AKTS - İş Yaşamı için Temel İngilizce II
İş Yaşamı için Temel İngilizce II (ENG322) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İş Yaşamı için Temel İngilizce II | ENG322 | 6. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
ENG222 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Rol Oynama/Dramatize Etme, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilere mezuniyet sonrası mesleki yaşamlarında temel düzeyde bir performans sergileyebilmelerine yardımcı olacak aktif temel dil becerileri kazandırmaktır. Bu dersi tamamlayan öğrenciler Avrupa Ortak Dil Çerçevesinde belirtilen A2+ (Temel Kullanıcı) düzeyinde İngilizce yazılı ve sözlü iletişim, etkili katılım anlamında başarılı olabilirler. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Akademik ve iş yaşamına yönelik iletişim becerileri; iş hayatındaki stres, bütçe, iş planı ve zaman sınırı, akademik nitelik, mülakat teknikleri, iş becerileri, kariyer planlama, düzenlemeler ve e-posta yazma. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon | Ders tanıtım kitapçığı |
2 | ÜNİTE 7: PEOPLE Kişilik özellikleriyle ilgili sıfatlar öğrenerek, bu özellikler hakkında konuşma Geçmiş zamanla ilgili etkinlikler ve geçmiş etkinliklerle ilgili soru sorma ve cevaplama İş insanıyla ilgili makale okuyup, makaleyle ilgili soruları cevaplama Bazı kalıpları kullanarak tavsiye verme ve öneride bulunma ve bu kalıpları kullanarak yazı yazma | Ders Kitabı s: 66-71 |
3 | ÜNİTE 7 PEOPLE Moodle Writing Task I Problemi ifade etme, cevaplama ve öneride bulunmayla ilgili kalıpları kullanarak diyalog oluşturma İş hayatıyla ilgili problemleri tartışma ve çözüm getirme | Ders Kitabı : 107 Language Focus Ders Kitabı s: 72-73 |
4 | ÜNİTE 8: ADVERTISING Reklam ve pazarlama ile ilgili kelimeleri kullanarak konuşma İçerisinde reklam ve pazarlama ile ilgili kelimeler geçen makale okuma ve ilgili sorulara cevap verme Karşılaştırma zarf ve sıfatlarını kullanma Konuyla ilgili dinleme yapıp sorulara cevap verme | Ders Kitabı s:74-78 |
5 | ÜNİTE 8: ADVERTISING Reklamcılıkla ilgili kalıpları kullanarak diyalog oluşturma Yeni bir ürün piyasaya sürmek konusunda dinleme yapma Konuyla ilgili kelime ve kalıpları kullanarak tartışma yapma İş gücü, şirket politikaları ve ürünlerle ilgili kelimeleri kullanarak konuşma Yeni bir ürün piyasaya sürmek konusuyla strateji geliştirme ve sunma | Ders Kitabı s: 80-81 & 82-83 |
6 | ÜNİTE 9: COMPANIES Liderlikle ilgili bir dinleme ve soruları cevaplama. Bir iş dalıyla ilgili makale okuma ve soruları cevaplama. Şimdiki zaman ve geniş zamanla ilgili etkinlikler. | Ders Kitabı s:84-87 |
7 | ÜNİTE 9: COMPANIES Sunum becerileri ve sunum için gerekli kelime ve kalıplarla ilgili çalışma. Öğrencilerin kendilerine ait olduğunu varsaydıkları bir şirketle ilgili sunum canlandırması yapma. Farklı ülkelerin iş hayatına bakış açılarıyla ilgili dinleme yapma ve gruplar halinde konuşma aktivitesi hazırlama. | Ders Kitabı s:88-91 |
8 | ÜNİTE 9: COMPANIES C REVISION Vize sınavına hazırlık için tekrar materyalini tamamlama | Ders Kitabı s:92-95 |
9 | ÜNİTE 10: COMMUNICATION Kişilerin ofis ortamında iletişimi için gerekli kelimeleri kullanarak aktiviteler yapma, bu konuyla ilgili dinleme yapma not alma ve makale okuma. Gelecek zaman kullanımıyla ilgili aktiviteler yapma | Ders Kitabı s:96-101 |
10 | ÜNİTE 10: COMMUNICATION Gelecek zaman kalıplarını kullanarak diyalog ve canlandırma yapma Personele hitaben e-posta yazma | Ders Kitabı s:102-103 |
11 | ÜNİTE 11: CULTURES Yazma Çalışması II Farklı kurum kültürleriyle ilgili kelimeler kullanarak aktiviteler yapma ve bu konuyla ilgili dinleme yapıp soruları cevaplama Toplantıyı erteleme veya iptal etme üzerine e-mail yazma | Ders Kitabı s:104-106 Ders Kitabı s: 110 |
12 | ÜNİTE 12: JOBS Farklı ülkelerin iş yapma tutumlarıyla ilgili okuma yapma ve soruları cevaplama Kip belirteçlerini kullanarak rica ve öneride bulunma Toplantı tutanağı yazma | Ders Kitabı s108-111 |
13 | ÜNİTE 12: JOBS Gerekli kelimeleri kullanarak iş ilanı doldurma Yakın geçmiş zaman ve önceki geçmiş zamanla aktiviteler yapma İş hayatına dair tavsiyeleri içeren konuşma dinleme ve soruları cevaplama | Ders Kitabı s:112-115 |
14 | UNİTE 12: JOBS Profesyonel ilişki kurma ve ağ oluşturma konusunda okuma yapma Mülakat tavsiyeleri ile ilgili dinleme yapma ve gerekli kalıpları kullanarak mülakat canlandırması yapma En başarılı iş görüşmesi adayına e-posta yazma | Ders Kitabı s: 116-121 |
15 | GENEL TEKRAR Final sınavı için bütün çalışmaları kapsayan tekrar materyali tamamlama. | Ders Kitabı s: 122-125 D REVISION |
16 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Market Leader Elementary A2+ David Cotton, David Falvey, Simon Kent (Pearson) |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. MDB öğretim görevlileri tarafından hazırlanan ek materyaller/ supplementary materials prepared by DML instructors |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olabilme | |||||
2 | Çocuk gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayabilme, güncel yaşantılarla, ulusal ve uluslararası gelişmelerle ilişkilendirebilme. | |||||
3 | Çocuk gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanabilme. | |||||
4 | Çocuk gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlama ve çözüm önerileri geliştirebilme. | |||||
5 | Çocuk gelişimi eğitimi ile ilgili okulöncesi eğitim kurumu, özel eğitim kurumu ve sağlık kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak gerekli çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve sorumluluk alabilme | |||||
6 | Çocuk gelişimi eğitimi ile ilgili okulöncesi eğitim kurumu, özel eğitim kurumu ve sağlık kuruluşlarındaki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olabilme. | |||||
7 | Çocuk gelişimi ve eğitimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve gerekli yönlendirmeleri yapabilme | |||||
8 | Mesleğe ait tüm alan uygulamalarında ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranabilme | |||||
9 | Çocuk gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapabilme | |||||
10 | Evrensel bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | |||||
11 | Bilgiye erişme maksatlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları, sayısal değerleri ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme. | |||||
12 | Çocuk gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurabilme ve işbirliği içinde çalışabilme. | |||||
13 | Çocuk gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranabilme. | |||||
14 | Çocuk gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterebilme. | |||||
15 | Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (eğitici oyuncak, eğitici kitap ve broşürler, oyun materyali) değerlendirebilme hazırlayabilme ve eğitim amaçları doğrultusunda kullanabilme. | |||||
16 | 0-18 yaş çocuklarının gelişimsel farklılıklarını erken dönemde belirleyebilme, uygun eğitim programlarını hazırlayabilme ve uygulayabilme. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 2 | 2 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 4 | 4 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 75 |