AKTS - Ürojinekolojik Problemlerde Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Ürojinekolojik Problemlerde Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (REH542) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Ürojinekolojik Problemlerde Fizyoterapi ve Rehabilitasyon REH542 Alan Seçmeli 2 1 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi ects.course_level_Sağlık_Bilimleri_Yüksek_Lisans
Ders Verilme Şekli
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri .
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı; Ürojinekolojik problemlerin fizyoterapi ve rehabilitasyonunda kullanılan yöntemlerin bilimsel temelleri ile birlikte anlaşılması amaçlanmıştır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Pelvik taban anatomisi ve biyomekaniğini bilir
  • Ürojinekolojide fizyoterapi değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular
  • Ürojinekolojide fizyoterapi ve rehabilitasyonu hastaya özel olarak planlar
  • Ürojinekolojide fizyoterapi ve rehabilitasyonu uygular.
Dersin İçeriği Ürojinekolojik problemlere yönelik fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarının seçimi ve bu yaklaşımların uygulama prensipleri.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Pelvik Taban Anatomisi
2 Pelvik Taban Nöroanatomisi
3 Pelvik Taban Biyomekanisi
4 Ürojinekolojik fonksiyon ve disfonksiyon
5 Ürojinekolojide değerlendirme
6 Stres Üriner inkontinansta Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
7 Ara Sınav
8 Aşırı Aktif Mesanede Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
9 Pelvik Organ Prolapsusunda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
10 Pelvik Ağrıda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
11 Anorektal Disfonksiyonda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
12 Çocuklarda ürojinekolojik problemler ve rehabilitasyonu
13 Menstruasyon, menstrüel bozukluklar ve fizyoterapi
14 Nörolojik hastalıklarda ürojinekolojik problemler ve rehabilitasyonu
15 Vaka sunumu ve Literatür Tartışması
16 FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Textbook of Female Urology and Urogynecology. (2016) Linda Cardozo, David Staskin. CRC Press. ISBN 9781498796316
2. DeCherney AH , Women's Health; Principles and Clinical Practice, B.C. Decker Inc. Hamilton, London, 2002
3. The Female Pelvic Floor: Function, Dysfunction and Management According to the Integral Theory. (2007) Peter Petros. Springer. ISBN 978-3-540-33663-1
4. Bo, K., Berghmans, B., Morkved, S., & Van Kampen, M. (2014). Evidence-Based Physical Therapy for the Pelvic Floor-E-Book: Bridging Science and Clinical Practice. Elsevier Health Sciences.
5. Lobo RA, Crosignani PG, Bruschi F, Women?s Health and Menopause, Kluwer Academic Publishers, Dordrecht, Boston, London, 2002.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama 1 10
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler 1 10
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki literatür bilgisini sistematik olarak gerekli kavram ve prensipler eşliğinde ölçme, değerlendirme, tanımlama, analiz ve planlama yaparak mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.
2 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki kanıta dayalı literatür bilgisini kullanarak akademik çalışma planlar ve uygular.
3 Bilimsel çalışmalar için etik prensipler doğrultusunda veri toplar, uygun istatistik yöntemleri seçerek analiz yapar, kritik ederek yaptığı çalışmaların sonuçlarını literatürle karşılaştırarak yorumlar, ulusal ve/veya uluslararası bilimsel toplantılarda sunar veya yayın haline getirir.
4 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili akademik ve bilimsel çalışmalarda karşılaşılan sorunları çözmek için multidisiplinler veya interdisipliner ekip içinde bireysel olarak sorumluluk alır, iletişim becerilerini kullanarak iş birliği yapar.
5 Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, kişisel gelişim devamlılığı için yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser, yabancı dili ve bilişim-iletişim teknolojilerini kullanır, alandaki gelişmeleri takip eder, kalite geliştirme programlarını düzenler ve destekler.
6 Fizyoterapiye özgü bilimsel çalışmalar ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları bilir, akademik etik, ilke ve standartlara uygun davranır, profesyonel davranışını uluslararası alanda da sürdürür.
7 Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve artan ihtiyaçlarına uygun kanıta dayalı koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımları sağlık politikası üretilmesinde kullanır ve toplumun bilinçlendirilmesine katkı sağlar.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 1 16
Laboratuar
Uygulama 14 2 28
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 1 14
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler 1 10 10
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 12 12
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 100