AKTS - Obezitenin Önlenmesi ve Rehabilitasyonu

Obezitenin Önlenmesi ve Rehabilitasyonu (REH508) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Obezitenin Önlenmesi ve Rehabilitasyonu REH508 Alan Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi ects.course_level_Sağlık_Bilimleri_Yüksek_Lisans
Ders Verilme Şekli
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri .
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Prof. Dr. Prof. Dr. Hülya Arıkan
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Obezitenin önlenmesi ve tedavisinde egzersizin rolü ve rehabilitasyon yaklaşımları kapsamlı olarak incelenecektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersi tamamlayan öğrenci, Farklı yaş gruplarındaki obez bireylerde egzersiz kapasitesine aktivite düzeyini belirler. Uygun egzersiz eğitimi programını planlar. Yaşam kalitesini, psikososyal durumu, ev ve iş koşullarının değerlendirir ve iyileştirir. Fiziksel aktivite danışmanlığı ve monitorizasyonu gerçekleştirir.
Dersin İçeriği Obez bireylerde egzersiz kapasitesi, yaşam kalitesi, fiziksel aktivite düzeyi, psikososyal konular, hasta ve aile eğitimi, ev ve iş koşullarının düzenlenmesi, program organizasyonu.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin içeriği ve tanımlanması
2 Obeziteye genel bakış ve patofizyoloji
3 Obezitede klinik değerlendirme: Belirti ve bulgular
4 Obez bireylerde egzersiz kapasitesinin değerlendirilmesi
5 Obez bireylerde fiziksel aktivite düzeyinin değerlendirilmesi
6 Obez bireylerde fiziksel aktivite düzeyinin değerlendirilmesi
7 Ara Sınav
8 Obez bireylerde rehabilitasyonun sonuç ölçümlerine olan etkilerinin değerlendirilmesi
9 Obez bireylerde yeme alışkanlıklarının değerlendirilmesi
10 Obezitenin önlenmesinde davranışsal terapi
11 Obeziteye yönelik diğer terapiler: Farmakoterapi, cerrahi tedavi
12 Obez bireylerde rehabilitasyon uygulamaları
13 Obez bireylerde rehabilitasyonun organizasyonu
14 Obez bireylerde kişisel yönetim
15 Final sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. 1. Eleanor Main, Linda Denehy. Cardiorespiratory Physiotherapy: Adults and Paediatrics, 5th ed. Elsevier, 2016.
2. 2. Ehrman JK, Gordon PM, Visich PS, Keteyian SJ. Clinical Exercise Physiology. 3rd ed. Human Kinetics; 2013.
3. 3. Hillegass E. Essentials of Cardiopulmonary Physical Therapy. 3rd ed. Elsevier Saunders; 2011.
4. 4. ACSM's Guidelines for Exercise Testing and Prescription. 7th ed. Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins; 2014.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 14 5
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 14 5
Sunum 14 10
Projeler - -
Rapor - -
Seminer 14 10
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 20
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 58 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki literatür bilgisini sistematik olarak gerekli kavram ve prensipler eşliğinde ölçme, değerlendirme, tanımlama, analiz ve planlama yaparak mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.
2 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki kanıta dayalı literatür bilgisini kullanarak akademik çalışma planlar ve uygular.
3 Bilimsel çalışmalar için etik prensipler doğrultusunda veri toplar, uygun istatistik yöntemleri seçerek analiz yapar, kritik ederek yaptığı çalışmaların sonuçlarını literatürle karşılaştırarak yorumlar, ulusal ve/veya uluslararası bilimsel toplantılarda sunar veya yayın haline getirir.
4 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili akademik ve bilimsel çalışmalarda karşılaşılan sorunları çözmek için multidisiplinler veya interdisipliner ekip içinde bireysel olarak sorumluluk alır, iletişim becerilerini kullanarak iş birliği yapar.
5 Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, kişisel gelişim devamlılığı için yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser, yabancı dili ve bilişim-iletişim teknolojilerini kullanır, alandaki gelişmeleri takip eder, kalite geliştirme programlarını düzenler ve destekler.
6 Fizyoterapiye özgü bilimsel çalışmalar ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları bilir, akademik etik, ilke ve standartlara uygun davranır, profesyonel davranışını uluslararası alanda da sürdürür.
7 Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve artan ihtiyaçlarına uygun kanıta dayalı koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımları sağlık politikası üretilmesinde kullanır ve toplumun bilinçlendirilmesine katkı sağlar.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 5 80
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama 14 1 14
Projeler
Raporlar
Ödevler 14 1 14
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 11 11
Toplam İş Yükü 157