Bilgi |
1 - Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, kuramsal ve uygulama açısından aralarındaki ilişkiyi kavrayacak şekilde sahiptir |
X |
X |
|
|
X |
|
|
|
|
|
2 - Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar |
|
X |
|
|
|
X |
|
|
|
|
3 - Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hakimdir. |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
4 - İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. |
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
5 - Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. |
|
X |
|
|
X |
|
|
|
|
|
6 - Sosyal ve Davranış Bilimlerinin gerektirdiği araştırmaları yapma, araştırmalarını nasıl planlanacağı bilgisine ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir. |
|
|
|
|
X |
|
X |
X |
|
|
7 - Sosyal ve Davranış Bilimlerinin gerektirdiği ileri düzeyde veri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. |
X |
|
|
|
X |
|
|
X |
|
|
Beceriler |
1 - Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir. |
X |
X |
|
|
|
|
X |
|
|
|
2 - Sosyal ve davranış bilimleri alanına ilişkin kuramlara hakim ve bunlardan yola çıkarak çalışma hayatında rapor haline getirebilme ve akademik kurallara uygun eserler hazırlama bilgisine sahiptir. |
X |
|
|
|
X |
|
X |
X |
|
|
3 - Karar alma, kararı uygulama ve davranış haline getirmede alana ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilmek becerisine sahiptir. |
|
X |
|
|
|
X |
|
|
X |
|
4 - Alana ilişkin elde edilen bilgileri, ilgili kişilere teorik ve pratik esasları ile aktarabilme yeteneğine sahiptir. |
|
X |
X |
X |
|
|
X |
|
|
|
5 - Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. |
|
|
|
|
X |
X |
X |
|
|
|
6 - Alanındaki ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı özgün sunumlar yapar. |
|
|
X |
|
|
|
|
X |
|
|
7 - Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunsalları tespit eder ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir veya çözümler. |
X |
|
|
|
X |
X |
X |
X |
|
|
Yetkinlikler |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 - Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip olarak gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde çözer |
|
|
|
|
X |
|
X |
|
|
X |
2 - Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel ve ekip olarak sorumluluk yüklenir ve gerektiğinde inisiyatif alır. |
|
|
X |
X |
|
|
|
|
X |
X |
3 - Alanla ilgili her türlü proje veya hedefi planlar ve yönetir. |
|
|
|
|
X |
|
|
X |
|
|
4 - Takım çalışması sürecinde, gerekli gördüğü anda alması gereken liderlik sorumluluğunun bilincinde olduğunu gösterir. |
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
5 - Çalışma alanı ile ilgili vizyon, amaç ve hedef belirler. |
|
|
|
|
X |
|
|
X |
|
|
6 - Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi bireysel çalışma ya da ekip çalışması ile hazırlayıp yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. |
|
|
|
|
X |
|
X |
X |
|
|
Öğrenme Yetkinliği |
1 - Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirerek değerlendirir. |
|
|
|
|
X |
|
X |
|
|
|
2 - Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder. |
|
|
|
|
X |
|
X |
X |
|
|
3 - Alanla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilecek seviyededir |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
4 - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri katkıcı, sorgulayıcı ve üretici bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar |
X |
X |
|
|
|
|
X |
|
|
|
5 - Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. |
X |
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
6 - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe katkı üretecek biçimde yönlendirir. |
X |
|
|
|
|
|
|
X |
X |
|
7 - Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
X |
|
X |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 - Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
2 - Alanla ilgili çözüm önerilerini bilimsel verilerle desteklemek suretiyle yetkin olanlarla paylaşır |
|
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
3 - Akademik çalışma ortamında bilgi paylaşma, ortak çalışma ve eleştirel yaklaşımları değerlendirebilme ve çalışmasına dahil edebilme yetkinliğine sahiptir. |
|
|
|
|
X |
|
|
X |
|
X |
4 - Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. |
|
|
|
|
|
X |
|
X |
|
|
5 - İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır. |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
X |
6 - Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
7 - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
X |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
8 - Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
|
|
|
|
|
X |
X |
|
|
Alana Özgü Yetkinlik |
1 - Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
X |
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
2 - Geleceğe yönelik tahminlerde bulunur. |
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
3 - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
X |
|
|
|
|
|
|
X |
|
4 - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
X |
|
|
|
|
|
|
X |
|
5 - Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir. |
|
X |
|
|
|
|
X |
|
X |
X |
6 - Sosyal ve davranışsal olgulara dair görüşlerini alanın sağladığı yöntem ve bilgi kümesini kullanarak geliştirir ve olayları yorumlamada yetkinliğe sahiptir. |
X |
X |
|
|
|
|
X |
X |
|
|
7 - Alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
X |
|
|
|
|
X |
|
X |
|
|