AKTS - Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği

Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği (HEM505) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği HEM505 1. Dönem 2 0 0 2 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi ects.course_level_Sağlık_Bilimleri_Yüksek_Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Prof. Dr. Füsun Terzioğlu
  • Doç. Dr. Handan Boztep
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı; Öğrenciye araştırma yöntemleri, araştırmanın planlaması, aşamaları ve araştırma etiği ile ilgili temel bilgiler vererek öğrenciyi araştırma yapma sürecine hazırlamaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Araştırmanın amacına göre türünü seçer.
  • Araştırmanın hipotezlerini belirler.
  • Kurduğu hipotezlere uygun araştırma yöntemlerini seçer.
  • Araştırma bulgularını analiz eder.
  • Araştırma raporunu hazırlar.
  • Araştırma ve yayın etiğine ilişkin kavramları, araştırmacının ve araştırmanın etik açıdan uygun olması konusunda sorumluluklarını bilir.
Dersin İçeriği Araştırmanın aşamaları, araştırma probleminin belirlenmesi, araştırmanın planlanması, uygulaması, raporlanması ve yayınlanması süreci, araştırma ve yayın etiği.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Sağlık araştırmalarına giriş ve temel kavramlar Kaynaklardan konunun okunması
2 Sağlık alanında araştırma türleri Kaynaklardan konunun okunması
3 Araştırma etiği kavramı, araştırma etiğinin temel ilkeleri Kaynaklardan konunun okunması
4 Bilimsel yanıltmalar, yayın etiği ihlalleri, yazarlık hakkı sorunları, çıkar çatışması, editöryal etik Kaynaklardan konunun okunması
5 Araştırmanın ilgili taraflarının görev sorumlulukları (araştırmacı, gönüllü, sponsor, araştırma etik kurulu, sözleşmeli araştırma kuruluşu vb.) Kaynaklardan konunun okunması
6 Ülkemizde araştırma ve yayın etiği ile ilgili yasal mevzuatın ve etik kodların değerlendirilmesi Kaynaklardan konunun okunması
7 Ara sınav
8 Araştırma probleminin belirlenmesi Kaynaklardan konunun okunması
9 Evren ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi Kaynaklardan konunun okunması
10 Bilimsel bilgiye erişim ve literatür tarama Kaynaklardan konunun okunması
11 Araştırma planlaması ve araştırma önerisinin hazırlanması Kaynaklardan konunun okunması
12 Araştırmada kullanılan veri toplama teknikleri ve araştırma verilerinin toplanması Kaynaklardan konunun okunması
13 Araştırma bulgularının analizi ve raporlanması Kaynaklardan konunun okunması
14 Makale yazımında/incelenmesinde dikkat edilecek noktalar Araştırma önerilerinin sunumu Kaynaklardan konunun okunması
15 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. 1. Creswell, J. D., Creswell, J. W. (2017). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. SAGE Publications, Inc; 5 edition. 978-1506386706.
2. Booth, W. C., Colomb, G. G., Williams, J. M., Bizup, J., FitzGerald, W. T. (2016). The Craft of Research, Fourth Edition (Chicago Guides to Writing, Editing, and Publishing). University of Chicago Press; Fourth edition. 978-0226239736.
3. Roberts, C., Hyatt, L. (2018). The Dissertation Journey: A Practical and Comprehensive Guide to Planning, Writing, and Defending Your Dissertation (Updated) Third Edition (Revised Edition). Corwin; Third Edition (Revised Edition) edition. 978-1506373317.
4. Thornsbury, S. et al. (2018). Research Methodology: The Aims, Practices and Ethics of Science Hardcover. Koros Press Limited; 1st edition. 978-1785698255.
5. Williamson, K., Johanson., G. (2017).Research Methods; Information, Systems, and Contexts. Chandos Publishing. 9780081022214. 7. Kara, H. (2018). Research Ethics in the Real World. Policy Press. 978-1447344759.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler 1 25
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 25
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki literatür bilgisini sistematik olarak gerekli kavram ve prensipler eşliğinde ölçme, değerlendirme, tanımlama, analiz ve planlama yaparak mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.
2 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki kanıta dayalı literatür bilgisini kullanarak akademik çalışma planlar ve uygular.
3 Bilimsel çalışmalar için etik prensipler doğrultusunda veri toplar, uygun istatistik yöntemleri seçerek analiz yapar, kritik ederek yaptığı çalışmaların sonuçlarını literatürle karşılaştırarak yorumlar, ulusal ve/veya uluslararası bilimsel toplantılarda sunar veya yayın haline getirir.
4 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili akademik ve bilimsel çalışmalarda karşılaşılan sorunları çözmek için multidisiplinler veya interdisipliner ekip içinde bireysel olarak sorumluluk alır, iletişim becerilerini kullanarak iş birliği yapar.
5 Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, kişisel gelişim devamlılığı için yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser, yabancı dili ve bilişim-iletişim teknolojilerini kullanır, alandaki gelişmeleri takip eder, kalite geliştirme programlarını düzenler ve destekler.
6 Fizyoterapiye özgü bilimsel çalışmalar ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları bilir, akademik etik, ilke ve standartlara uygun davranır, profesyonel davranışını uluslararası alanda da sürdürür.
7 Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve artan ihtiyaçlarına uygun kanıta dayalı koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımları sağlık politikası üretilmesinde kullanır ve toplumun bilinçlendirilmesine katkı sağlar.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler 1 16 16
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 125