AKTS - Çocuk Gelişiminde Vaka Çalışmaları
Çocuk Gelişiminde Vaka Çalışmaları (CHL312) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Çocuk Gelişiminde Vaka Çalışmaları | CHL312 | Alan Seçmeli | 3 | 1 | 0 | 4 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Vaka analizi ile ilgili temel kavramlar, çocuk gelişiminde vaka incelemelerinin önemi, vaka analizinde ilgili meslek elemanlarının arasındaki işbirliğinin gerekliliği, vaka ile ilgili bilgilerinin edinilmesi, yazılması, sağlık sorunu olan çocuklar ile ilgili vaka analizleri, atipik gelişim gösteren çocuklar ile ilgili vaka analizleri, dezavantajlı ve risk altındaki çocuklar ile ilgili vaka örneklerinin incelenmesi ile ilgili yeterlilik kazanmalarını sağlamaktır |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Vaka analizinde temel kavramlar, çocuk gelişiminde vaka incelemelerinin önemi, vaka analizinde meslek elemanları arasındaki iş birliğinin gerekliliği, vaka ile ilgili bilgilerin edinilmesi ve yazılması, sağlık sorunu olan çocuklar ile ilgili vaka analizleri, atipik gelişim gösteren çocuklar ile ilgili vaka analizleri, risk altındaki ve dezavantajlı çocuklar ile ilgili vaka örneklerinin incelenmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Vaka analizi ve vaka analizi ile ilgili temel kavramlar | |
2 | Vaka analizinin çocuk gelişimi açısından önemi | |
3 | Vaka çalışmalarında ilgili meslek elemanları ile işbirliğinin gerekliliği | |
4 | Vaka ile ilgili bilgilerin alınması | |
5 | Vaka ile ilgili rapor yazılması | |
6 | Sağlık sorunu olan çocuklar ile ilgili örnek vaka analizleri inceleme ve çözümleme | |
7 | Sağlık sorunu olan çocuklar ile ilgili örnek vaka analizleri inceleme ve çözümleme | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Atipik gelişim gösteren çocuklar ile ilgili örnek vaka analizleri inceleme ve çözümleme | |
10 | Atipik gelişim gösteren çocuklar ile ilgili örnek vaka analizleri inceleme ve çözümleme | |
11 | Atipik gelişim gösteren çocuklar ile ilgili örnek vaka analizleri inceleme ve çözümleme | |
12 | Risk altındaki çocuklar ile ilgili örnek vaka analizleri inceleme ve çözümleme | |
13 | Risk altındaki çocuklar ile ilgili örnek vaka analizleri inceleme ve çözümleme | |
14 | Risk altındaki çocuklar ile ilgili örnek vaka analizleri inceleme ve çözümleme | |
15 | Sunum ve değerlendirme | |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Olmanns, T. H., Martin, M. T., Neale, J. M., Davison, G. C. (2017). Anormal psikolojide vaka örnekleri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olabilme | X | ||||
2 | Çocuk gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayabilme, güncel yaşantılarla, ulusal ve uluslararası gelişmelerle ilişkilendirebilme. | X | ||||
3 | Çocuk gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanabilme. | X | ||||
4 | Çocuk gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlama ve çözüm önerileri geliştirebilme. | X | ||||
5 | Çocuk gelişimi eğitimi ile ilgili okulöncesi eğitim kurumu, özel eğitim kurumu ve sağlık kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak gerekli çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve sorumluluk alabilme | X | ||||
6 | Çocuk gelişimi eğitimi ile ilgili okulöncesi eğitim kurumu, özel eğitim kurumu ve sağlık kuruluşlarındaki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olabilme. | X | ||||
7 | Çocuk gelişimi ve eğitimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve gerekli yönlendirmeleri yapabilme | X | ||||
8 | Mesleğe ait tüm alan uygulamalarında ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranabilme | X | ||||
9 | Çocuk gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapabilme | X | ||||
10 | Evrensel bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | X | ||||
11 | Bilgiye erişme maksatlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları, sayısal değerleri ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme. | X | ||||
12 | Çocuk gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurabilme ve işbirliği içinde çalışabilme. | X | ||||
13 | Çocuk gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranabilme. | X | ||||
14 | Çocuk gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterebilme. | X | ||||
15 | Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (eğitici oyuncak, eğitici kitap ve broşürler, oyun materyali) değerlendirebilme hazırlayabilme ve eğitim amaçları doğrultusunda kullanabilme. | X | ||||
16 | 0-18 yaş çocuklarının gelişimsel farklılıklarını erken dönemde belirleyebilme, uygun eğitim programlarını hazırlayabilme ve uygulayabilme. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 2 | 8 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 2 | 2 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 101 |