AKTS - İleri Egzersiz Fizyolojisi II
İleri Egzersiz Fizyolojisi II (REH504) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İleri Egzersiz Fizyolojisi II | REH504 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | ects.course_level_Sağlık_Bilimleri_Yüksek_Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Sağlıklı kişilerde ve farklı hastalıklarda hareketin nöral kontrolü, egzersizin immun sistem, endokrin sistem ve metabolik cevaplar üzerine etkileri, egzersiz eğitimi konuları kapsamlı olarak incelemektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Sağlıklı kişilerde, sporcularda ve farklı kardiyopulmoner problemleri olan kişilerde egzersizin immün sistem ve endokrin sisteme olan etkileri, metabolik sistem cevapları, aerobik ve anaerobik güç eğitimi, farklı ortamlar ve klinik durumlarda egzersizin etkileri, farklı yaş gruplarında egzersiz ve fiziksel aktivitenin etkileri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin içeriği ve tanımlanması | |
2 | Hareketin nöral kontrolü | |
3 | Hareketin nöral kontrolü | |
4 | Aerobik ve anaerobik güç eğitimi | |
5 | Egzersiz ve immün sistem | |
6 | Egzersiz ve endokrin sistem | |
7 | Ara sınav | |
8 | Egzersiz ve metabolizma | |
9 | Egzersiz ve termal sistem | |
10 | Su altı ve yüksek irtifada egzersiz | |
11 | Farklı klinik koşullarda ve özürlülerde fiziksel aktivite | |
12 | Yaşlanma ile fizyolojik değişimler ve egzersiz | |
13 | Obesite ve egzersiz | |
14 | Kanser, kardiyovasküler ve pulmoner rehabilitasyonda klinik egzersiz fizyolojis | |
15 | Final sınavına hazırlık | |
16 | Fİnal sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. 1. William D. McArdle, Frank I. Katch, Victor L. Katch. Exercise Physiology: Nutrition, Energy, and Human Performance 8th ed. Lippincott Williams & Wilkins; 2015. |
---|---|
2. 2. Plowman SA, Smith DL. Exercise Physiology for Health, Fitness and Performance. 3rd ed. Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins; 2010. | |
3. 3. ACSM's Resource Manual for Guidelines for Exercise Testing and Prescription. 6th ed. United States: Lippincott Williams & Wilkins; 2010. | |
4. 4. Farrell PA, Joyner MJ, Caiozzo VJ. ACSM's Advanced Exercise Physiology. 2nd ed. Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins; 2011. | |
5. 5. Kraemer W, Fleck S, Deschenes M. Exercise Physiology: Integrating |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 14 | 5 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 15 | 5 |
Sunum | 14 | 15 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | 14 | 15 |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 10 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 59 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki literatür bilgisini sistematik olarak gerekli kavram ve prensipler eşliğinde ölçme, değerlendirme, tanımlama, analiz ve planlama yaparak mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | |||||
2 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki kanıta dayalı literatür bilgisini kullanarak akademik çalışma planlar ve uygular. | |||||
3 | Bilimsel çalışmalar için etik prensipler doğrultusunda veri toplar, uygun istatistik yöntemleri seçerek analiz yapar, kritik ederek yaptığı çalışmaların sonuçlarını literatürle karşılaştırarak yorumlar, ulusal ve/veya uluslararası bilimsel toplantılarda sunar veya yayın haline getirir. | |||||
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili akademik ve bilimsel çalışmalarda karşılaşılan sorunları çözmek için multidisiplinler veya interdisipliner ekip içinde bireysel olarak sorumluluk alır, iletişim becerilerini kullanarak iş birliği yapar. | |||||
5 | Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, kişisel gelişim devamlılığı için yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser, yabancı dili ve bilişim-iletişim teknolojilerini kullanır, alandaki gelişmeleri takip eder, kalite geliştirme programlarını düzenler ve destekler. | |||||
6 | Fizyoterapiye özgü bilimsel çalışmalar ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları bilir, akademik etik, ilke ve standartlara uygun davranır, profesyonel davranışını uluslararası alanda da sürdürür. | |||||
7 | Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve artan ihtiyaçlarına uygun kanıta dayalı koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımları sağlık politikası üretilmesinde kullanır ve toplumun bilinçlendirilmesine katkı sağlar. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 14 | 1 | 14 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 14 | 1 | 14 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 11 | 11 |
Toplam İş Yükü | 125 |