AKTS - Kültür Aile ve Gelişim
Kültür Aile ve Gelişim (PSY525) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kültür Aile ve Gelişim | PSY525 | Alan Seçmeli | 3 | 2 | 0 | 4 | 8 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders farklı gelişimsel dönemlerde ve kültürel bağlamlarda ebeveynlik, ebeveyn-çocuk ilişkileri, bağlanma, ebeveynlik davranışlarının etkilerine ilişkin kuramsal yaklaşımları ve benlik gelişimini tanıtmak için tasarlanmıştır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Ebeveynlikte kuramsal yaklaşımlar, Aile Sistemi yaklaşımı, Aile Değişim Modeli, Ebeveynlik tarzları ve uygulamaları, kültür ve ebeveynlik, ebeveyn müdahale programları, benlik gelişimi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Ebeveynlik ve Kültürel Etkiler | İlgili makale ve kitap bölümleri |
3 | Ebeveynlik Stilleri ve Çocuk Çıktıları | İlgili makale ve kitap bölümleri |
4 | Ebeveyn Kontrolü, Çocuk Çıktıları ve Kültürel Etkiler | İlgili makale ve kitap bölümleri |
5 | Bağlanma Kuramı ve İlişkinin Kalitesi | İlgili makale ve kitap bölümleri |
6 | Erken Dönem Bağlanma | İlgili makale ve kitap bölümleri |
7 | Yetişkinlikte Bağlanma | İlgili makale ve kitap bölümleri |
8 | Bağlanma, Ebeveynlik ve Kültürel Etkiler | İlgili makale ve kitap bölümleri |
9 | Benlik Gelişimi ve Kültürel Etkiler | İlgili makale ve kitap bölümleri |
10 | Benlik Gelişimi ve Türk Aile Yapısı | İlgili makale ve kitap bölümleri |
11 | Erken Dönem Ebeveynlik Müdahale Programları | İlgili makale ve kitap bölümleri |
12 | VIPP Müdahale Programları | İlgili makale ve kitap bölümleri |
13 | Türkiye Örneklemleriyle VIPP Uygulamaları | İlgili makale ve kitap bölümleri |
14 | Dönem içi konuların tekrarı | |
15 | Genel Değerlendirme ve Kapanış | |
16 | Dönem Sonu Sınav Çalışmaları |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Kağıtçıbaşı, Ç. (2017). Family, Self and Human Development Across Cultures: Theory and Applications. Routledge |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Handbook of Attachment: Theory, Research and Clinical Applications. (2008) by J. Cassidy & P. R. Shaver. (2nd Ed.) Guilford Press |
3. Perspectives on Human Development, Family, and Culture (2012) by Sevda Bekman, Ayhan Aksu-Koç. New York: Cambridge University Press |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 2 | 30 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Profesyonel ilişki üzerine teorik ve ampirik verileri bilmek. Kişilerarası ilişkiler, güç ilişkileri, sınır sorunları, terapötik ittifak ve müdahale ortamının bir işlevi olarak terapötik/profesyonel ilişkideki dalgalanmalar hakkında bilgiye sahip olmak. | |||||
2 | Motivasyon, kaynaklar, değerler, kişisel önyargılar ve kişinin faaliyet gösterdiği makro (iş, ulusal normlar) ve mikro (aile, cinsiyet farklılıkları) ortam hakkında benlik bilgisine sahip olmak. | X | ||||
3 | Etkili iletişim, yakınlığın kurulması ve sürdürülmesi, mesleki ilişkilerde güven ve saygının oluşturulması ve sürdürülmesi için gerekli becerileri edinmek. | X | ||||
4 | Diğer profesyonellerle çalışırken yükümlülüklerini kabul etmek, başkalarına karşı duyarlı olmak ve kendini etik bir şekilde konumlamak. | X | ||||
5 | Ölçme yöntemleri, kültürel bağlamda hizmet verilen popülasyonların bilgisi, insani gelişme ve teşhis gibi ölçme ve değerlendirme bilgi ve becerileri ile birlikte veri toplama ve işleme, hipotez oluşturma ve uygun olduğunda tanı koyma, rapor yazma gibi gerekli becerilere sahip olmak ve bir eylem planı oluşturmak. | X | ||||
6 | Çiftler, aileler, gruplar ve organizasyonlar gibi bireyler ve sistemlerle bir dizi çeşitli müdahaleyi öğrenmek, uygun müdahale yöntemlerini seçmek ve uygulamak. | X | ||||
7 | Eleştirel akıl yürütme becerilerini kullanarak bilgiyi analiz etmek, kritik bir problemin çözümüne yönelik kavramsal bir çerçeve geliştirmek ve bunu danışana iletmek. | X | ||||
8 | Profesyonel bağlamda ve bazı durumlarda akademik bağlamda projeler geliştirebilmek ve yürütebilmek için araştırma yürütme konusunda yeterli becerilere sahip olmak. Çeşitli araştırma yaklaşımlarının sosyal sistemlere uygulamak. | |||||
9 | Etik ilke ve etik karar verme süreci, olası etik ikilemlerin proaktif olarak belirlenmesi ve etik ikilemlerin çözümü konusunda bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | ||||
10 | Denetime açık, iyi hazırlanmış, zamanı verimli kullanabilen, sınırların farkında olan, öğrenme yaklaşımlarını belirli değerlendirme kriterlerine bağlayabilen ve geribildirime açık bir tavırla süpervizyon almayı öğrenmek. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 2 | 32 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 20 | 40 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 202 |