AKTS - Temel İngilizce II

Temel İngilizce II (ENG122) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Temel İngilizce II ENG122 2. Dönem 4 0 0 4 3
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. MDB Öğretim Görevlileri
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin genel amacı, ENG121 dersinin devamı niteliğinde öğrencilere Avrupa Ortak Dil Çerçevesi’ ne göre A2 (Başlangıç Düzeyinde) seviyesinde iletişim kurmalarına yardımcı olacak temel dil becerilerini kazandırmaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersin sonunda öğrenciler:
  • Okuma: • Yönergeleri okuyup takip edebilir, • Çeşitli kısa metinleri okuyarak ana fikir ve detayları bulabilir, • Geçmiş hakkında temel metinler okuyarak detayları kavrayabilir,
  • Konuşma: • Geçmişte ve şu anda olan olayları anlatabilir, • İki nesne veya kişi arasında kıyaslama yapabilir, • Bir kafede sipariş verebilir,
  • Dinleme: • dinleme metinlerindeki temel düşünceyi bulabilir, • dinleme metinlerindeki akışı yakalayabilir, • dinleme aracılığıyla İngilizcenin kullanımı ve telaffuzuna yönelik saptamalar yapabilir,
  • Yazma: • verilen yönergeleri kullanarak kısa öyküler yazabilir, • farklı amaçlara yönelik kısa metinler yazabilir,
  • Teknoloji Kullanımı: • Gerekli teknolojik etkinlikleri kendi kendine vaktinde yaparak sorumluluk almak
Dersin İçeriği Başlangıç düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; ulaşım, seyahat, tarihler, tatiller, para ve alışveriş konuları.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Oryantasyon/Ders Tanıtım Kitapçığı Ders Tanıtım Kitapçığı
2 Ünite 5 5A What does he look like? 5B How was it? Ders kitabı 38-41
3 Unit 5 5C You can do it! 5D English in action Ders kitabı 42-44
4 Unit 5 Develop your reading Ders kitabı 100
5 Unit 6 6A Events 6B A good weekend Ders kitabı 46-49
6 Unit 6 6C A different world 6D English in action Ders kitabı 50-52
7 Unit 6 Develop your writing Writing Task I Ders kitabı 103
8 Midterm Revision Worksheet Midterm Revision Worksheet
9 Unit 7 7A Food 7B Shopping lists VİZE SINAVI Ders kitabı 54-57
10 Unit 7 7C Unusual cafes 7D English in action Ders kitabı 58-60
11 Unit 7 Develop your reading Unit 8 8A A great time Ders kitabı 106 & 62-63
12 Unit 8 8B Weather 8C Travel talk Ders kitabı 64-67
13 Unit 8 8D English in action Writing Worksheet II Ders kitabı 64-67
14 Unit 8 8D English in action Writing Task II Ders kitabı 68
15 Final Çalışma Kağıdı Final Çalışma Kağıdı
16 FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. RoadMap (A2) by Lindsay Warwick and Damian Williams (Pearson)
Diğer Kaynaklar 2. MDB öğretim görevlileri tarafından hazırlanan çalışma kağıtları

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 20
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 35
Genel Sınav/Final Juri 1 45
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 55
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 45
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanında temel düzeydeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2 Fizyoterapi alanında temel düzeyde araç ve gereçlerinin kullanımı hakkında bilgiye sahiptir.
3 Alan terminolojisini etkin kullanabilir.
4 Bilimsel gelişimi destekleyen araştırma, proje ve etkinliklere katılım sağlar.
5 Fizyoterapi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır.
6 Fizyoterapi uygulamalarında karşılaşılabilecek öngörülemeyecek sorunları çözmek konusunda yaratıcı fikirler öne sürebilir.
7 Güvenli iş ortamı gerekliliklerini, risk ve tehlikeleri yorumlama becerisine sahip olur.
8 Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
9 Mesleki düzeyde nitelikli iletişim kurabilir ve terminolojiyi doğru bir şekilde kullanabilir.
10 Mesleki uygulamalarında sağlık hizmetleri yönetimi, davranış bilimleri gibi diğer alanlardan edindiği bilgiyi uygulamaları ile bütünleştirerek kullanır.
11 Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak sağlığı değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır.
12 İnsan anatomisi ve fizyoterapiye özgü tıbbi terimler ve terminolojiyi kullanabilir.
13 Sunduğu sağlık uygulamalarında farklı disiplinlerle iş birliği içerisinde sorumluluk alır.
14 Sağlıklı ve hasta bireyin fizyolojik yapısı, fonksiyonel kapasitesi ve fiziksel aktivite/egzersiz davranışları bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini belirleyebilir
15 Temel düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 14 4 56
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 1 16
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 5 5
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 2 2
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 2 2
Toplam İş Yükü 81