AKTS - İleri Lineer Cebir

İleri Lineer Cebir (MATH622) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
İleri Lineer Cebir MATH622 1. Dönem 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Doktora
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders, ileri lineer cebir konularının temel kavramlarını öğretmek üzere tasarlanmıştır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Temel lineer cebir konularını kavrayıp kullanabilmeleri
  • Lineer dönüşümleri, bir lineer operatörün yapısını, özdeğer ve özvektörleri kavrayıp kullanabilmeleri
  • İç çarpım uzayları ve normal operatörleri kavrayıp kullanabilmeleri
  • Bilineer formaları ve iç çarpımları kavrayıp kullanabilmeleri
Dersin İçeriği Temel lineer cebir, lineer dönüşümler, lineer operatörün yapısı, özdeğer ve özvektörler, reel ve kompleks iç çarpım uzayları, normal operatörlerin yapısal teorisi, metrik vektör uzayları: bilineer formların teorisi, Hilbert uzayları, tensor çarpımları, operator faktorizasyonu: QR ve tekil değerler.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Temel lineer cebir konuları s. 31-49
2 Lineer dönüşümler s. 55-71
3 Lineer operatörün yapısı s. 141-151
4 Özdeğer ve özvektörler s. 153-160
5 Özdeğer ve özvektörler s. 161-174
6 Reel ve kompleks iç çarpım uzayları s. 181-195
7 Normal operatörlerin yapısal teorisi s. 201-215
8 Normal operatörlerin yapısal teorisi s. 216-232
9 Metrik vektör uzayları: bilineer formların teorisi s. 239-257
10 Hilbert Uzayları s. 307-318
11 Hilbert Uzayları s. 319-331
12 Tensör çarpımları s. 337-363
13 Tensör çarpımları s. 366-374
14 Operatör faktorizasyonu: QR ve tekil değerler s. 425-434
15 Genel tekrar
16 Genel tekrar ve Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Advanced Linear Algebra, Steven Roman, 2nd Edition, Springer, 2005
2. Matrices: Theory and Applications, Denis Serre, Springer, 2002
3. A Guide to Advanced Linear Algebra, Steven H. Weintraub, Dolciani Mathematical Expositions, 2011

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 4 20
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 6 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanında, bağımsız olarak, bir problem kurgulayabilir, çözüm yöntemi geliştirerek problemi çözebilir ve sonuçları değerlendirebilir X
2 Matematiğin temel alanlarında ve kendi uzmanlığı olarak seçtiği alanda gerekli alt yapıyı oluşturur. X
3 Matematik literatürünü ve özel olarak kendi araştırma konusu ile ilgili ulusal ve uluslararası güncel yayınları takip edebilir ve bunlardan kendi araştırma konusu ile ilgili olanları çalışmalarında kullanabilir X
4 Bilimsel etik değerleri ve kuralları dikkate alır ve mesleki ve toplumsal yaşamda kullanabilir X
5 Kendi çalışmalarının sonuçlarını veya belli bir konudaki güncel çalışmaları ve bulguları, çeşitli bilimsel toplantılarda topluluk önünde Türkçe ve İngilizce olarak sunabilir ve tartışmalara katılabilir. X
6 Gerek bireysel, gerek bir çalışma grubunun üyesi olarak çalışabilme becerisini geliştirir X
7 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, özgün bir çalışma üretme becerisini geliştirir. Bilimsel gelişmeleri takip eder, özümsediği bilgilerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapabilir. X
8 Kazandığı bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu geliştirmeye açık olur. X
9 Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneğini disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir; karşılaşılan problemleri matematiksel modellerle ifade ederek, matematiksel bakış açısı ile farklı çözüm yöntemleri önerir. X
10 Matematik temelli yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini bilimsel amaçlı kullanabilir. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 4 3 12
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 13 13
Toplam İş Yükü 125