AKTS - Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I (HIST101) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I | HIST101 | 1. Dönem | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Ders Verilme Şekli | Uzaktan |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Öğrencilere vatan sevgisini aşılamak, Atatürk ilkelerine bağlı, Atatürkçü gençler olarak yetişmelerini sağlamak, demokrasi bilincini geliştirerek çağdaş demokratik yönetim düzeyine hangi aşamalardan geçilerek ulaşıldığını kavratmaktır. Öğrencilere, günümüzün sorunlarını Atatürkçü yaklaşımla çözüm önerileri geliştirecek tutum, davranış ve yeteneği kazandırmaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Fransız İhtilali; Osmanlı Devletinin yapısı ve jeopolitik konumu, çöküş nedenleri; Batılılaşma hareketleri ve I. Meşrutiyet; II. Meşrutiyet; Trablusgarp ve Balkan savaşları; I. Dünya Savaşı; Kurtuluş Savaşı öncesi dönemi, kongreler, Misak-ı Milli ve TBMM`nin açılışı. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnkılâp ve inkılâp ile ilişkili kavramlar. Klasik Osmanlı yapısında değişim | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi s. 2-8. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 21-32. |
2 | Coğrafi keşifler. Rönesans ve reform hareketleri. Aydınlanma Çağı. Fransız inkılâbı. Sanayi inkılâbı | Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 32-36. Siyasi Tarih, Oral Sander, s. 80-116; 161-175; 207-217. |
3 | Osmanlı Devletinde yenileşme hareketleri. 3. Selim Dönemi. 2. Mahmut Dönemi. | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 15-23. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 38-43. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 31-33. Siyasi Tarih, Oral Sander, s. 195-207. |
4 | Tanzimat Fermanı. Islahat Fermanı. 1. Meşrutiyet Dönemi. | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 23-32. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 43-52. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 33-36. |
5 | 2. Meşrutiyet Dönemi. 31 Mart olayı ve sonuçları. 2. Meşrutiyet Dönemi düşünce akımları. | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 35-47. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 52-61. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 36-42. |
6 | Trablusgarp Savaşı. Balkan Savaşları. | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 47-50. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 64-72. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 42-46. |
7 | Ara sınav | |
8 | 1. Dünya Savaşı ve sonuçları. 1. Dünya Savaşında Osmanlı Devleti. | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 50-61. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 73-104. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 42-62. |
9 | Mondros Mütarekesi. Mondros Mütarekesi dönemindeki siyasi gelişmeler. Paris Barış Konferansı. | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 63-75. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 105-110. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 65-76. |
10 | Mondros Mütarekesi ortamında cemiyetler. | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 75-83. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 112-119. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 76-82. |
11 | Mustafa Kemal Paşa’nın Anadolu’ya geçişi. Genelgeler ve Kongreler Dönemi. | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 87-96. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s.122-133. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 87-106. |
12 | Heyet-i Temsiliye’nin faaliyetleri. Misak-ı Milli. Türkiye Büyük Millet Meclisinin açılışı. | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 96-108. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 133-142. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 107-114, 118-123. |
13 | Sevr Barış Anlaşması. Düzenli ordunun kurulması. Doğu cephesi. | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 108-118. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 146-150, 160-165. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 127-132, 136-140. |
14 | Güney cephesi. Batı cephesi. | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 118-131. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 165-186. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 133-136, 140-165. |
15 | Lozan Barış Anlaşması. | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 133-148. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 186-194. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 165-171. |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Nutuk, Mustafa Kemal Atatürk |
---|---|
2. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Siyasal Kitapevi, Ankara, 2017 | |
3. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, Siyasal Kitapevi, Ankara, 2010 | |
4. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Okutman Yayıncılık, Ankara, 2011 | |
5. Siyasi Tarih, Oral Sander, İmge Kitapevi, Ankara, 2011 | |
Diğer Kaynaklar | 6. Türkiye’nin Demokrasi Tarihi, Tevfik Çavdar, İmge Yayınları, Ankara, 2008 |
7. Türkiye’de Çağdaşlaşma, Niyazi Berkes, YKY, İstanbul, 2008 | |
8. Türk Demokrasi Tarihi, Kemal Karpat, Afa Yayınları, İstanbul, 1996 | |
9. Atatürk ve Demokratik Türkiye, Halil İnalcık, Kırmızı Yayınları, İstanbul, 2007 | |
10. Türkiye’nin Yakın Tarihi, İlber Ortaylı, Timaş Yayınları, İstanbul, 2012 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 70 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 30 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 70 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Anestezi Teknikerliği alanı ile ilgili terminolojiye, temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | |||||
2 | Anestezi Teknikerliği alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme yetisine sahiptir. | |||||
3 | Anestezi Teknikerliği alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. | |||||
4 | Anestezi Teknikerliği alanı ile ilgili sahip olduğu teorik ve uygulamalı bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | |||||
5 | Anestezi Teknikerliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülen/öngörülemeyen sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır. | |||||
6 | Anestezi Teknikerliği alanı ile ilgili konularda sahip olduğu bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |||||
7 | Anestezi Teknikerliği alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | |||||
8 | Anestezi Teknikerliği alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmelere duyarlıdır. | |||||
9 | Anestezi Teknikerliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | ||||
10 | Mesleki sorumluluklarının ve iş güvenliğinin bilincindedir, yasal sınırları bilir ve özenle uygular. | X | ||||
11 | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 76 |