AKTS - Psikopatolojide Güncel Konular

Psikopatolojide Güncel Konular (PSY522) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Psikopatolojide Güncel Konular PSY522 Alan Seçmeli 3 2 0 4 8
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Prof. Dr. Ertuğrul Köroğlu
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı ruhsal bozuklukların nedenleri, eşlik eden yapısal ve işlevsel değişiklikler ve ruhsal bozuklukların güncel tanımlarını kavramaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Yetişkin ruhsal bozukluklarının güncel tanı kriterlerini, temel özelliklerini tanımlayabilir
  • Bu bozuklukları birbirinden ayırabilir
  • Yetişkin ruhsal bozukluklarına ilişkin güncel yaklaşımları tanımlayabilir.
Dersin İçeriği Psikopatoloji kavramını farklı çerçevelerden değerlendirme, patoloji kavramının oluşumu, bozuklukları çeşitli açılardan inceleme.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ruhsal Belirtiler, Bulgular, Güncel Tanımları Ders Kitabı Bölüm 3
2 Şizofreni Kapsamında ve Psikozla Giden Diğer Bozukluklar, Güncel Yaklaşımlar Ders Kitabı Bölüm 5
3 İki Uçlu (Bipolar) ve İlişkili Bozukluklar, Güncel Yaklaşımlar Ders Kitabı Bölüm 7
4 Depresyon Bozuklukları,Güncel Müdahaleler Ders Kitabı Bölüm 8
5 Yaygın Kaygı Bozukluğu, Güncel Müdahaleler Ders Kitabı Bölüm 9
6 Takıntı Zorlantı Bozukluğu (Obsessif Kompulsif Bozukluk) ve İlişkili Bozukluklar, Güncel Tedavi Yaklaşımları Ders Kitabı Bölüm 12
7 Ruhsal Örselenme ve Tetikleyici Etkenle İlişkili Bozukluklar, Güncel Yaklaşımlar Ders Kitabı Bölüm 16
8 Çözülme Bozuklukları, Güncel Tedaviler Ders Kitabı Bölüm 17
9 Bedensel Belirti Bozuklukları ve İlişkili Bozukluklara Güncel Bakış Açısı Ders Kitabı Bölüm 13
10 Yeme Bozukluklarına Güncel Bakış Açısı Ders Kitabı Bölüm 21
11 Uyku-Uyanıklık Bozuklukları Güncel Uygulamalar Ders Kitabı Bölüm 22
12 Cinsel Bozukluklar, Yıkıcı Bozukluklar, Dürtü Denetimi Bozukluklarında Güncel Yaklaşım Ders Kitabı Bölüm 23-24-25-26
13 Madde İle İlişkili Bozukluklarda Güncel Bakış Açısı Ders Kitabı Bölüm 28
14 Kişilik Bozuklukları, Güncel Tanımlar Ders Kitabı Bölüm 31
15 Genel Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Psikiyatri Temel Kitabı, Yayın Yönetmeni Prof. Dr. Ertuğrul KÖROĞLU, Üçüncü Baskı
Diğer Kaynaklar 2. Klinik Psikopatoloji, Prof. Dr. Ertuğrul KÖROĞLU, İkinci Baskı

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 20
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 80
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 20
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 80
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Profesyonel ilişki üzerine teorik ve ampirik verileri bilmek. Kişilerarası ilişkiler, güç ilişkileri, sınır sorunları, terapötik ittifak ve müdahale ortamının bir işlevi olarak terapötik/profesyonel ilişkideki dalgalanmalar hakkında bilgiye sahip olmak. X
2 Motivasyon, kaynaklar, değerler, kişisel önyargılar ve kişinin faaliyet gösterdiği makro (iş, ulusal normlar) ve mikro (aile, cinsiyet farklılıkları) ortam hakkında benlik bilgisine sahip olmak. X
3 Etkili iletişim, yakınlığın kurulması ve sürdürülmesi, mesleki ilişkilerde güven ve saygının oluşturulması ve sürdürülmesi için gerekli becerileri edinmek. X
4 Diğer profesyonellerle çalışırken yükümlülüklerini kabul etmek, başkalarına karşı duyarlı olmak ve kendini etik bir şekilde konumlamak. X
5 Ölçme yöntemleri, kültürel bağlamda hizmet verilen popülasyonların bilgisi, insani gelişme ve teşhis gibi ölçme ve değerlendirme bilgi ve becerileri ile birlikte veri toplama ve işleme, hipotez oluşturma ve uygun olduğunda tanı koyma, rapor yazma gibi gerekli becerilere sahip olmak ve bir eylem planı oluşturmak. X
6 Çiftler, aileler, gruplar ve organizasyonlar gibi bireyler ve sistemlerle bir dizi çeşitli müdahaleyi öğrenmek, uygun müdahale yöntemlerini seçmek ve uygulamak. X
7 Eleştirel akıl yürütme becerilerini kullanarak bilgiyi analiz etmek, kritik bir problemin çözümüne yönelik kavramsal bir çerçeve geliştirmek ve bunu danışana iletmek. X
8 Profesyonel bağlamda ve bazı durumlarda akademik bağlamda projeler geliştirebilmek ve yürütebilmek için araştırma yürütme konusunda yeterli becerilere sahip olmak. Çeşitli araştırma yaklaşımlarının sosyal sistemlere uygulamak. X
9 Etik ilke ve etik karar verme süreci, olası etik ikilemlerin proaktif olarak belirlenmesi ve etik ikilemlerin çözümü konusunda bilgi ve becerilere sahip olmak. X
10 Denetime açık, iyi hazırlanmış, zamanı verimli kullanabilen, sınırların farkında olan, öğrenme yaklaşımlarını belirli değerlendirme kriterlerine bağlayabilen ve geribildirime açık bir tavırla süpervizyon almayı öğrenmek. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 14 3 42
Laboratuar
Uygulama 14 2 28
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 20 40
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 40 40
Toplam İş Yükü 192