AKTS - Almanca I
Almanca I (GER201) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Almanca I | GER201 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Almanca |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin genel amacı, öğrencilerin Avrupa Birliği Dil Ölçütleri’ne göre A1 seviyesinde (Başlangıç Düzeyinde) iletişim kurmasına yardımcı olacak Almanca temel dil becerilerini kazandırmaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Başlangıç düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; ülkeler, uyruklar, meslekler, aile, duygular, yiyecekler ve içecekler, renkler ve giysiler ve günlük rutinler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon | Ders tanıtım kitapçığı |
2 | Modul 1/ Lektion 1 Hallo! Ich bin Nicole… Dinleme / konuşma: selamlama / veda etme; kendini ve diğerlerini tanıtma Ülkerler ve alfabe Fiil çekimi (tekil); W soruları | Ders kitabı sayfa: 8-12 |
3 | Modul 1 / Lektion 2 Ich bin Journalistin. Konuşma: meslek ve kişisel konular hakkında konuşmak Okuma: Kartvizitler, İnternet Profil Yazma: kendinizle ilgili bir profil / kısa metin yazma 1-100 sayılar tekil ve çoğul olumsuzlama; fiil çekimi Kelime oluşumu -in | Ders kitabı sayfa: 13-16 |
4 | Modul 1 / Lektion 3 Das ist meine Mutter Konuşma: aile ve dil becerileri hakkında konuşmak evet - hayır soruları - iyelik zamirleri sesli harf değişiklikleri Yazılı Ödev 1 | Ders kitabı sayfa: 17-23 |
5 | Modul 2 / Lektion 4 Der Tisch ist schön Konuşma: fiyatları ve teklif fiyatlarını sorma; bir şeyi değerlendirmek Sayılar: 100 - 1.000.000 / Mobilyalar / Sıfatlar Şahis zamirleri | Ders kitabı sayfa: 25-28 |
6 | Modul 2 / Lektion 5 Was ist das? – Das ist ein F. Konuşma: kelime sorma ve kelime söyleme; tekrar istek belirtme; bir şeyi tanımlama; Teşekkür etmek Okuma: Ürün Bilgileri okuma Yazma: bir form doldurma Renkler Belirsiz Artikel ve olumsuz yapısı | Ders kitabı sayfa: 29- 32 |
7 | Modul 2 / Lektion 6 Ich brauche kein Büro Dinleme: Telefon görüşmeleri Konuşma: Telefon Stratejileri Okuma: E-posta ve SMS Tekil- çoğul Artikeller | Ders kitabı sayfa: 33- 40 |
8 | ARA SINAV | |
9 | Modul 3 / Lektion 7 Du kannst wirklich toll...! Dinleme: boş zaman etkinlikleri hakkında ifadeler Konuşma: iltifatta bulunmak; hobiler / beceriler hakkında konuşmak; bir şey için istemek; Teşekkür etmek Modal fiil = können | Ders kitabı sayfa: 41-44 |
10 | Modul 3 / Lektion 8 Kein Problem. Ich habe Zeit! Konuşma: randevu alma; bir öneride bulunma ve ona cevap verme Okuma : SMS, Sohbet Mektup: davet / ret Günler ve saatler Zaman zarfları ; Edatlar: im/um | Ders kitabı sayfa: 45-48 |
11 | Modul 3 / Lektion 9 Ich möchte was essen Onkel Harry. Dinleme: Yemek tercihleri hakkında konuşmak Konuşma: yeme alışkanlıkları hakkında konuşmak Okuma: Çizgi Roman Mögen ve möchten fiil çekimleri | Ders kitabı sayfa: 49- 53 |
12 | Modul 4 / Lektion 10 Ich steige jetzt in die U-Bahn ein. Konuşma: kendini bilgilendirmek; bir telefon görüşmesini bitirmek Seyahat; ulaşım araçları Ayrılabilen fiiler | Ders kitabı sayfa: 57- 60 |
13 | Modul 4 / Lektion 11 Was hast du heute gemacht? Konuşma: geçmiş hakkında konuşmak Okuma: randevu takvimi, e-posta Yazma: günlük bir rutini açıklama Günlük etkinlikler Edatlar: ab / von … bis Haben ile geçmiş Yazılı Ödev 2 | Ders kitabı sayfa: 61-64 |
14 | Modul 4 / Lektion 12 Was ist denn hier passiert? Konuşma: kutlamalar ve seyahat hakkında konuşma Okuma: bilgi metinleri Mervsimler; aylar Sein ile geçmiş Edatlar: im | Ders kitabı sayfa: 65-67 |
15 | GENEL TEKRAR | |
16 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Menschen: Deutsch als Fremdsprache A1 1: Kursbuch [mit Lerner-DVD-ROM], Evans, S., Pude, A., & Specht, F.(2012) Hueber Verlag. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. MDB Diğer Dil öğretim görevlileri tarafından hazırlanan ek materyaller |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 30 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olabilme | |||||
2 | Çocuk gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayabilme, güncel yaşantılarla, ulusal ve uluslararası gelişmelerle ilişkilendirebilme. | |||||
3 | Çocuk gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanabilme. | |||||
4 | Çocuk gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlama ve çözüm önerileri geliştirebilme. | |||||
5 | Çocuk gelişimi eğitimi ile ilgili okulöncesi eğitim kurumu, özel eğitim kurumu ve sağlık kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak gerekli çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve sorumluluk alabilme | |||||
6 | Çocuk gelişimi eğitimi ile ilgili okulöncesi eğitim kurumu, özel eğitim kurumu ve sağlık kuruluşlarındaki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olabilme. | |||||
7 | Çocuk gelişimi ve eğitimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve gerekli yönlendirmeleri yapabilme | |||||
8 | Mesleğe ait tüm alan uygulamalarında ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranabilme | |||||
9 | Çocuk gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapabilme | |||||
10 | Evrensel bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | |||||
11 | Bilgiye erişme maksatlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları, sayısal değerleri ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme. | |||||
12 | Çocuk gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurabilme ve işbirliği içinde çalışabilme. | |||||
13 | Çocuk gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranabilme. | |||||
14 | Çocuk gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterebilme. | |||||
15 | Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (eğitici oyuncak, eğitici kitap ve broşürler, oyun materyali) değerlendirebilme hazırlayabilme ve eğitim amaçları doğrultusunda kullanabilme. | |||||
16 | 0-18 yaş çocuklarının gelişimsel farklılıklarını erken dönemde belirleyebilme, uygun eğitim programlarını hazırlayabilme ve uygulayabilme. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 100 |