AKTS - Kardiyak Rehabilitasyon İlkeleri I

Kardiyak Rehabilitasyon İlkeleri I (REH513) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Kardiyak Rehabilitasyon İlkeleri I REH513 Alan Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi ects.course_level_Sağlık_Bilimleri_Yüksek_Lisans
Ders Verilme Şekli
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri .
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Prof. Dr. Prof. Dr. Hülya ARIKAN
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Erken ve geç dönem kardiyak rehabilitasyonun içeriği ve organizasyonu, koruyucu kardiyak rehabilitasyon uygulamaları kapsamlı olarak incelenecektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Akut ve kronik farklı klinik sorunlarda kardiyak rehabilitasyon yaklaşımları tanımlar. Kardiyak rehabilitasyonun tanımı, organizasyonu ve komponentlerini tanımlar. Kardiyak rehabilitasyonda koruyucu yaklaşımları kavrar. Erken ve geç dönem kardiyak rehabilitasyon programlarını tanımlar. Akut ve kronik kardiyak problemi olan hastalarda klinik karar verme becerisi geliştirir.
Dersin İçeriği Kardiyak rehabilitasyonun tanımı, gerekçesi, farklı klinik sorunlarda kardiyak rehabilitasyonun fazları, rehabilitasyon hizmetleri ve rehabilitasyon organizasyonunda özel standartlar, koruyucu kardiyak rehabilitasyon uygulamaları.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin içeriği ve tanımlanması
2 Kardiyak rehabilitasyonun tanımı, organizasyonu ve komponentleri
3 Kardiyak rehabilitasyon organizasyonu ve özel standartlar
4 Kardiyak rehabilitasyonda değerlendirme ve problemlerin tanımlanması
5 Erken dönem kardiyak rehabilitasyon uygulamaları
6 Geç dönem kardiyak rehabilitasyon uygulamaları
7 Ara sınav
8 Risk faktörleri eğitimi
9 Risk faktörleri eğitimi
10 Kardiyak rehabilitasyonda uzun dönem izlem ve işe dönüş
11 Koruyucu kardiyak rehabilitasyon uygulamaları
12 Koruyucu kardiyak rehabilitasyon uygulamaları
13 Akut kardiyak problemi olan hastalarda klinik karar verme ve olgu çalışmaları
14 Kronik kardiyak problemi olan hastalarda klinik karar verme ve olgu çalışmaları
15 Final sınavına hazırlık
16 Final sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. 1. Eleanor Main, Linda Denehy. Cardiorespiratory Physiotherapy: Adults and Paediatrics, 5th ed. Elsevier, 2016.
2. 2. Hillegass E. Essentials of Cardiopulmonary Physical Therapy. 3th edition. Elsevier: Saunders; 2010.
3. 3. AACVPR: Guidelines for Cardiac Rehabilitation and Secondary Prevention Programs. 4th ed. Champaign: Human Kinetics; 2004.
4. 4. AACVPR: Cardiac Rehabilitation Resource Manual. 1st ed. Human Kinetics; 2005.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 14 5
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 14 5
Sunum 14 10
Projeler - -
Rapor - -
Seminer 14 10
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 20
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 58 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki literatür bilgisini sistematik olarak gerekli kavram ve prensipler eşliğinde ölçme, değerlendirme, tanımlama, analiz ve planlama yaparak mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.
2 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki kanıta dayalı literatür bilgisini kullanarak akademik çalışma planlar ve uygular.
3 Bilimsel çalışmalar için etik prensipler doğrultusunda veri toplar, uygun istatistik yöntemleri seçerek analiz yapar, kritik ederek yaptığı çalışmaların sonuçlarını literatürle karşılaştırarak yorumlar, ulusal ve/veya uluslararası bilimsel toplantılarda sunar veya yayın haline getirir.
4 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili akademik ve bilimsel çalışmalarda karşılaşılan sorunları çözmek için multidisiplinler veya interdisipliner ekip içinde bireysel olarak sorumluluk alır, iletişim becerilerini kullanarak iş birliği yapar.
5 Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, kişisel gelişim devamlılığı için yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser, yabancı dili ve bilişim-iletişim teknolojilerini kullanır, alandaki gelişmeleri takip eder, kalite geliştirme programlarını düzenler ve destekler.
6 Fizyoterapiye özgü bilimsel çalışmalar ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları bilir, akademik etik, ilke ve standartlara uygun davranır, profesyonel davranışını uluslararası alanda da sürdürür.
7 Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve artan ihtiyaçlarına uygun kanıta dayalı koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımları sağlık politikası üretilmesinde kullanır ve toplumun bilinçlendirilmesine katkı sağlar.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama 14 1 14
Projeler
Raporlar
Ödevler 14 1 14
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 11 11
Toplam İş Yükü 125