AKTS - Araştırma Yöntemleri ve İstatistiksel Uygulamalar
Araştırma Yöntemleri ve İstatistiksel Uygulamalar (PSY504) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Araştırma Yöntemleri ve İstatistiksel Uygulamalar | PSY504 | 1. Dönem | 3 | 2 | 0 | 4 | 8 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, bilimsel yöntemin klinik psikolojideki rolünü, araştırma yapmak için bir dizi araştırma tasarımını ve yöntemini ve araştırmayı analiz etmek ve yorumlamak için istatistiksel yöntemleri tanımlayarak ve değerlendirerek açıklamayı amaçlamaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Bu dersin amacı, öğrenciye psikoloji araştırmalarında verilerin istatistiksel analizini yapmada teorik ve pratik bilgi vermektir. Her yönteme uygun tek değişkenli ve iki değişkenli istatistiksel araçlar, yazılım paketleri aracılığıyla istatistiksel uygulamalarla birlikte detaylandırılacaktır. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Psikolojide Araştırma ve Araştırma Etiği Uygulama: SPSS'e başlangıç | Kitap Bölümü 2, 14 |
3 | Araştırma Yöntemleri Uygulama: Veriyi inceleme | Kitap Bölümü 3 |
4 | Deneysel Desen Uygulama: Değişkenleri oluşturma | Kitap Bölümü 4 |
5 | Anket Yöntemi Uygulama: Değişkenleri oluşturma | Kitap Bölümü 5 |
6 | Tanımlayıcı İstatistik Uygulama: Tanımlayıcı istatistik | Kitap Bölümü 6 |
7 | Arasınav Uygulama: Tanımlayıcı istatistik | |
8 | Betimleyici İstatistik Uygulama: Veri temizleme | Kitap Bölümü 7 |
9 | İki Örneklem Arası Farkları Test Etme: T testi Uygulama: T testi analizleri | Kitap Bölümü 8 |
10 | Değişkenler Arasındaki İlişkiler: Korelasyon ve Regresyon Uygulama: Korelasyon ve Regresyon | Kitap Bölümü 9 |
11 | İki veya Daha Fazla Ortalamayı Karşılaştırma: ANOVA Uygulama: ANOVA | Kitap Bölümü 10 |
12 | İki veya Daha Fazla Ortalamayı Karşılaştırma: ANOVA Uygulama: ANOVA | Kitap Bölümü 10 |
13 | Rapor Yazımı: APA stil | APA Elkitabı |
14 | Dönem içi konuların tekrarı | |
15 | Genel değerlendirme ve Kapanış | |
16 | Dönem sonu sınav çalışmaları |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Haslam, A. A. & McGarty, C. (2018). Research Methods and Statistics in Psychology (3rd Ed.). SAGE |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Coolican, H. (2018). Research Methods and Statistics in Psychology. (7th Ed.) Routledge |
3. Shaugnessy, J. J., Zechmeister, E. B., & Zechmeister, J. S. (2012). Research methods in psychology (9th ed.). Boston: McGraw Hill | |
4. Green, S. B., & Salkind, N. J. (2012). Using SPSS for windows and Macintosh: Analyzing and understanding data. New Jersey: Pearson |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 10 | 30 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 12 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Profesyonel ilişki üzerine teorik ve ampirik verileri bilmek. Kişilerarası ilişkiler, güç ilişkileri, sınır sorunları, terapötik ittifak ve müdahale ortamının bir işlevi olarak terapötik/profesyonel ilişkideki dalgalanmalar hakkında bilgiye sahip olmak. | |||||
2 | Motivasyon, kaynaklar, değerler, kişisel önyargılar ve kişinin faaliyet gösterdiği makro (iş, ulusal normlar) ve mikro (aile, cinsiyet farklılıkları) ortam hakkında benlik bilgisine sahip olmak. | |||||
3 | Etkili iletişim, yakınlığın kurulması ve sürdürülmesi, mesleki ilişkilerde güven ve saygının oluşturulması ve sürdürülmesi için gerekli becerileri edinmek. | X | ||||
4 | Diğer profesyonellerle çalışırken yükümlülüklerini kabul etmek, başkalarına karşı duyarlı olmak ve kendini etik bir şekilde konumlamak. | X | ||||
5 | Ölçme yöntemleri, kültürel bağlamda hizmet verilen popülasyonların bilgisi, insani gelişme ve teşhis gibi ölçme ve değerlendirme bilgi ve becerileri ile birlikte veri toplama ve işleme, hipotez oluşturma ve uygun olduğunda tanı koyma, rapor yazma gibi gerekli becerilere sahip olmak ve bir eylem planı oluşturmak. | X | ||||
6 | Çiftler, aileler, gruplar ve organizasyonlar gibi bireyler ve sistemlerle bir dizi çeşitli müdahaleyi öğrenmek, uygun müdahale yöntemlerini seçmek ve uygulamak. | |||||
7 | Eleştirel akıl yürütme becerilerini kullanarak bilgiyi analiz etmek, kritik bir problemin çözümüne yönelik kavramsal bir çerçeve geliştirmek ve bunu danışana iletmek. | X | ||||
8 | Profesyonel bağlamda ve bazı durumlarda akademik bağlamda projeler geliştirebilmek ve yürütebilmek için araştırma yürütme konusunda yeterli becerilere sahip olmak. Çeşitli araştırma yaklaşımlarının sosyal sistemlere uygulamak. | X | ||||
9 | Etik ilke ve etik karar verme süreci, olası etik ikilemlerin proaktif olarak belirlenmesi ve etik ikilemlerin çözümü konusunda bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | ||||
10 | Denetime açık, iyi hazırlanmış, zamanı verimli kullanabilen, sınırların farkında olan, öğrenme yaklaşımlarını belirli değerlendirme kriterlerine bağlayabilen ve geribildirime açık bir tavırla süpervizyon almayı öğrenmek. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 197 |