AKTS - Perinatoloji Hemşireliği II

Perinatoloji Hemşireliği II (HEM502) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Perinatoloji Hemşireliği II HEM502 1. Dönem 2 4 0 4 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi ects.course_level_Sağlık_Bilimleri_Yüksek_Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Prof. Dr. Füsun Terzoğlu
  • Doç. Dr. Handan Boztepe
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı; Öğrenciye, perinatal dönemde kadın, fetüs ve yenidoğan sağlığının korunması, geliştirilmesi ve erken tanı, tedavi ve rehabilitasyon aşamalarında uygun hemşirelik bakım hizmetlerine yönelik bilgi ve beceri kazandırılmasıdır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Perinatal hasta güvenliğinin önemini tartışır.
  • Doğum sonu dönemde hasta güvenliğini sağlamaya yönelik hemşirelik girişimlerini planlar.
  • Perinatal dönemde yardımcı üreme tekniklerinin uygulanması sürecinde ve doğurganlığın düzenlenmesindeki etik konuları tartışır.
  • Dünyada ve Türkiye'de doğum sonu dönemde anne ve yenidoğan sağlığını etkileyen durumları bilir.
  • Doğum sonu dönemde anne ve yenidoğan sağlığının korunması ve geliştirilmesinde hemşirelikle ilişkili konularda temel kuramsal bilgiyi açıklar.
  • Doğum sonu dönemde anne ve yenidoğanın sağlık durumunu değerlendirir.
  • Epigenetik ve perinatal sağlık ilişkisini açıklar.
  • Doğurganlığın düzenlenmesine yönelik güncel gelişmeleri takip eder
  • Perinatolojide kanıta dayalı uygulamaları tartışır.
Dersin İçeriği Doğum sonu dönemde annenin fizyolojisi, bakımı ve komplikasyonları; doğum sonu dönemde yenidoğan fizyolojisi, bakımı ve komplikasyonları; doğum sonu dönemde evde bakım hizmetleri ve hemşirenin sorumlulukları; doğurganlığın düzenlenmesinde güncel gelişmeler ve hemşirenin sorumlulukları; doğurganlığın düzenlenmesinde eğitim ve danışmanlık hizmetleri; perinatolojide kanıta dayalı uygulamalar; infertilite ve yardımcı üreme teknikleri.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Perinatal Hasta Güvenliği Kaynaklardan konunun okunması
2 Riskli Doğum Eylemi Kaynaklardan konunun okunması
3 Perinatal Dönemde Etik Sorunlar Kaynaklardan konunun okunması
4 İnfertilite ve Yardımcı Üreme Tekniklerinde Etik Sorunlar Kaynaklardan konunun okunması
5 Doğurganlığın Düzenlenmesinde Etik Sorunlar Kaynaklardan konunun okunması
6 Doğum Sonu Dönemde Annenin Fizyolojisi ve Bakımı Kaynaklardan konunun okunması
7 Ara Sınav
8 Doğum Sonu Dönemde Yenidoğan Fizyolojisi Ve Bakımı Kaynaklardan konunun okunması
9 Doğum Sonu Dönemde Yenidoğan Fizyolojisi Ve Bakımı Kaynaklardan konunun okunması
10 Doğurganlığın düzenlenmesinde güncel gelişmeler ve doğurganlığın düzenlenmesinde eğitim ve danışmanlık hizmetleri ve hemşirenin sorumlulukları Kaynaklardan konunun okunması
11 Epigenetik ve Perinatal Sağlık Kaynaklardan konunun okunması
12 Perinatolojide Kanıta Dayalı Uygulamalar Kaynaklardan konunun okunması
13 Perinatolojide Kanıta Dayalı Uygulamalar Kaynaklardan konunun okunması
14 Perinatolojide Kanıta Dayalı Uygulamalar Kaynaklardan konunun okunması
15 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Nell L. Tharpe-Cindy L. Farley-Robin G. Jordan (2021). Clinical Practice Guidelines for Midwifery & Women's Health Jones & Bartlett Learning LLC, 9781284194081.
2. Heidi Collins Fantasia, Allyssa L. Harris, Holly B. Fontenot, 2020. Guidelines for Nurse Practitioners in Gynecologic Settings, 12th Edition Springer Publishing Company, Inc.
3. Simpson, K. R., Creehan, P. A. (2020). Perinatal Nursing. LWW; 5 edition.
4. Landon, M. B. et all.(2019). Gabbe's obstetrics essentials : normal and problem pregnancies / (edited by) Philadelphia, PA : Elsevier.
5. Dutta, D. C., Konar, H. (2018). DC Dutta's Textbook of Obstetrics: Including Perinatology and Contraception. Jaypee Brothers Medical Pub; 9 edition.
6. Simpson, K. R., Creehan, P. A. (2014). Perinatal nursing 4th edition. Philadelphia : Wolters Kluwer/Lippincott Williams & Wilkins Health.
7. Dräger, M. (2014). The Beginnings of Perinatal Medicine. De Gruyter.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama 1 20
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 1 10
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 20
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 1. Kadının cinsel ∕ üreme sağlığına yönelik lisans düzeyinde edindiği bilgileri geliştirme, analiz etme X
2 2. Kadının cinsel∕üreme sağlığını etkileyen fiziksel ve psiko-sosyal faktörleri eleştirel bakış açısı ile değerlendirme, sorun alanlarını belirleme ve multidisipliner çalışma anlayışı ile çözüm önerileri geliştirme. X
3 3. Dünyada ve Türkiye‘de cinsel∕üreme sağlığı sorunlarının farkına vararak bu sorunları önlemeye ve çözümlemeye yönelik bilgi kazanabilme X
4 4. Toplumsal cinsiyet kavramını ve sağlığa olan etkilerini açıklayabilme X
5 5. Kadının üreme/cinsel sağlığını koruyucu, yükseltici, tedavi ve rehabilite edici, birey ve aile merkezli hemşirelik bakımını edindiği bilgi ve beceriler ile kapsamlı olarak planlayabilme ve teknolojik gelişmeler ışığında uygulayabilme. X
6 6. Kadının cinsel∕üreme sağlığı ile ilgili kurumları tanıyabilme ve kaynak kişilere ulaşarak işbirliği yapabilme X
7 7. Kadının üreme sağlığı hizmetlerinin etik ilkeler doğrultusunda verilmesinin önemi bilerek mesleki etik değerlere uygun tutum geliştirebilme X
8 8. İngilizceyi literatürü anlayabilecek, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde kullanabilme. X
9 9. Kadının üreme/cinsel sağlığı alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu alarak araştırma yapabilme. X
10 10. Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde araştırma bilgisine sahip olabilme ve kanıta dayalı uygulamaları takip edebilme. X
11 11. Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlayabilme ya da bilimsel bir toplantıda sunabilme X
12 12. Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili alanlarda karar verme becerileri geliştirebilme, mesleki liderlik ve yönetim pozisyonları üstlenebilme X
13 13. Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilişkili konularda strateji ve uygulama planları geliştirebilme, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama 14 4 56
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 1 14
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 8 8
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Toplam İş Yükü 120