AKTS - Kadın Sağlığında Egzersiz

Kadın Sağlığında Egzersiz (REH538) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Kadın Sağlığında Egzersiz REH538 Alan Seçmeli 2 1 0 2 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi ects.course_level_Sağlık_Bilimleri_Yüksek_Lisans
Ders Verilme Şekli
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri .
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı; Kadın sağlığında egzersiz uygulamalarına yönelik ileri teorik bilgilerin yanı sıra bu konu ile ilgili vakaların ele alınması, klinik karar verme yeteneğini geliştirmek, ilgili güncel literatürü takip etmek hedeflenmektedir
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, • Kadın sağlığında egzersiz konusunda gerekli bilgi birikimine sahip olacaktır • Kadın sağlığında egzersiz ihtiyaçlarını analiz edecektir • Kadın sağlığında egzersiz uygulama yöntemlerine karar verecektir • Kadın sağlığında egzersiz yöntemlerini uygulama becerisi kazanacaktır
Dersin İçeriği Kadın sağlığına yönelik egzersiz uygulamalarına ait teorik ve pratik bilgilerin yanı sıra bu konu ile ilgili güncel yaklaşımlar ve literatür çalışmaları.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Fiziksel Aktivite ve Egzersiz Kaynaklardan konunun okunması
2 Egzersiz Tipleri ve Yükleme prensipleri Kaynaklardan konunun okunması
3 Egzersizde cinsiyet farklıkları Kaynaklardan konunun okunması
4 Kadın Sağlığında Egzersiz Kaynaklardan konunun okunması
5 Gebelik döneminde egzersiz Kaynaklardan konunun okunması
6 Postmenepozal Dönemde egzersiz Kaynaklardan konunun okunması
7 ARA SINAV
8 Pelvik taban egzersizleri Kaynaklardan konunun okunması
9 Jinekolojik Cerrahilerde Pre-post operatif Dönemlerde Egzersiz Kaynaklardan konunun okunması
10 Jinekolojik Kanserler ve Egzersiz Kaynaklardan konunun okunması
11 Kadın Sporcuda Egzersiz Kaynaklardan konunun okunması
12 Literatür Tartışması Kaynaklardan konunun okunması
13 Vaka sunumları Kaynaklardan konunun okunması
14 Vaka sunumları Kaynaklardan konunun okunması
15 Tartışma Kaynaklardan konunun okunması
16 Fİnal Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Noble E. Essential Exercises For The Childbearing Year. USA, 2003.
2. Bouchard C, Blair SB, Haskell WL. Physical Activity and Health. Human Kinetics,Canada,2007.
3. Pregler JP, DeCherney AH. Women`s Health:Principles and Clinical Practice, B.C.Decker Inc.Hamilton, London,2002.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama 1 10
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler 1 10
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki literatür bilgisini sistematik olarak gerekli kavram ve prensipler eşliğinde ölçme, değerlendirme, tanımlama, analiz ve planlama yaparak mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.
2 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki kanıta dayalı literatür bilgisini kullanarak akademik çalışma planlar ve uygular.
3 Bilimsel çalışmalar için etik prensipler doğrultusunda veri toplar, uygun istatistik yöntemleri seçerek analiz yapar, kritik ederek yaptığı çalışmaların sonuçlarını literatürle karşılaştırarak yorumlar, ulusal ve/veya uluslararası bilimsel toplantılarda sunar veya yayın haline getirir.
4 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili akademik ve bilimsel çalışmalarda karşılaşılan sorunları çözmek için multidisiplinler veya interdisipliner ekip içinde bireysel olarak sorumluluk alır, iletişim becerilerini kullanarak iş birliği yapar.
5 Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, kişisel gelişim devamlılığı için yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser, yabancı dili ve bilişim-iletişim teknolojilerini kullanır, alandaki gelişmeleri takip eder, kalite geliştirme programlarını düzenler ve destekler.
6 Fizyoterapiye özgü bilimsel çalışmalar ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları bilir, akademik etik, ilke ve standartlara uygun davranır, profesyonel davranışını uluslararası alanda da sürdürür.
7 Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve artan ihtiyaçlarına uygun kanıta dayalı koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımları sağlık politikası üretilmesinde kullanır ve toplumun bilinçlendirilmesine katkı sağlar.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 1 16
Laboratuar
Uygulama 14 2 28
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 1 14
Sunum/Seminer Hazırlama 1 10 10
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 12 12
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 100