AKTS - Türk Dili II
Türk Dili II (TURK402) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Türk Dili II | TURK402 | 4. Dönem | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Ders Verilme Şekli | Uzaktan |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | • ÖĞRENCİLERE, TÜRK DİLİNİN YAPISINI, İŞLEYİŞ DÜZENİNİ, ZENGİNLİĞİNİ VE DİĞER ÖZELLİKLERİNİ KAVRATARAK ONLARDA ANA DİL BİLİNCİNİN VE SEVGİSİNİN UYANMASINI SAĞLAMAK. • ÖĞRENCİLERİN KİŞİSEL VE/VEYA AKADEMİK GELİŞİM SÜREÇLERİNE BİLİNÇ KAZANDIRMAK. • TÜRKİYE CUMHURİYETİ’NİN DİL VE KÜLTÜR MİRASI HAKKINDA BİR GÖRÜŞ OLUŞTURMAK. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Yazılı anlatım ve türleri; kaynaklardan yararlanma; cümlenin yapısı ve türleri; anlatım bozuklukları; sözlü anlatım türleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk Dili dersinin içeriği ve amaçları | Dersin sorumlusu tarafından verilecek |
2 | Türkçenin söyleyiş özellikleri / Üslup nedir? | |
3 | İşlevsel türler (Dilekçe, özgeçmiş, rapor ve niyet mektubu vd. nasıl yazılır?) | |
4 | Sunum Konularının ve haftalarının belirlenmesi / Uygulama Sınavı | |
5 | Türk Edebiyatının tarihsel süreçleri / Ana hatlarıyla Anonim Türk Edebiyatı, Halk Edebiyatı ve Dîvân Edebiyatı | |
6 | Yeni Türk Edebiyatı süreci / Örnek metin incelemesi | |
7 | Sosyal medyada dil kullanımı / Söyleyiş ve çeviri hataları | |
8 | Ara sınav | |
9 | Diksiyon çalışması / Konuşma kusurları nelerdir ve nasıl giderilir? / Sunum | |
10 | Tartışma nedir? / Tartışmada uyulması gereken kurallar / Uygulama /Sunum | |
11 | Edebi türler | |
12 | Bilimsel yazı teknikleri ve referans gösterme / Makale incelemesi | |
13 | Farklı bakış açılarıyla düzenlenmiş metinleri yorumlama / Sunum | |
14 | Genel Tekrar | |
15 | Genel Tekrar | |
16 | Final sınavı |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Üniversiteler İçin Türk Dili, Muharrem Ergin |
---|---|
3. http://tdk.gov.tr/ |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 1 | 10 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İlk ve Acil Yardım alanında, temel düzeyde teorik bilgiye sahiptir. | |||||
2 | Alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahip insan vücudunun sistemleri ve temel yapıları ile anatomisine hakim olabilmelidir. | |||||
3 | İlk ve Acil Yardım alanında temel düzeyde araç ve gereçlerinin kullanımı hakkında bilgiye sahiptir. | |||||
4 | İlk ve Acil Yardım ile ilgili konularda sahip olduğu teknolojik bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |||||
5 | Hasta/yaralıyı değerlendirebilir ve sorununu saptayabilir. | X | ||||
6 | Ambulans içerisinde bulunan tüm malzeme ve ekipmanları tanıyabilme, uygun şekilde kullanabilme ve bakımını yapabilir. | |||||
7 | Olay yeri, araç ve sürüş güvenliği konusunda gerekli tedbirleri alabilme ve uygulayabilir. | |||||
8 | Sağlığı koruma ve güvenlik önlemlerini uygulayabilir. | |||||
9 | Birey ve halk sağlığı iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | ||||
10 | Diğer sağlık disiplinleri ile ortak çalışabilir. | X | ||||
11 | Alan terminolojisini etkin kullanabilir. | |||||
12 | İlk ve Acil Yardım alanında elde ettiği bilgiler doğrultusunda beklenmeyen bir durum ile karşılaştığında sorunları tanımlar. | |||||
13 | Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurabilir. | |||||
14 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | X | ||||
15 | İlk ve Acil Yardım alanı ile ilgili teknolojileri kullanır. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 80 |