AKTS - Motor Öğrenme Teorileri

Motor Öğrenme Teorileri (REH524) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Motor Öğrenme Teorileri REH524 Alan Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi ects.course_level_Sağlık_Bilimleri_Yüksek_Lisans
Ders Verilme Şekli
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri .
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Motor öğrenme teorilerini ve nörolojik rehabilitasyon alanındaki klinik uygulamalar sırasında uygulanan prensipleri kavrama becerisi kazandırmaktır
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Motor Öğrenme teorilerini ve prensiplerini tanımlar Motor öğrenme temelli tedavi yaklaşımlarını tanımlar Nörolojik hastalıklarda kullanılabilecek uygun motor öğrenme yaklaşımlarını seçer ve prensiplerini oluşturur. Motor Öğrenme temelli yaklaşımların sonuçları ile ilgili güncel bilgileri takip eder
Dersin İçeriği Motor öğrenme teorilerine bakış.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Motor Öğrenme kavramının irdelenmesi
2 Motor öğrenme teorileri
3 Motor öğrenme teorileri
4 Nörolojik rehabilitasyonda motor öğrenme kavramı
5 Motor öğrenme temelli yaklaşımlar
6 Motor ögrenme prensilerinin nörolojik rehabilitasyonla kullanılması
7 Motor ögrenme prensilerinin nörolojik rehabilitasyonla kullanılması
8 Güncel bilgiler
9 Güncel bilgiler
10 Güncel bilgiler
11 Güncel bilgiler
12 Güncel bilgiler
13 Kanıta dayalı uygulama örnekleri
14 Ara sınav (ödev)
15 Kanıta dayalı uygulama örnekleri
16 Rapor yazma ve sunumu

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Schmidt, R.A. (1991). Motor learning principles for physical therapy. In M.J. Lister (Ed.), Contemporary Management of Motor Control Problems: Proceedings of the II-STEP Conference (pp. 49-63). Alexandria, VA: Foundation for Physical Therapy.
2. Schmidt, R. A., & Lee, T. D. (2005). Motor control and learning: A behavioral emphasis (4th ed.). Champaign, IL: Human Kinetics.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 14 5
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 14 5
Sunum 14 10
Projeler - -
Rapor - -
Seminer 14 10
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 20
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 58 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki literatür bilgisini sistematik olarak gerekli kavram ve prensipler eşliğinde ölçme, değerlendirme, tanımlama, analiz ve planlama yaparak mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.
2 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki kanıta dayalı literatür bilgisini kullanarak akademik çalışma planlar ve uygular.
3 Bilimsel çalışmalar için etik prensipler doğrultusunda veri toplar, uygun istatistik yöntemleri seçerek analiz yapar, kritik ederek yaptığı çalışmaların sonuçlarını literatürle karşılaştırarak yorumlar, ulusal ve/veya uluslararası bilimsel toplantılarda sunar veya yayın haline getirir.
4 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili akademik ve bilimsel çalışmalarda karşılaşılan sorunları çözmek için multidisiplinler veya interdisipliner ekip içinde bireysel olarak sorumluluk alır, iletişim becerilerini kullanarak iş birliği yapar.
5 Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, kişisel gelişim devamlılığı için yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser, yabancı dili ve bilişim-iletişim teknolojilerini kullanır, alandaki gelişmeleri takip eder, kalite geliştirme programlarını düzenler ve destekler.
6 Fizyoterapiye özgü bilimsel çalışmalar ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları bilir, akademik etik, ilke ve standartlara uygun davranır, profesyonel davranışını uluslararası alanda da sürdürür.
7 Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve artan ihtiyaçlarına uygun kanıta dayalı koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımları sağlık politikası üretilmesinde kullanır ve toplumun bilinçlendirilmesine katkı sağlar.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama 14 1 14
Projeler
Raporlar
Ödevler 14 1 14
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 11 11
Toplam İş Yükü 125