AKTS - Temel İngilizce II

Temel İngilizce II (ENG122) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Temel İngilizce II ENG122 2. Dönem 4 0 0 4 3
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. MDB Öğretim Görevlileri / DML Instructors
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin genel amacı, ENG121 dersinin devamı niteliğinde öğrencilere Avrupa Ortak Dil Çerçevesi’ ne göre A2 (Başlangıç Düzeyinde) seviyesinde iletişim kurmalarına yardımcı olacak temel dil becerilerini kazandırmaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Okuma: • Yönergeleri okuyup takip edebilir, • Çeşitli kısa metinleri okuyarak ana fikir ve detayları bulabilir, • Geçmiş hakkında temel metinler okuyarak detayları kavrayabilir,
  • Dinleme: • dinleme metinlerindeki temel düşünceyi bulabilir, • dinleme metinlerindeki akışı yakalayabilir, • dinleme aracılığıyla İngilizcenin kullanımı ve telaffuzuna yönelik saptamalar yapabilir,
  • Konuşma: • Geçmişte ve şu anda olan olayları anlatabilir, • İki nesne veya kişi arasında kıyaslama yapabilir, • Bir kafede sipariş verebilir,
  • Yazma: • verilen yönergeleri kullanarak kısa öyküler yazabilir, • farklı amaçlara yönelik kısa metinler yazabilir,
Dersin İçeriği Başlangıç düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; ulaşım, seyahat, tarihler, tatiller, para ve alışveriş konuları.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Oryantasyon/Ders Tanıtım Kitapçığı Ders Tanıtım Kitapçığı
2 Ünite 5 5A What does he look like? 5B How was it? Ders kitabı 38-41
3 Unit 5 5C You can do it! 5D English in action Ders kitabı 42-44
4 Unit 5 Develop your reading Ders kitabı 100
5 Unit 6 6A Events 6B A good weekend Ders kitabı 46-49
6 Unit 6 6C A different world 6D English in action Ders kitabı 50-52
7 Unit 6 Develop your writing Writing Task I Ders kitabı 103
8 Midterm Revision Worksheet Midterm Revision Worksheet
9 Unit 7 7A Food 7B Shopping lists VİZE SINAVI Ders kitabı 54-57
10 Unit 7 7C Unusual cafes 7D English in action Ders kitabı 58-60
11 Unit 7 Develop your reading Unit 8 8A A great time Ders kitabı 106 & 62-63
12 Unit 8 8B Weather 8C Travel talk Ders kitabı 64-67
13 Unit 8 8D English in action Writing Worksheet II Ders kitabı 64-67
14 Unit 8 8D English in action Writing Task II Ders kitabı 68
15 Final Çalışma Kağıdı Final Çalışma Kağıdı
16 FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. RoadMap (A2) by Lindsay Warwick and Damian Williams (Pearson)
Diğer Kaynaklar 2. MDB öğretim görevlileri tarafından hazırlanan çalışma kağıtları/ Supplementay materials prepared by DML instructors

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 20
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ameliyathane Hizmetleri alanında, temel düzeyde teorik bilgiye sahiptir.
2 Ameliyathane Hizmetleri alanında temel düzeyde araç ve gereçlerin kullanımı hakkında bilgiye sahiptir.
3 Alan terminolojisini etkin kullanabilir. X
4 Alanı ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır
5 Alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
6 Alanı ile ilgili teknolojileri kullanır.
7 Ameliyathane Hizmetleri alanında sahip olduğu temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak herhangi bir sorun karşısında öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak görev alır.
8 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
9 Ameliyathane Hizmetleri alanı ile ilgili konularda sahip olduğu teknolojik bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
10 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir.
11 Ameliyat öncesi ve sonrası cerrahi aletleri ve malzemeleri kullanıma hazır hale getirebilir.
12 Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası nakline yardımcı olabilir.
13 Birey ve halk sağlığı iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
14 Diğer sağlık disiplinleri ile ortak çalışabilir.
15 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 4 64
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 1 16
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 1 1
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 1 1
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 1 1
Toplam İş Yükü 83