AKTS - Perinatoloji Hemşireliği II
Perinatoloji Hemşireliği II (HEM502) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Perinatoloji Hemşireliği II | HEM502 | 1. Dönem | 2 | 4 | 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | ects.course_level_Sağlık_Bilimleri_Yüksek_Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; Öğrenciye, perinatal dönemde kadın, fetüs ve yenidoğan sağlığının korunması, geliştirilmesi ve erken tanı, tedavi ve rehabilitasyon aşamalarında uygun hemşirelik bakım hizmetlerine yönelik bilgi ve beceri kazandırılmasıdır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Doğum sonu dönemde annenin fizyolojisi, bakımı ve komplikasyonları; doğum sonu dönemde yenidoğan fizyolojisi, bakımı ve komplikasyonları; doğum sonu dönemde evde bakım hizmetleri ve hemşirenin sorumlulukları; doğurganlığın düzenlenmesinde güncel gelişmeler ve hemşirenin sorumlulukları; doğurganlığın düzenlenmesinde eğitim ve danışmanlık hizmetleri; perinatolojide kanıta dayalı uygulamalar; infertilite ve yardımcı üreme teknikleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Perinatal Hasta Güvenliği | Kaynaklardan konunun okunması |
2 | Riskli Doğum Eylemi | Kaynaklardan konunun okunması |
3 | Perinatal Dönemde Etik Sorunlar | Kaynaklardan konunun okunması |
4 | İnfertilite ve Yardımcı Üreme Tekniklerinde Etik Sorunlar | Kaynaklardan konunun okunması |
5 | Doğurganlığın Düzenlenmesinde Etik Sorunlar | Kaynaklardan konunun okunması |
6 | Doğum Sonu Dönemde Annenin Fizyolojisi ve Bakımı | Kaynaklardan konunun okunması |
7 | Ara Sınav | |
8 | Doğum Sonu Dönemde Yenidoğan Fizyolojisi Ve Bakımı | Kaynaklardan konunun okunması |
9 | Doğum Sonu Dönemde Yenidoğan Fizyolojisi Ve Bakımı | Kaynaklardan konunun okunması |
10 | Doğurganlığın düzenlenmesinde güncel gelişmeler ve doğurganlığın düzenlenmesinde eğitim ve danışmanlık hizmetleri ve hemşirenin sorumlulukları | Kaynaklardan konunun okunması |
11 | Epigenetik ve Perinatal Sağlık | Kaynaklardan konunun okunması |
12 | Perinatolojide Kanıta Dayalı Uygulamalar | Kaynaklardan konunun okunması |
13 | Perinatolojide Kanıta Dayalı Uygulamalar | Kaynaklardan konunun okunması |
14 | Perinatolojide Kanıta Dayalı Uygulamalar | Kaynaklardan konunun okunması |
15 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Nell L. Tharpe-Cindy L. Farley-Robin G. Jordan (2021). Clinical Practice Guidelines for Midwifery & Women's Health Jones & Bartlett Learning LLC, 9781284194081. |
---|---|
2. Heidi Collins Fantasia, Allyssa L. Harris, Holly B. Fontenot, 2020. Guidelines for Nurse Practitioners in Gynecologic Settings, 12th Edition Springer Publishing Company, Inc. | |
3. Simpson, K. R., Creehan, P. A. (2020). Perinatal Nursing. LWW; 5 edition. | |
4. Landon, M. B. et all.(2019). Gabbe's obstetrics essentials : normal and problem pregnancies / (edited by) Philadelphia, PA : Elsevier. | |
5. Dutta, D. C., Konar, H. (2018). DC Dutta's Textbook of Obstetrics: Including Perinatology and Contraception. Jaypee Brothers Medical Pub; 9 edition. | |
6. Simpson, K. R., Creehan, P. A. (2014). Perinatal nursing 4th edition. Philadelphia : Wolters Kluwer/Lippincott Williams & Wilkins Health. | |
7. Dräger, M. (2014). The Beginnings of Perinatal Medicine. De Gruyter. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 1 | 20 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | 1. Kadının cinsel ∕ üreme sağlığına yönelik lisans düzeyinde edindiği bilgileri geliştirme, analiz etme | X | ||||
2 | 2. Kadının cinsel∕üreme sağlığını etkileyen fiziksel ve psiko-sosyal faktörleri eleştirel bakış açısı ile değerlendirme, sorun alanlarını belirleme ve multidisipliner çalışma anlayışı ile çözüm önerileri geliştirme. | X | ||||
3 | 3. Dünyada ve Türkiye‘de cinsel∕üreme sağlığı sorunlarının farkına vararak bu sorunları önlemeye ve çözümlemeye yönelik bilgi kazanabilme | X | ||||
4 | 4. Toplumsal cinsiyet kavramını ve sağlığa olan etkilerini açıklayabilme | X | ||||
5 | 5. Kadının üreme/cinsel sağlığını koruyucu, yükseltici, tedavi ve rehabilite edici, birey ve aile merkezli hemşirelik bakımını edindiği bilgi ve beceriler ile kapsamlı olarak planlayabilme ve teknolojik gelişmeler ışığında uygulayabilme. | X | ||||
6 | 6. Kadının cinsel∕üreme sağlığı ile ilgili kurumları tanıyabilme ve kaynak kişilere ulaşarak işbirliği yapabilme | X | ||||
7 | 7. Kadının üreme sağlığı hizmetlerinin etik ilkeler doğrultusunda verilmesinin önemi bilerek mesleki etik değerlere uygun tutum geliştirebilme | X | ||||
8 | 8. İngilizceyi literatürü anlayabilecek, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde kullanabilme. | X | ||||
9 | 9. Kadının üreme/cinsel sağlığı alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu alarak araştırma yapabilme. | X | ||||
10 | 10. Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde araştırma bilgisine sahip olabilme ve kanıta dayalı uygulamaları takip edebilme. | X | ||||
11 | 11. Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlayabilme ya da bilimsel bir toplantıda sunabilme | X | ||||
12 | 12. Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili alanlarda karar verme becerileri geliştirebilme, mesleki liderlik ve yönetim pozisyonları üstlenebilme | X | ||||
13 | 13. Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilişkili konularda strateji ve uygulama planları geliştirebilme, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 14 | 4 | 56 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 120 |