AKTS - Yetişkin Psikopatolojisi
Yetişkin Psikopatolojisi (PSY511) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Yetişkin Psikopatolojisi | PSY511 | Alan Seçmeli | 3 | 2 | 0 | 4 | 8 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı ruhsal bozuklukların nedenleri, eşlik eden yapısal ve işlevsel değişiklikler ve ruhsal bozuklukların görülme biçimlerini tanımlamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | DSM tanı sistemine göre bozuklukların değerlendirilmesi, erişkin bozukluklarının sebepleri, belirtileri ve tedavi yöntemleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ruhsal Belirtiler, Bulgular, Tanımları | DSM-5 Tanı Odaklı Klinik Psikiyatri -Bölüm 1 |
2 | Şizofreni Kapsamında ve Psikozla Giden Diğer Bozukluklar | DSM-5 Tanı Ölçütleri Başvuru Elkitabı-Bölüm II |
3 | İki Uçlu (Bipolar) ve İlişkili Bozukluklar | DSM-5 Tanı Ölçütleri Başvuru Elkitabı-Bölüm II |
4 | Depresyon Bozuklukları | DSM-5 Tanı Ölçütleri Başvuru Elkitabı-Bölüm II |
5 | Kaygı Bozuklukları | DSM-5 Tanı Ölçütleri Başvuru Elkitabı-Bölüm II |
6 | Takıntı Zorlantı Bozukluğu (Obsesif Kompulsif Bozukluk) ve İlişkili Bozukluklar | DSM-5 Tanı Ölçütleri Başvuru Elkitabı-Bölüm II |
7 | Ruhsal Örselenme ve Tetikleyici Etkenle İlişkili Bozukluklar | DSM-5 Tanı Ölçütleri Başvuru Elkitabı-Bölüm II |
8 | Çözülme Bozuklukları | DSM-5 Tanı Ölçütleri Başvuru Elkitabı-Bölüm II |
9 | Bedensel Belirti Bozuklukları ve İlişkili Bozukluklar | DSM-5 Tanı Ölçütleri Başvuru Elkitabı-Bölüm II |
10 | Yeme Bozuklukları | DSM-5 Tanı Ölçütleri Başvuru Elkitabı-Bölüm II |
11 | Uyku-Uyanıklık Bozuklukları | DSM-5 Tanı Ölçütleri Başvuru Elkitabı-Bölüm II |
12 | Cinsel Bozukluklar Dürtü Denetimi Bozuklukları | DSM-5 Tanı Ölçütleri Başvuru Elkitabı-Bölüm II |
13 | Madde İle İlişkili Bozukluklar | DSM-5 Tanı Ölçütleri Başvuru Elkitabı-Bölüm II |
14 | Kişilik Bozuklukları | DSM-5 Tanı Ölçütleri Başvuru Elkitabı-Bölüm II |
15 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. DSM-5 Tanı Ölçütleri Başvuru Elkitabı, Amerikan Psikiyatri Birliği, Çeviren: Prof. Dr. Ertuğrul KÖROĞLU |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. DSM-5 Tanı Odaklı Klinik Psikiyatri, Prof. Dr. Ertuğrul KÖROĞLU, İkinci Baskı |
3. Klinik Psikopatoloji, Prof. Dr. Ertuğrul KÖROĞLU, İkinci Baskı |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 80 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 20 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 80 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Profesyonel ilişki üzerine teorik ve ampirik verileri bilmek. Kişilerarası ilişkiler, güç ilişkileri, sınır sorunları, terapötik ittifak ve müdahale ortamının bir işlevi olarak terapötik/profesyonel ilişkideki dalgalanmalar hakkında bilgiye sahip olmak. | X | ||||
2 | Motivasyon, kaynaklar, değerler, kişisel önyargılar ve kişinin faaliyet gösterdiği makro (iş, ulusal normlar) ve mikro (aile, cinsiyet farklılıkları) ortam hakkında benlik bilgisine sahip olmak. | X | ||||
3 | Etkili iletişim, yakınlığın kurulması ve sürdürülmesi, mesleki ilişkilerde güven ve saygının oluşturulması ve sürdürülmesi için gerekli becerileri edinmek. | X | ||||
4 | Diğer profesyonellerle çalışırken yükümlülüklerini kabul etmek, başkalarına karşı duyarlı olmak ve kendini etik bir şekilde konumlamak. | X | ||||
5 | Ölçme yöntemleri, kültürel bağlamda hizmet verilen popülasyonların bilgisi, insani gelişme ve teşhis gibi ölçme ve değerlendirme bilgi ve becerileri ile birlikte veri toplama ve işleme, hipotez oluşturma ve uygun olduğunda tanı koyma, rapor yazma gibi gerekli becerilere sahip olmak ve bir eylem planı oluşturmak. | X | ||||
6 | Çiftler, aileler, gruplar ve organizasyonlar gibi bireyler ve sistemlerle bir dizi çeşitli müdahaleyi öğrenmek, uygun müdahale yöntemlerini seçmek ve uygulamak. | X | ||||
7 | Eleştirel akıl yürütme becerilerini kullanarak bilgiyi analiz etmek, kritik bir problemin çözümüne yönelik kavramsal bir çerçeve geliştirmek ve bunu danışana iletmek. | X | ||||
8 | Profesyonel bağlamda ve bazı durumlarda akademik bağlamda projeler geliştirebilmek ve yürütebilmek için araştırma yürütme konusunda yeterli becerilere sahip olmak. Çeşitli araştırma yaklaşımlarının sosyal sistemlere uygulamak. | X | ||||
9 | Etik ilke ve etik karar verme süreci, olası etik ikilemlerin proaktif olarak belirlenmesi ve etik ikilemlerin çözümü konusunda bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | ||||
10 | Denetime açık, iyi hazırlanmış, zamanı verimli kullanabilen, sınırların farkında olan, öğrenme yaklaşımlarını belirli değerlendirme kriterlerine bağlayabilen ve geribildirime açık bir tavırla süpervizyon almayı öğrenmek. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 15 | 30 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 196 |