AKTS - Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği
Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği (HEM505) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği | HEM505 | 1. Dönem | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | ects.course_level_Sağlık_Bilimleri_Yüksek_Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; Öğrenciye araştırma yöntemleri, araştırmanın planlaması, aşamaları ve araştırma etiği ile ilgili temel bilgiler vererek öğrenciyi araştırma yapma sürecine hazırlamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Araştırmanın aşamaları, araştırma probleminin belirlenmesi, araştırmanın planlanması, uygulaması, raporlanması ve yayınlanması süreci, araştırma ve yayın etiği. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sağlık araştırmalarına giriş ve temel kavramlar | Kaynaklardan konunun okunması |
2 | Sağlık alanında araştırma türleri | Kaynaklardan konunun okunması |
3 | Araştırma etiği kavramı, araştırma etiğinin temel ilkeleri | Kaynaklardan konunun okunması |
4 | Bilimsel yanıltmalar, yayın etiği ihlalleri, yazarlık hakkı sorunları, çıkar çatışması, editöryal etik | Kaynaklardan konunun okunması |
5 | Araştırmanın ilgili taraflarının görev sorumlulukları (araştırmacı, gönüllü, sponsor, araştırma etik kurulu, sözleşmeli araştırma kuruluşu vb.) | Kaynaklardan konunun okunması |
6 | Ülkemizde araştırma ve yayın etiği ile ilgili yasal mevzuatın ve etik kodların değerlendirilmesi | Kaynaklardan konunun okunması |
7 | Ara sınav | |
8 | Araştırma probleminin belirlenmesi | Kaynaklardan konunun okunması |
9 | Evren ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi | Kaynaklardan konunun okunması |
10 | Bilimsel bilgiye erişim ve literatür tarama | Kaynaklardan konunun okunması |
11 | Araştırma planlaması ve araştırma önerisinin hazırlanması | Kaynaklardan konunun okunması |
12 | Araştırmada kullanılan veri toplama teknikleri ve araştırma verilerinin toplanması | Kaynaklardan konunun okunması |
13 | Araştırma bulgularının analizi ve raporlanması | Kaynaklardan konunun okunması |
14 | Makale yazımında/incelenmesinde dikkat edilecek noktalar Araştırma önerilerinin sunumu | Kaynaklardan konunun okunması |
15 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. 1. Creswell, J. D., Creswell, J. W. (2017). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. SAGE Publications, Inc; 5 edition. 978-1506386706. |
---|---|
2. Booth, W. C., Colomb, G. G., Williams, J. M., Bizup, J., FitzGerald, W. T. (2016). The Craft of Research, Fourth Edition (Chicago Guides to Writing, Editing, and Publishing). University of Chicago Press; Fourth edition. 978-0226239736. | |
3. Roberts, C., Hyatt, L. (2018). The Dissertation Journey: A Practical and Comprehensive Guide to Planning, Writing, and Defending Your Dissertation (Updated) Third Edition (Revised Edition). Corwin; Third Edition (Revised Edition) edition. 978-1506373317. | |
4. Thornsbury, S. et al. (2018). Research Methodology: The Aims, Practices and Ethics of Science Hardcover. Koros Press Limited; 1st edition. 978-1785698255. | |
5. Williamson, K., Johanson., G. (2017).Research Methods; Information, Systems, and Contexts. Chandos Publishing. 9780081022214. 7. Kara, H. (2018). Research Ethics in the Real World. Policy Press. 978-1447344759. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 25 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | 1. Kadının cinsel ∕ üreme sağlığına yönelik lisans düzeyinde edindiği bilgileri geliştirme, analiz etme | X | ||||
2 | 2. Kadının cinsel∕üreme sağlığını etkileyen fiziksel ve psiko-sosyal faktörleri eleştirel bakış açısı ile değerlendirme, sorun alanlarını belirleme ve multidisipliner çalışma anlayışı ile çözüm önerileri geliştirme. | X | ||||
3 | 3. Dünyada ve Türkiye‘de cinsel∕üreme sağlığı sorunlarının farkına vararak bu sorunları önlemeye ve çözümlemeye yönelik bilgi kazanabilme | X | ||||
4 | 4. Toplumsal cinsiyet kavramını ve sağlığa olan etkilerini açıklayabilme | X | ||||
5 | 5. Kadının üreme/cinsel sağlığını koruyucu, yükseltici, tedavi ve rehabilite edici, birey ve aile merkezli hemşirelik bakımını edindiği bilgi ve beceriler ile kapsamlı olarak planlayabilme ve teknolojik gelişmeler ışığında uygulayabilme. | X | ||||
6 | 6. Kadının cinsel∕üreme sağlığı ile ilgili kurumları tanıyabilme ve kaynak kişilere ulaşarak işbirliği yapabilme | X | ||||
7 | 7. Kadının üreme sağlığı hizmetlerinin etik ilkeler doğrultusunda verilmesinin önemi bilerek mesleki etik değerlere uygun tutum geliştirebilme | X | ||||
8 | 8. İngilizceyi literatürü anlayabilecek, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde kullanabilme. | X | ||||
9 | 9. Kadının üreme/cinsel sağlığı alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu alarak araştırma yapabilme. | X | ||||
10 | 10. Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde araştırma bilgisine sahip olabilme ve kanıta dayalı uygulamaları takip edebilme. | X | ||||
11 | 11. Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlayabilme ya da bilimsel bir toplantıda sunabilme | X | ||||
12 | 12. Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili alanlarda karar verme becerileri geliştirebilme, mesleki liderlik ve yönetim pozisyonları üstlenebilme | X | ||||
13 | 13. Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilişkili konularda strateji ve uygulama planları geliştirebilme, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 16 | 16 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 |