AKTS - Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği I
Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği I (HEM503) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği I | HEM503 | 1. Dönem | 2 | 4 | 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | ects.course_level_Sağlık_Bilimleri_Yüksek_Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; Öğrenciye kadının fiziksel, psiko-sosyal sorunlarına yönelik, sağlığının korunması ve geliştirilmesine ilişkin güncel bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Kadın sağlığı ile ilişkili temel kavramlar, yaşam dönemlerine göre kadının üreme/cinsel sağlığını etkileyen faktörler ve bu dönemlerde hemşirenin rol ve sorumlulukları, jinekolojik onkoloji ve hemşirelik bakımı. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yaşam dönemlerine göre kadın sağlığını ilgilendiren temel kavramlar | Kaynaklardan konunun okunması |
2 | Bebeklik dönemi üreme ve cinsel sağlık, etkileyen faktörler ve bu dönemde hemşirenin rol ve sorumlulukları | Kaynaklardan konunun okunması |
3 | Çocukluk dönemi üreme ve cinsel sağlık, etkileyen faktörler ve bu dönemde hemşirenin rol ve sorumlulukları | Kaynaklardan konunun okunması |
4 | Adölesan dönemi üreme ve cinsel sağlık, etkileyen faktörler ve bu dönemde hemşirenin rol ve sorumlulukları | Kaynaklardan konunun okunması |
5 | Erişkin dönem üreme ve cinsel sağlık, etkileyen faktörler ve bu dönemde hemşirenin rol ve sorumlulukları | Kaynaklardan konunun okunması |
6 | Erişkin dönem üreme ve cinsel sağlık, etkileyen faktörler ve bu dönemde hemşirenin rol ve sorumlulukları | Kaynaklardan konunun okunması |
7 | Ara Sınav | |
8 | Jinekolojik onkoloji ve hemşirelik bakımı | Kaynaklardan konunun okunması |
9 | Jinekolojik onkoloji ve hemşirelik bakımı | Kaynaklardan konunun okunması |
10 | Klimakterik dönem üreme ve cinsel sağlık, etkileyen faktörler ve bu dönemde hemşirenin rol ve sorumlulukları | Kaynaklardan konunun okunması |
11 | Yaşlılık dönemi üreme ve cinsel sağlık, etkileyen faktörler ve bu dönemde hemşirenin rol ve sorumlulukları | Kaynaklardan konunun okunması |
12 | Kritik vaka analizi | Kaynaklardan konunun okunması |
13 | Kritik vaka analizi | Kaynaklardan konunun okunması |
14 | Kritik vaka analizi | Kaynaklardan konunun okunması |
15 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Maternity & women's health care. (2020). Lowdermilk, D. L., Perry, S. E., Cashion, M. C., Alden, K. R., Olshansky, E. Mosby, 12th edition. |
---|---|
2. Mishra, M. G., Sinha, H. H. (2014). Treatment and prognosis in obstetrics and gynecology. New Delhi : Jaypee Brothers Medical Publishers. | |
3. Deshpande, A. (2015). Pregnancy medicine. New Delhi : Jaypee, The Health Science Publishers. | |
4. Singh, t. G., Jain, n. (2015). Clinics in obstetrics. New Delhi, India : Jaypee Brothers Medical Publishers. | |
5. DeCherney, A. H. (2018). Current diagnosis and treatment: obstetrics and gynecology 12th edition. McGraw-Hill Education / Medical. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 1 | 20 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | 1. Kadının cinsel ∕ üreme sağlığına yönelik lisans düzeyinde edindiği bilgileri geliştirme, analiz etme | X | ||||
2 | 2. Kadının cinsel∕üreme sağlığını etkileyen fiziksel ve psiko-sosyal faktörleri eleştirel bakış açısı ile değerlendirme, sorun alanlarını belirleme ve multidisipliner çalışma anlayışı ile çözüm önerileri geliştirme. | X | ||||
3 | 3. Dünyada ve Türkiye‘de cinsel∕üreme sağlığı sorunlarının farkına vararak bu sorunları önlemeye ve çözümlemeye yönelik bilgi kazanabilme | X | ||||
4 | 4. Toplumsal cinsiyet kavramını ve sağlığa olan etkilerini açıklayabilme | X | ||||
5 | 5. Kadının üreme/cinsel sağlığını koruyucu, yükseltici, tedavi ve rehabilite edici, birey ve aile merkezli hemşirelik bakımını edindiği bilgi ve beceriler ile kapsamlı olarak planlayabilme ve teknolojik gelişmeler ışığında uygulayabilme. | X | ||||
6 | 6. Kadının cinsel∕üreme sağlığı ile ilgili kurumları tanıyabilme ve kaynak kişilere ulaşarak işbirliği yapabilme | X | ||||
7 | 7. Kadının üreme sağlığı hizmetlerinin etik ilkeler doğrultusunda verilmesinin önemi bilerek mesleki etik değerlere uygun tutum geliştirebilme | X | ||||
8 | 8. İngilizceyi literatürü anlayabilecek, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde kullanabilme. | X | ||||
9 | 9. Kadının üreme/cinsel sağlığı alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu alarak araştırma yapabilme. | X | ||||
10 | 10. Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde araştırma bilgisine sahip olabilme ve kanıta dayalı uygulamaları takip edebilme. | X | ||||
11 | 11. Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlayabilme ya da bilimsel bir toplantıda sunabilme | X | ||||
12 | 12. Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili alanlarda karar verme becerileri geliştirebilme, mesleki liderlik ve yönetim pozisyonları üstlenebilme | X | ||||
13 | 13. Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilişkili konularda strateji ve uygulama planları geliştirebilme, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 14 | 4 | 56 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 9 | 9 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 125 |