AKTS - Kadın Sağlığında Egzersiz
Kadın Sağlığında Egzersiz (REH538) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kadın Sağlığında Egzersiz | REH538 | Alan Seçmeli | 2 | 1 | 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | ects.course_level_Sağlık_Bilimleri_Yüksek_Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; Kadın sağlığında egzersiz uygulamalarına yönelik ileri teorik bilgilerin yanı sıra bu konu ile ilgili vakaların ele alınması, klinik karar verme yeteneğini geliştirmek, ilgili güncel literatürü takip etmek hedeflenmektedir |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Kadın sağlığına yönelik egzersiz uygulamalarına ait teorik ve pratik bilgilerin yanı sıra bu konu ile ilgili güncel yaklaşımlar ve literatür çalışmaları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fiziksel Aktivite ve Egzersiz | Kaynaklardan konunun okunması |
2 | Egzersiz Tipleri ve Yükleme prensipleri | Kaynaklardan konunun okunması |
3 | Egzersizde cinsiyet farklıkları | Kaynaklardan konunun okunması |
4 | Kadın Sağlığında Egzersiz | Kaynaklardan konunun okunması |
5 | Gebelik döneminde egzersiz | Kaynaklardan konunun okunması |
6 | Postmenepozal Dönemde egzersiz | Kaynaklardan konunun okunması |
7 | ARA SINAV | |
8 | Pelvik taban egzersizleri | Kaynaklardan konunun okunması |
9 | Jinekolojik Cerrahilerde Pre-post operatif Dönemlerde Egzersiz | Kaynaklardan konunun okunması |
10 | Jinekolojik Kanserler ve Egzersiz | Kaynaklardan konunun okunması |
11 | Kadın Sporcuda Egzersiz | Kaynaklardan konunun okunması |
12 | Literatür Tartışması | Kaynaklardan konunun okunması |
13 | Vaka sunumları | Kaynaklardan konunun okunması |
14 | Vaka sunumları | Kaynaklardan konunun okunması |
15 | Tartışma | Kaynaklardan konunun okunması |
16 | Fİnal Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Noble E. Essential Exercises For The Childbearing Year. USA, 2003. |
---|---|
2. Bouchard C, Blair SB, Haskell WL. Physical Activity and Health. Human Kinetics,Canada,2007. | |
3. Pregler JP, DeCherney AH. Women`s Health:Principles and Clinical Practice, B.C.Decker Inc.Hamilton, London,2002. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 1 | 10 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 10 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki literatür bilgisini sistematik olarak gerekli kavram ve prensipler eşliğinde ölçme, değerlendirme, tanımlama, analiz ve planlama yaparak mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | |||||
2 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki kanıta dayalı literatür bilgisini kullanarak akademik çalışma planlar ve uygular. | |||||
3 | Bilimsel çalışmalar için etik prensipler doğrultusunda veri toplar, uygun istatistik yöntemleri seçerek analiz yapar, kritik ederek yaptığı çalışmaların sonuçlarını literatürle karşılaştırarak yorumlar, ulusal ve/veya uluslararası bilimsel toplantılarda sunar veya yayın haline getirir. | |||||
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili akademik ve bilimsel çalışmalarda karşılaşılan sorunları çözmek için multidisiplinler veya interdisipliner ekip içinde bireysel olarak sorumluluk alır, iletişim becerilerini kullanarak iş birliği yapar. | |||||
5 | Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, kişisel gelişim devamlılığı için yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser, yabancı dili ve bilişim-iletişim teknolojilerini kullanır, alandaki gelişmeleri takip eder, kalite geliştirme programlarını düzenler ve destekler. | |||||
6 | Fizyoterapiye özgü bilimsel çalışmalar ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları bilir, akademik etik, ilke ve standartlara uygun davranır, profesyonel davranışını uluslararası alanda da sürdürür. | |||||
7 | Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve artan ihtiyaçlarına uygun kanıta dayalı koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımları sağlık politikası üretilmesinde kullanır ve toplumun bilinçlendirilmesine katkı sağlar. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 12 | 12 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 100 |