AKTS - Seminer
Seminer (HEM506) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Seminer | HEM506 | 1. Dönem | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | ects.course_level_Sağlık_Bilimleri_Yüksek_Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; Bu dersin amacı; öğrenciye güvenilir bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynaklardan elde ettiği bilgileri derleyip sunma, etkili eğitim ve öğretim yöntemlerini kullanma konularında bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Alana özel literatür tarama ve bu tarama sonrasında elde edilen bilimsel bilgi ve verilerinin bir plan çerçevesinde sunulması, öğrenme ve öğretme stratejileri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Perinatoloji alanında yeni kavramlar, gelişmeler ve uygulamalarla ilgili literatür tarama, makale sunumları ve tartışma | Kaynaklardan konunun okunması |
2 | Kadın sağlığı alanında yeni kavramlar, gelişmeler ve uygulamalarla ilgili literatür tarama, makale sunumları ve tartışma | Kaynaklardan konunun okunması |
3 | Kadın sağlığını tehdit eden durumlara ilişkin yeni kavramlar, gelişmeler ve uygulamalarla ilgili literatür tarama, makale sunumları ve tartışma | Kaynaklardan konunun okunması |
4 | Kadın hastalıkları alanında yeni kavramlar, gelişmeler ve uygulamalarla ilgili literatür tarama, makale sunumları ve tartışma | Kaynaklardan konunun okunması |
5 | Yaşam dönemlerine göre kadın sağlığı sorunlarına ilişkin yeni kavramlar, gelişmeler ve uygulamalarla ilgili literatür tarama, makale sunumları ve tartışma | Kaynaklardan konunun okunması |
6 | Jinekolojik onkoloji alanında yeni kavramlar, gelişmeler ve uygulamalarla ilgili literatür tarama, makale sunumları ve tartışma | Kaynaklardan konunun okunması |
7 | Ara Sınav | |
8 | Rapor Hazırlama (Sunum) | Kaynaklardan konunun okunması |
9 | Eğitim ve Öğretim İle İlgili Temel Kavramlar, Öğrenme ve Öğretme Stratejileri | Kaynaklardan konunun okunması |
10 | Klinik Ortamda Öğrenme Yöntemleri | Kaynaklardan konunun okunması |
11 | Akademik Ortamda Öğrenme Yöntemleri | Kaynaklardan konunun okunması |
12 | İnteraktif Öğretim Yöntemleri | Kaynaklardan konunun okunması |
13 | Yeterliliğe Dayalı Değerlendirme Araçlarını Kullanma | Kaynaklardan konunun okunması |
14 | Sunum | Kaynaklardan konunun okunması |
15 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Bastable, S. B. (2017). Nurse as Educator: Principles of Teaching and Learning for Nursing Practice. Jones & Bartlett Learning; 5 edition |
---|---|
2. Seel, N.M., Lehmann, Th., Blumschein, P., Podolskiy, O.A. (2017). Instructional Design for Learning. Theoretical Foundations. | |
3. Wouters, P. (2017). Instructional Techniques to Facilitate Learning and Motivation of Serious Games. Springer Publishing Company, LLC. | |
4. Martha J.B., Hultquist, BL. (2017) Innovative teaching strategies in nursing and related health professions. Seventh edition. Jones and Bartlett Publishers. | |
5. Gaberson, Kathleen B., (2018) Clinical teaching strategies in nursing. Fifth edition. Springer Publishing Company. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 25 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | 1. Kadının cinsel ∕ üreme sağlığına yönelik lisans düzeyinde edindiği bilgileri geliştirme, analiz etme | X | ||||
2 | 2. Kadının cinsel∕üreme sağlığını etkileyen fiziksel ve psiko-sosyal faktörleri eleştirel bakış açısı ile değerlendirme, sorun alanlarını belirleme ve multidisipliner çalışma anlayışı ile çözüm önerileri geliştirme. | X | ||||
3 | 3. Dünyada ve Türkiye‘de cinsel∕üreme sağlığı sorunlarının farkına vararak bu sorunları önlemeye ve çözümlemeye yönelik bilgi kazanabilme | X | ||||
4 | 4. Toplumsal cinsiyet kavramını ve sağlığa olan etkilerini açıklayabilme | X | ||||
5 | 5. Kadının üreme/cinsel sağlığını koruyucu, yükseltici, tedavi ve rehabilite edici, birey ve aile merkezli hemşirelik bakımını edindiği bilgi ve beceriler ile kapsamlı olarak planlayabilme ve teknolojik gelişmeler ışığında uygulayabilme. | X | ||||
6 | 6. Kadının cinsel∕üreme sağlığı ile ilgili kurumları tanıyabilme ve kaynak kişilere ulaşarak işbirliği yapabilme | X | ||||
7 | 7. Kadının üreme sağlığı hizmetlerinin etik ilkeler doğrultusunda verilmesinin önemi bilerek mesleki etik değerlere uygun tutum geliştirebilme | X | ||||
8 | 8. İngilizceyi literatürü anlayabilecek, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde kullanabilme. | X | ||||
9 | 9. Kadının üreme/cinsel sağlığı alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu alarak araştırma yapabilme. | X | ||||
10 | 10. Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde araştırma bilgisine sahip olabilme ve kanıta dayalı uygulamaları takip edebilme. | X | ||||
11 | 11. Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlayabilme ya da bilimsel bir toplantıda sunabilme | X | ||||
12 | 12. Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili alanlarda karar verme becerileri geliştirebilme, mesleki liderlik ve yönetim pozisyonları üstlenebilme | X | ||||
13 | 13. Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilişkili konularda strateji ve uygulama planları geliştirebilme, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 3 | 8 | 24 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 12 | 12 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 125 |