Seminer (HEM506) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Seminer HEM506 1. Dönem 0 0 0 0 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi ects.course_level_Sağlık_Bilimleri_Yüksek_Lisans
Ders Verilme Şekli
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Beyin Fırtınası.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Prof. Dr. Füsun Terzioğlu
  • Doç. Dr. Hana Boztepe
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı; Bu dersin amacı; öğrenciye güvenilir bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynaklardan elde ettiği bilgileri derleyip sunma, etkili eğitim ve öğretim yöntemlerini kullanma konularında bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Literatür tarama yollarını bilir.
  • Perinatoloji alanındaki yenilikleri bilir.
  • Kadın sağlığı alanındaki kanıta dayalı uygulamaları tartışır.
  • Elde ettiği bilgileri belli bir plan çerçevesinde derleyerek sunar.
  • Eğitim ve öğretimin temel ilke ve kavramlarını tanımlar.
  • Öğrenme ve öğretme stratejilerinin farkına varır.
  • Görsel-işitsel araçları hazırlama ve kullanma tekniklerini bilir.
  • İnteraktif eğitim tekniklerini açıklar ve kullanır.
  • Yeterliliğe dayalı öğrenmenin önemini açıklar.
Dersin İçeriği Alana özel literatür tarama ve bu tarama sonrasında elde edilen bilimsel bilgi ve verilerinin bir plan çerçevesinde sunulması, öğrenme ve öğretme stratejileri.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Perinatoloji alanında yeni kavramlar, gelişmeler ve uygulamalarla ilgili literatür tarama, makale sunumları ve tartışma Kaynaklardan konunun okunması
2 Kadın sağlığı alanında yeni kavramlar, gelişmeler ve uygulamalarla ilgili literatür tarama, makale sunumları ve tartışma Kaynaklardan konunun okunması
3 Kadın sağlığını tehdit eden durumlara ilişkin yeni kavramlar, gelişmeler ve uygulamalarla ilgili literatür tarama, makale sunumları ve tartışma Kaynaklardan konunun okunması
4 Kadın hastalıkları alanında yeni kavramlar, gelişmeler ve uygulamalarla ilgili literatür tarama, makale sunumları ve tartışma Kaynaklardan konunun okunması
5 Yaşam dönemlerine göre kadın sağlığı sorunlarına ilişkin yeni kavramlar, gelişmeler ve uygulamalarla ilgili literatür tarama, makale sunumları ve tartışma Kaynaklardan konunun okunması
6 Jinekolojik onkoloji alanında yeni kavramlar, gelişmeler ve uygulamalarla ilgili literatür tarama, makale sunumları ve tartışma Kaynaklardan konunun okunması
7 Ara Sınav
8 Rapor Hazırlama (Sunum) Kaynaklardan konunun okunması
9 Eğitim ve Öğretim İle İlgili Temel Kavramlar, Öğrenme ve Öğretme Stratejileri Kaynaklardan konunun okunması
10 Klinik Ortamda Öğrenme Yöntemleri Kaynaklardan konunun okunması
11 Akademik Ortamda Öğrenme Yöntemleri Kaynaklardan konunun okunması
12 İnteraktif Öğretim Yöntemleri Kaynaklardan konunun okunması
13 Yeterliliğe Dayalı Değerlendirme Araçlarını Kullanma Kaynaklardan konunun okunması
14 Sunum Kaynaklardan konunun okunması
15 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Bastable, S. B. (2017). Nurse as Educator: Principles of Teaching and Learning for Nursing Practice. Jones & Bartlett Learning; 5 edition
2. Seel, N.M., Lehmann, Th., Blumschein, P., Podolskiy, O.A. (2017). Instructional Design for Learning. Theoretical Foundations.
3. Wouters, P. (2017). Instructional Techniques to Facilitate Learning and Motivation of Serious Games. Springer Publishing Company, LLC.
4. Martha J.B., Hultquist, BL. (2017) Innovative teaching strategies in nursing and related health professions. Seventh edition. Jones and Bartlett Publishers.
5. Gaberson, Kathleen B., (2018) Clinical teaching strategies in nursing. Fifth edition. Springer Publishing Company.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler 1 25
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 25
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 1. Kadının cinsel ∕ üreme sağlığına yönelik lisans düzeyinde edindiği bilgileri geliştirme, analiz etme X
2 2. Kadının cinsel∕üreme sağlığını etkileyen fiziksel ve psiko-sosyal faktörleri eleştirel bakış açısı ile değerlendirme, sorun alanlarını belirleme ve multidisipliner çalışma anlayışı ile çözüm önerileri geliştirme. X
3 3. Dünyada ve Türkiye‘de cinsel∕üreme sağlığı sorunlarının farkına vararak bu sorunları önlemeye ve çözümlemeye yönelik bilgi kazanabilme X
4 4. Toplumsal cinsiyet kavramını ve sağlığa olan etkilerini açıklayabilme X
5 5. Kadının üreme/cinsel sağlığını koruyucu, yükseltici, tedavi ve rehabilite edici, birey ve aile merkezli hemşirelik bakımını edindiği bilgi ve beceriler ile kapsamlı olarak planlayabilme ve teknolojik gelişmeler ışığında uygulayabilme. X
6 6. Kadının cinsel∕üreme sağlığı ile ilgili kurumları tanıyabilme ve kaynak kişilere ulaşarak işbirliği yapabilme X
7 7. Kadının üreme sağlığı hizmetlerinin etik ilkeler doğrultusunda verilmesinin önemi bilerek mesleki etik değerlere uygun tutum geliştirebilme X
8 8. İngilizceyi literatürü anlayabilecek, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde kullanabilme. X
9 9. Kadının üreme/cinsel sağlığı alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu alarak araştırma yapabilme. X
10 10. Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde araştırma bilgisine sahip olabilme ve kanıta dayalı uygulamaları takip edebilme. X
11 11. Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlayabilme ya da bilimsel bir toplantıda sunabilme X
12 12. Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili alanlarda karar verme becerileri geliştirebilme, mesleki liderlik ve yönetim pozisyonları üstlenebilme X
13 13. Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilişkili konularda strateji ve uygulama planları geliştirebilme, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama 3 8 24
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 12 12
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Toplam İş Yükü 125