AKTS - Klinik Psikolojide Seçme Konular

Klinik Psikolojide Seçme Konular (PSY520) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Klinik Psikolojide Seçme Konular PSY520 Alan Seçmeli 3 2 0 4 8
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Doç. Dr. Neşe ALKAN
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Akılcı Duygusal Davranış Yaklaşımı teori ve tekniklerinin temellerini öğrenmek Rasyonel Duygusal Davranış Teorisi ve Terapisi 2021-2022 akademik yılı için seçilmiş özel konudur. Teorinin temel varsayımları ve öncülleri ile, terapiye özgü terapi teknikleri, sınıf içi rol yapma ile uygulanacaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Akılcı Duygusal Davranış Teorisi hakkında iyi bir kavrayışa sahip olmak
  • Bireyler için Akılcı Duygusal Davranış Terapisi hakkında iyi düzeyde kavrayışa sahip olmak
  • Akılcı Duygusal Davranış Terapisi tekniklerini bireyler için kullanabilmek
Dersin İçeriği Klinik veya gelişimsel psikoloji alanlarında güncel ve temel bir konuyu derinlemesine ve çok yönlü olarak tanıtma.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Rational and Irrational Beliefs: Historical and Conceptual Perspective
2 Rationality and Rational Psychotherapy: The Heart of REBT The General Theory of REBT
3 What you need to know about the theory of rational emotive behaviour therapy to get started
4 What you need to know about the practice of rational emotive behaviour therapy to get started
5 Teaching the ‘ABCs’ of REBT
6 Distinguishing between healthy and unhealthy negative emotions
7 Assessment: Assessing A’s and C’s
8 Assessing IB’s and meta emotional problems
9 Goal Setting
10 Eliciting your client’s commitment to change
11 Disputing IB’s
12 Helping your client to understand rationality
13 In class role-plays
14 Homework assignments

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Dryden, W., & Branch, R. (2008). Fundamentals of rational emotive behaviour therapy: A training handbook. John Wiley & Sons.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 15
Laboratuar - -
Uygulama 1 15
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Profesyonel ilişki üzerine teorik ve ampirik verileri bilmek. Kişilerarası ilişkiler, güç ilişkileri, sınır sorunları, terapötik ittifak ve müdahale ortamının bir işlevi olarak terapötik/profesyonel ilişkideki dalgalanmalar hakkında bilgiye sahip olmak. X
2 Motivasyon, kaynaklar, değerler, kişisel önyargılar ve kişinin faaliyet gösterdiği makro (iş, ulusal normlar) ve mikro (aile, cinsiyet farklılıkları) ortam hakkında benlik bilgisine sahip olmak. X
3 Etkili iletişim, yakınlığın kurulması ve sürdürülmesi, mesleki ilişkilerde güven ve saygının oluşturulması ve sürdürülmesi için gerekli becerileri edinmek. X
4 Diğer profesyonellerle çalışırken yükümlülüklerini kabul etmek, başkalarına karşı duyarlı olmak ve kendini etik bir şekilde konumlamak. X
5 Ölçme yöntemleri, kültürel bağlamda hizmet verilen popülasyonların bilgisi, insani gelişme ve teşhis gibi ölçme ve değerlendirme bilgi ve becerileri ile birlikte veri toplama ve işleme, hipotez oluşturma ve uygun olduğunda tanı koyma, rapor yazma gibi gerekli becerilere sahip olmak ve bir eylem planı oluşturmak. X
6 Çiftler, aileler, gruplar ve organizasyonlar gibi bireyler ve sistemlerle bir dizi çeşitli müdahaleyi öğrenmek, uygun müdahale yöntemlerini seçmek ve uygulamak. X
7 Eleştirel akıl yürütme becerilerini kullanarak bilgiyi analiz etmek, kritik bir problemin çözümüne yönelik kavramsal bir çerçeve geliştirmek ve bunu danışana iletmek. X
8 Profesyonel bağlamda ve bazı durumlarda akademik bağlamda projeler geliştirebilmek ve yürütebilmek için araştırma yürütme konusunda yeterli becerilere sahip olmak. Çeşitli araştırma yaklaşımlarının sosyal sistemlere uygulamak. X
9 Etik ilke ve etik karar verme süreci, olası etik ikilemlerin proaktif olarak belirlenmesi ve etik ikilemlerin çözümü konusunda bilgi ve becerilere sahip olmak. X
10 Denetime açık, iyi hazırlanmış, zamanı verimli kullanabilen, sınırların farkında olan, öğrenme yaklaşımlarını belirli değerlendirme kriterlerine bağlayabilen ve geribildirime açık bir tavırla süpervizyon almayı öğrenmek. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama 16 2 32
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 15 3 45
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 25 25
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 40 40
Toplam İş Yükü 190