AKTS - Psikolojik Değerlendirme II

Psikolojik Değerlendirme II (PSY510) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Psikolojik Değerlendirme II PSY510 Alan Seçmeli 3 2 0 4 8
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Doç. Dr. Neşe Alkan
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders, öğrencilere klinik ortamlarda yaygın olarak kullanılan psikolojik değerlendirme araçlarına odaklanarak psikolojik değerlendirme kavramlarını ve uygulamalarını öğretmeyi hedefler. Amaç, psikolojik değerlendirme için testlerin ve diğer yöntemlerin kullanımı için teorik bir temel sağlamaktır. Diğer bir amaç ise öğrencilerin testleri ve diğer değerlendirme araçlarını kullanma, klinik karar alma ve rapor yazma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Değerlendirme yöntemlerini kullanmanın mantığını ve değerlendirme sürecinde klinisyenin rolünü anlamak
  • Klinik alanda kullanılan bazı değerlendirme yöntemlerini seçebilir, uygulayabilir ve değerlendirebilirmek
  • Test sonuçlarını görüşme ve gözlem verileriyle ve psikopatoloji bilgisiyle bütünleştirebilirmek
  • Klinik karar alma süreçlerini kullanarak değerlendirme raporları yazabilirler
  • Yönlendirme sorularını yanıtlayabilir, karar almayı kolaylaştırabilir ve öneriler sunabilmek
Dersin İçeriği MMPI ve TAT gibi objektif ve projektif ölçüm araçlarını uygulama, değerlendirme ve raporlama.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Kişilik değerlendirmesine giriş, etik konular İlgili kitap bölümleri
2 Kişilik değerlendirmesinin bağlamı İlgili kitap bölümleri
3 MMPI İlgili kitap bölümleri
4 MMPI İlgili kitap bölümleri
5 MMPI İlgili kitap bölümleri
6 MMPI İlgili kitap bölümleri
7 Projektif yöntemler İlgili kitap bölümleri
8 Projektif yöntemler İlgili kitap bölümleri
9 Cümle tamamlama ve çizim yöntemleri İlgili kitap bölümleri
10 Cümle tamamlama ve çizim yöntemleri İlgili kitap bölümleri
11 Nöropsikolojik bozukluk taraması İlgili kitap bölümleri
12 Tedavi planlama, izleme ve sonuç değerlendirme için ölçüm araçları İlgili kitap bölümleri
13 Terapi planlama ve klinik karar alma İlgili kitap bölümleri
14 Psikolojik değerlendirme raporu İlgili kitap bölümleri
15 Dönem içi konuların tekrarı
16 Dönem sonu sınav çalışmaları

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Groth-Marnat, G. & Wright, A. J. (2016). Handbook of Psychological Assessment (6th Ed.) New Jersey: Wiley.
2. Weiner, I. B. & Greene, R. L. (2017). Handbook of Personality Assessment (6th Ed.) New Jersey: Wiley.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 4 60
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 5 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Profesyonel ilişki üzerine teorik ve ampirik verileri bilmek. Kişilerarası ilişkiler, güç ilişkileri, sınır sorunları, terapötik ittifak ve müdahale ortamının bir işlevi olarak terapötik/profesyonel ilişkideki dalgalanmalar hakkında bilgiye sahip olmak. X
2 Motivasyon, kaynaklar, değerler, kişisel önyargılar ve kişinin faaliyet gösterdiği makro (iş, ulusal normlar) ve mikro (aile, cinsiyet farklılıkları) ortam hakkında benlik bilgisine sahip olmak. X
3 Etkili iletişim, yakınlığın kurulması ve sürdürülmesi, mesleki ilişkilerde güven ve saygının oluşturulması ve sürdürülmesi için gerekli becerileri edinmek. X
4 Diğer profesyonellerle çalışırken yükümlülüklerini kabul etmek, başkalarına karşı duyarlı olmak ve kendini etik bir şekilde konumlamak. X
5 Ölçme yöntemleri, kültürel bağlamda hizmet verilen popülasyonların bilgisi, insani gelişme ve teşhis gibi ölçme ve değerlendirme bilgi ve becerileri ile birlikte veri toplama ve işleme, hipotez oluşturma ve uygun olduğunda tanı koyma, rapor yazma gibi gerekli becerilere sahip olmak ve bir eylem planı oluşturmak. X
6 Çiftler, aileler, gruplar ve organizasyonlar gibi bireyler ve sistemlerle bir dizi çeşitli müdahaleyi öğrenmek, uygun müdahale yöntemlerini seçmek ve uygulamak. X
7 Eleştirel akıl yürütme becerilerini kullanarak bilgiyi analiz etmek, kritik bir problemin çözümüne yönelik kavramsal bir çerçeve geliştirmek ve bunu danışana iletmek. X
8 Profesyonel bağlamda ve bazı durumlarda akademik bağlamda projeler geliştirebilmek ve yürütebilmek için araştırma yürütme konusunda yeterli becerilere sahip olmak. Çeşitli araştırma yaklaşımlarının sosyal sistemlere uygulamak. X
9 Etik ilke ve etik karar verme süreci, olası etik ikilemlerin proaktif olarak belirlenmesi ve etik ikilemlerin çözümü konusunda bilgi ve becerilere sahip olmak. X
10 Denetime açık, iyi hazırlanmış, zamanı verimli kullanabilen, sınırların farkında olan, öğrenme yaklaşımlarını belirli değerlendirme kriterlerine bağlayabilen ve geribildirime açık bir tavırla süpervizyon almayı öğrenmek. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama 16 2 32
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 3 48
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 4 10 40
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 25 25
Toplam İş Yükü 193