygulamalı özel teknikler (Peyzaj - günbatımı)
13 Öğrenilen tüm teknikleri uygulayarak kartpostal hazırlamak
14 Kısa sulu boya resim sanatı tarihi
15 Dönem ödevleri üzerinde eleştiriler
16 Final değerlendirmesi

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Çağlarca, S. (1985). Suluboya Resim Tekniği. İstanbul: İnkılap Kitabevi.
2. Eyüboğlu, B. R. (1977). Resme Başlarken. İstanbul: Cem Yayınevi.
3. İslimyeli, N. (2005). Suluboya Resim Sanatı Tarihi. Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı.
4. Özkan, K. (2001). Su Resimleri - Süleyman Seyyid’den Günümüze Türk Resminde Suluboya. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
5. Paige, L. L. (2005). Watercolour Techniques. London: Apple Press.
6. Parramon, J. M., & Fresquet, G. (2004). Suluboya Resim Sanatı. İstanbul: Remzi Kitabevi.
7. Çeşitli uluslar arası müzelerden ve internetten derlenmiş slaytlar

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 15 10
Laboratuar - -
Uygulama 10 10
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 3 30
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 20
Genel Sınav/Final Juri 1 30
Toplam 30 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 30
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olabilme
2 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayabilme, güncel yaşantılarla, ulusal ve uluslararası gelişmelerle ilişkilendirebilme.
3 Çocuk gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanabilme.
4 Çocuk gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlama ve çözüm önerileri geliştirebilme.
5 Çocuk gelişimi eğitimi ile ilgili okulöncesi eğitim kurumu, özel eğitim kurumu ve sağlık kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak gerekli çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve sorumluluk alabilme
6 Çocuk gelişimi eğitimi ile ilgili okulöncesi eğitim kurumu, özel eğitim kurumu ve sağlık kuruluşlarındaki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olabilme.
7 Çocuk gelişimi ve eğitimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve gerekli yönlendirmeleri yapabilme
8 Mesleğe ait tüm alan uygulamalarında ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranabilme
9 Çocuk gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapabilme
10 Evrensel bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
11 Bilgiye erişme maksatlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları, sayısal değerleri ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme.
12 Çocuk gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurabilme ve işbirliği içinde çalışabilme.
13 Çocuk gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranabilme.
14 Çocuk gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterebilme.
15 Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (eğitici oyuncak, eğitici kitap ve broşürler, oyun materyali) değerlendirebilme hazırlayabilme ve eğitim amaçları doğrultusunda kullanabilme.
16 0-18 yaş çocuklarının gelişimsel farklılıklarını erken dönemde belirleyebilme, uygun eğitim programlarını hazırlayabilme ve uygulayabilme.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama 10 2 20
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 3 4 12
Sunum/Seminer Hazırlama 3 4 12
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 4 4
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 4 4
Toplam İş Yükü 100