AKTS - Pulmoner Rehabilitasyon İlkeleri I

Pulmoner Rehabilitasyon İlkeleri I (REH515) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Pulmoner Rehabilitasyon İlkeleri I REH515 Alan Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi ects.course_level_Sağlık_Bilimleri_Yüksek_Lisans
Ders Verilme Şekli
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri .
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Prof. Dr. Prof. Dr. Hülya ARIKAN
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Erken ve geç dönem pulmoner rehabilitasyon uygulamaları, pulmoner rehabilitasyonun organizasyonu ve koruyucu rehabilitasyon uygulamaları kapsamlı olarak incelenecektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Pulmoner rehabilitasyonun özellikleri, akut ve kronik solunum problemi olan hastalarda solunum egzersizleri, bronşial drenaj, yardımcı cihazlar ve egzersiz eğitimini kavrar. Farklı klinik sorunları olan hastalarda tedavi programını oluşturma ve uygulamayı kavrar. Pulmoner rehabilitasyonun organizasyonu ve komponentlerini tanımlar. Akut ve kronik solunum problemi olan hastalarda klinik karar verme ve kanıta dayalı uygulama yaklaşımlarını açıklar. Solunum problemi olan hastalarda egzersiz eğitimi ve takibini kavrar.
Dersin İçeriği Pulmoner rehabilitasyonun organizasyonu ve komponentleri, akut ve kronik solunum problemi olan hastalarda pulmoner rehabilitasyon yaklaşımları.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders içeriği ve tanımlanması
2 Pulmoner rehabilitasyonun organizasyonu ve komponentleri
3 Pulmoner rehabilitasyonda değerlendirme ve problemlerin tanımlanması
4 Pozisyonlama ve mobilizasyon
5 Solunum kontrolu ve solunum egzersizleri
6 Havayolu temizleme teknikleri
7 Ara sınav
8 Havayolu temizleme teknikleri
9 Solunuma yardımcı cihazlar
10 Solunuma yardımcı cihazlar
11 İnhalasyon teknikleri
12 Solunum problemlerinde solunum ve periferal kas eğitimi
13 Solunum problemlerinde aerobik egzersiz eğitimi
14 Akut ve kronik solunum problemi olan hastalarda klinik karar verme ve olgu çalışmaları
15 Final sınavına hazırlık
16 Final sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. 1. Eleanor Main, Linda Denehy. Cardiorespiratory Physiotherapy: Adults and Paediatrics, 5th ed. Elsevier, 2016.
2. 2. Pryor JA, Prasad AS. Physiotherapy for Respiratory and Cardiac problems: Adults and Paediatrics. 4th ed. Edinburgh: Churchill Livingstone; 2008.
3. 3. Hillegass E. Essentials of Cardiopulmonary Physical Therapy. 3th edition. Elsevier: Saunders; 2010.
4. 4. Frownfelter D, Dean E. Cardiovascular and pulmonary physical therapy: Evidence to practice. 5th ed. United States: Mosby; 2012.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 14 5
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 14 5
Sunum 14 10
Projeler - -
Rapor - -
Seminer 14 10
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 20
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 58 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki literatür bilgisini sistematik olarak gerekli kavram ve prensipler eşliğinde ölçme, değerlendirme, tanımlama, analiz ve planlama yaparak mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.
2 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki kanıta dayalı literatür bilgisini kullanarak akademik çalışma planlar ve uygular.
3 Bilimsel çalışmalar için etik prensipler doğrultusunda veri toplar, uygun istatistik yöntemleri seçerek analiz yapar, kritik ederek yaptığı çalışmaların sonuçlarını literatürle karşılaştırarak yorumlar, ulusal ve/veya uluslararası bilimsel toplantılarda sunar veya yayın haline getirir.
4 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili akademik ve bilimsel çalışmalarda karşılaşılan sorunları çözmek için multidisiplinler veya interdisipliner ekip içinde bireysel olarak sorumluluk alır, iletişim becerilerini kullanarak iş birliği yapar.
5 Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, kişisel gelişim devamlılığı için yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser, yabancı dili ve bilişim-iletişim teknolojilerini kullanır, alandaki gelişmeleri takip eder, kalite geliştirme programlarını düzenler ve destekler.
6 Fizyoterapiye özgü bilimsel çalışmalar ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları bilir, akademik etik, ilke ve standartlara uygun davranır, profesyonel davranışını uluslararası alanda da sürdürür.
7 Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve artan ihtiyaçlarına uygun kanıta dayalı koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımları sağlık politikası üretilmesinde kullanır ve toplumun bilinçlendirilmesine katkı sağlar.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama 14 1 14
Projeler
Raporlar
Ödevler 14 1 14
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 11 11
Toplam İş Yükü 125