AKTS - İleri Egzersiz Fizyolojisi II

İleri Egzersiz Fizyolojisi II (REH504) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
İleri Egzersiz Fizyolojisi II REH504 Alan Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi ects.course_level_Sağlık_Bilimleri_Yüksek_Lisans
Ders Verilme Şekli
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri .
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Prof. Dr. Prof. Dr. Hülya Arıkan
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Sağlıklı kişilerde ve farklı hastalıklarda hareketin nöral kontrolü, egzersizin immun sistem, endokrin sistem ve metabolik cevaplar üzerine etkileri, egzersiz eğitimi konuları kapsamlı olarak incelemektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Hareketin nöral kontrolü, egzersizin immün sistem ve endokrin sisteme olan etkileri ve metabolik cevaplar konusunda bilgi edinir. Farklı ortamlar ve klinik durumlarda yapılan akut ve kronik egzersizin etkilerini kavrar. Aerobik ve anaerobik güç eğitimi ile ilgili bilgi kazanır. Farklı yaş gruplarında egzersiz ve fiziksel aktivitenin etkilerini kavrar. Farklı klinik koşullarda fiziksel aktivite ve egzersize yanıtları tanımlar.
Dersin İçeriği Sağlıklı kişilerde, sporcularda ve farklı kardiyopulmoner problemleri olan kişilerde egzersizin immün sistem ve endokrin sisteme olan etkileri, metabolik sistem cevapları, aerobik ve anaerobik güç eğitimi, farklı ortamlar ve klinik durumlarda egzersizin etkileri, farklı yaş gruplarında egzersiz ve fiziksel aktivitenin etkileri.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin içeriği ve tanımlanması
2 Hareketin nöral kontrolü
3 Hareketin nöral kontrolü
4 Aerobik ve anaerobik güç eğitimi
5 Egzersiz ve immün sistem
6 Egzersiz ve endokrin sistem
7 Ara sınav
8 Egzersiz ve metabolizma
9 Egzersiz ve termal sistem
10 Su altı ve yüksek irtifada egzersiz
11 Farklı klinik koşullarda ve özürlülerde fiziksel aktivite
12 Yaşlanma ile fizyolojik değişimler ve egzersiz
13 Obesite ve egzersiz
14 Kanser, kardiyovasküler ve pulmoner rehabilitasyonda klinik egzersiz fizyolojis
15 Final sınavına hazırlık
16 Fİnal sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. 1. William D. McArdle, Frank I. Katch, Victor L. Katch. Exercise Physiology: Nutrition, Energy, and Human Performance 8th ed. Lippincott Williams & Wilkins; 2015.
2. 2. Plowman SA, Smith DL. Exercise Physiology for Health, Fitness and Performance. 3rd ed. Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins; 2010.
3. 3. ACSM's Resource Manual for Guidelines for Exercise Testing and Prescription. 6th ed. United States: Lippincott Williams & Wilkins; 2010.
4. 4. Farrell PA, Joyner MJ, Caiozzo VJ. ACSM's Advanced Exercise Physiology. 2nd ed. Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins; 2011.
5. 5. Kraemer W, Fleck S, Deschenes M. Exercise Physiology: Integrating

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 14 5
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 15 5
Sunum 14 15
Projeler - -
Rapor - -
Seminer 14 15
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 10
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 59 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki literatür bilgisini sistematik olarak gerekli kavram ve prensipler eşliğinde ölçme, değerlendirme, tanımlama, analiz ve planlama yaparak mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.
2 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki kanıta dayalı literatür bilgisini kullanarak akademik çalışma planlar ve uygular.
3 Bilimsel çalışmalar için etik prensipler doğrultusunda veri toplar, uygun istatistik yöntemleri seçerek analiz yapar, kritik ederek yaptığı çalışmaların sonuçlarını literatürle karşılaştırarak yorumlar, ulusal ve/veya uluslararası bilimsel toplantılarda sunar veya yayın haline getirir.
4 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili akademik ve bilimsel çalışmalarda karşılaşılan sorunları çözmek için multidisiplinler veya interdisipliner ekip içinde bireysel olarak sorumluluk alır, iletişim becerilerini kullanarak iş birliği yapar.
5 Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, kişisel gelişim devamlılığı için yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser, yabancı dili ve bilişim-iletişim teknolojilerini kullanır, alandaki gelişmeleri takip eder, kalite geliştirme programlarını düzenler ve destekler.
6 Fizyoterapiye özgü bilimsel çalışmalar ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları bilir, akademik etik, ilke ve standartlara uygun davranır, profesyonel davranışını uluslararası alanda da sürdürür.
7 Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve artan ihtiyaçlarına uygun kanıta dayalı koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımları sağlık politikası üretilmesinde kullanır ve toplumun bilinçlendirilmesine katkı sağlar.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama 14 1 14
Projeler
Raporlar
Ödevler 14 1 14
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 11 11
Toplam İş Yükü 125