AKTS - Yetişkin Psikopatolojisi

Yetişkin Psikopatolojisi (PSY511) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Yetişkin Psikopatolojisi PSY511 Alan Seçmeli 3 2 0 4 8
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Prof. Dr. Ertuğrul Köroğlu
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı ruhsal bozuklukların nedenleri, eşlik eden yapısal ve işlevsel değişiklikler ve ruhsal bozuklukların görülme biçimlerini tanımlamaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Yetişkin ruhsal bozukluklarının tanı kriterlerini, temel özelliklerini tanımlayabilir
  • Yetişkin ruhsal bozuklukları birbirinden ayırabilir
  • Yetişkin ruhsal bozuklukların etiyolojisi ve yaygınlığını açıklayabilir
  • Yetişkin ruhsal bozuklukların önleme ve müdahale yöntemlerini tanımlayabilir.
Dersin İçeriği DSM tanı sistemine göre bozuklukların değerlendirilmesi, erişkin bozukluklarının sebepleri, belirtileri ve tedavi yöntemleri.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ruhsal Belirtiler, Bulgular, Tanımları DSM-5 Tanı Odaklı Klinik Psikiyatri -Bölüm 1
2 Şizofreni Kapsamında ve Psikozla Giden Diğer Bozukluklar DSM-5 Tanı Ölçütleri Başvuru Elkitabı-Bölüm II
3 İki Uçlu (Bipolar) ve İlişkili Bozukluklar DSM-5 Tanı Ölçütleri Başvuru Elkitabı-Bölüm II
4 Depresyon Bozuklukları DSM-5 Tanı Ölçütleri Başvuru Elkitabı-Bölüm II
5 Kaygı Bozuklukları DSM-5 Tanı Ölçütleri Başvuru Elkitabı-Bölüm II
6 Takıntı Zorlantı Bozukluğu (Obsesif Kompulsif Bozukluk) ve İlişkili Bozukluklar DSM-5 Tanı Ölçütleri Başvuru Elkitabı-Bölüm II
7 Ruhsal Örselenme ve Tetikleyici Etkenle İlişkili Bozukluklar DSM-5 Tanı Ölçütleri Başvuru Elkitabı-Bölüm II
8 Çözülme Bozuklukları DSM-5 Tanı Ölçütleri Başvuru Elkitabı-Bölüm II
9 Bedensel Belirti Bozuklukları ve İlişkili Bozukluklar DSM-5 Tanı Ölçütleri Başvuru Elkitabı-Bölüm II
10 Yeme Bozuklukları DSM-5 Tanı Ölçütleri Başvuru Elkitabı-Bölüm II
11 Uyku-Uyanıklık Bozuklukları DSM-5 Tanı Ölçütleri Başvuru Elkitabı-Bölüm II
12 Cinsel Bozukluklar Dürtü Denetimi Bozuklukları DSM-5 Tanı Ölçütleri Başvuru Elkitabı-Bölüm II
13 Madde İle İlişkili Bozukluklar DSM-5 Tanı Ölçütleri Başvuru Elkitabı-Bölüm II
14 Kişilik Bozuklukları DSM-5 Tanı Ölçütleri Başvuru Elkitabı-Bölüm II
15 Genel Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. DSM-5 Tanı Ölçütleri Başvuru Elkitabı, Amerikan Psikiyatri Birliği, Çeviren: Prof. Dr. Ertuğrul KÖROĞLU
Diğer Kaynaklar 2. DSM-5 Tanı Odaklı Klinik Psikiyatri, Prof. Dr. Ertuğrul KÖROĞLU, İkinci Baskı
3. Klinik Psikopatoloji, Prof. Dr. Ertuğrul KÖROĞLU, İkinci Baskı

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 20
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 80
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 20
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 80
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Profesyonel ilişki üzerine teorik ve ampirik verileri bilmek. Kişilerarası ilişkiler, güç ilişkileri, sınır sorunları, terapötik ittifak ve müdahale ortamının bir işlevi olarak terapötik/profesyonel ilişkideki dalgalanmalar hakkında bilgiye sahip olmak. X
2 Motivasyon, kaynaklar, değerler, kişisel önyargılar ve kişinin faaliyet gösterdiği makro (iş, ulusal normlar) ve mikro (aile, cinsiyet farklılıkları) ortam hakkında benlik bilgisine sahip olmak. X
3 Etkili iletişim, yakınlığın kurulması ve sürdürülmesi, mesleki ilişkilerde güven ve saygının oluşturulması ve sürdürülmesi için gerekli becerileri edinmek. X
4 Diğer profesyonellerle çalışırken yükümlülüklerini kabul etmek, başkalarına karşı duyarlı olmak ve kendini etik bir şekilde konumlamak. X
5 Ölçme yöntemleri, kültürel bağlamda hizmet verilen popülasyonların bilgisi, insani gelişme ve teşhis gibi ölçme ve değerlendirme bilgi ve becerileri ile birlikte veri toplama ve işleme, hipotez oluşturma ve uygun olduğunda tanı koyma, rapor yazma gibi gerekli becerilere sahip olmak ve bir eylem planı oluşturmak. X
6 Çiftler, aileler, gruplar ve organizasyonlar gibi bireyler ve sistemlerle bir dizi çeşitli müdahaleyi öğrenmek, uygun müdahale yöntemlerini seçmek ve uygulamak. X
7 Eleştirel akıl yürütme becerilerini kullanarak bilgiyi analiz etmek, kritik bir problemin çözümüne yönelik kavramsal bir çerçeve geliştirmek ve bunu danışana iletmek. X
8 Profesyonel bağlamda ve bazı durumlarda akademik bağlamda projeler geliştirebilmek ve yürütebilmek için araştırma yürütme konusunda yeterli becerilere sahip olmak. Çeşitli araştırma yaklaşımlarının sosyal sistemlere uygulamak. X
9 Etik ilke ve etik karar verme süreci, olası etik ikilemlerin proaktif olarak belirlenmesi ve etik ikilemlerin çözümü konusunda bilgi ve becerilere sahip olmak. X
10 Denetime açık, iyi hazırlanmış, zamanı verimli kullanabilen, sınırların farkında olan, öğrenme yaklaşımlarını belirli değerlendirme kriterlerine bağlayabilen ve geribildirime açık bir tavırla süpervizyon almayı öğrenmek. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 14 3 42
Laboratuar
Uygulama 14 2 28
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 4 56
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 15 30
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 40 40
Toplam İş Yükü 196